Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zapojení zaměstnavatelů do poskytování služeb péče o děti předškolního věku v ČR
Rumanová, Jana ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Diplomová práce se zabývá zapojením zaměstnavatelů do poskytování služeb péče o děti v České republice, jejich legislativními možnostmi, motivacemi, ale i problémy spojenými s poskytováním služby. Kromě tzv. "firemních" mateřských škol, které se řídí školským zákonem, byla nově uzákoněna služba péče o děti v dětských skupinách. Proces vzniku nové legislativní úpravy popisuji a snažím se vysvětlit pomocí optiky Teorie tří proudů. Z provedených expertních rozhovorů a rozhovorů se zástupci zaměstnavatelů byly identifikovány vnější motivace a vlivy především ze strany státu a okolního prostředí a vnitřní činitelé přímo související s danou organizací. Problémové oblasti se týkají především zřízení služby a její udržitelnosti. Na závěr práce jsou formulována doporučení, která by mohla pomoci k většímu zapojení zaměstnavatelů do poskytování služeb péče o děti.
Současné problémy předškolní péče o děti očima rodičů
Rumanová, Jana ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Práce "Problémy předškolní péče o děti očima rodičů" se zaměřuje na problematiku vzrůstajících neuspokojených žádostí o umístění dítěte do mateřské školy a na problémy s harmonizací profesní a rodinné role, které jsou neumístěním dítěte do veřejné mateřské školy způsobeny. Již několik let poptávka po umístění dítěte značně převyšuje kapacitu mateřských škol. Na službu péče o děti předškolního věku je nahlíženo jako na prostředek, který harmonizaci pracovního a rodinného života napomáhá. Získané informace z provedených polostrukturovaných rozhovorů s rodiči vedly k identifikaci dvou hlavních důvodů umístění dítěte do veřejné mateřské školy. Prvním důvodem bylo začlenění dítěte do kolektivu, jeho socializace v něm, druhým důvodem byla finanční dostupnost pro rodiče. V případě nepřijetí dítěte do veřejné mateřské školy rodiče nepreferovali formy alternativní péče o děti z důvodu finanční náročnosti a nedůvěry v ně. Nepřijetí dítěte do veřejné mateřské školy pro rodiče často znamenalo rezignaci na návrat na trh práce. Metoda polostrukturovaných rozhovorů byla použita i při dotazování ředitelů mateřských škol. Byly identifikovány problémové oblasti související s (ne)umístěním dítěte do veřejné mateřské školy. Jednalo se především o kritéria přijetí a přeplněnost tříd. Přeplněnost tříd neumožňuje...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.