Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jaká matka taková dcera? Reprodukce genderových rolí u jedenapůlté generace arménských migrantek v České republice
Dvořáková, Kristýna ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá postavením jedenapůlté generace arménských migrantek žijících v České republice. Na základě analýzy reprodukce genderových rolí sleduje procesy vyjednávání vlastní pozice a vytváření vlastního sebepojetí dívek. V kontextu života v cílové zemi na ně působí jednak jejich rodina a celá arménská komunita, jež se jim prostřednictvím výchovy snaží předávat hodnoty, normy a praktiky země původu, jednak majoritní společnost. Práce odhaluje, jak jednotlivé informátorky v této své bikulturní pozici vnímají tradiční genderové role a jejich možný vývoj či změnu. Strategie, které dívky volí, dokládají, nakolik se vztahují ke vzorcům země původu a do jaké míry jsou ovlivněny životem v zemi cílové. Přestože znají a v mnohých ohledech chápou vzorce udržované českou společností, přijímají a svým jednáním potvrzují genderové role definované v kontextu vlastní rodiny a arménské komunity. Tato identifikace koresponduje s identifikací s arménskou rodinou jako takovou, která je pro dívky klíčovou referenční skupinou, jež určuje vztahy uvnitř i vně. Vzhledem k tomu, že poskytuje plné zázemí, je akceptována jako arbitr sociálních norem. Klíčová slova: migrace, genderové role, jedenapůltá generace, rodina, výchova, sociální normy, sociální kontrola, arménské migrantky v České republice
Jaká matka taková dcera? Reprodukce genderových rolí u jedenapůlté generace arménských migrantek v České republice
Dvořáková, Kristýna ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá postavením jedenapůlté generace arménských migrantek žijících v České republice. Na základě analýzy reprodukce genderových rolí sleduje procesy vyjednávání vlastní pozice a vytváření vlastního sebepojetí dívek. V kontextu života v cílové zemi na ně působí jednak jejich rodina a celá arménská komunita, jež se jim prostřednictvím výchovy snaží předávat hodnoty, normy a praktiky země původu, jednak majoritní společnost. Práce odhaluje, jak jednotlivé informátorky v této své bikulturní pozici vnímají tradiční genderové role a jejich možný vývoj či změnu. Strategie, které dívky volí, dokládají, nakolik se vztahují ke vzorcům země původu a do jaké míry jsou ovlivněny životem v zemi cílové. Přestože znají a v mnohých ohledech chápou vzorce udržované českou společností, přijímají a svým jednáním potvrzují genderové role definované v kontextu vlastní rodiny a arménské komunity. Tato identifikace koresponduje s identifikací s arménskou rodinou jako takovou, která je pro dívky klíčovou referenční skupinou, jež určuje vztahy uvnitř i vně. Vzhledem k tomu, že poskytuje plné zázemí, je akceptována jako arbitr sociálních norem. Klíčová slova: migrace, genderové role, jedenapůltá generace, rodina, výchova, sociální normy, sociální kontrola, arménské migrantky v České republice
Vietnamští imigranti v České republice - 2. generace
Sequensová, Kateřina ; Šatava, Leoš (vedoucí práce) ; Pargač, Jan (oponent)
Druhá a jedenapůltá generace vietnamských migrantů tvoří velmi specifickou skupinu Vietnamců v ČR. Od první generace Vietnamců (svých rodičů) se tito mladí lidé v mnohém liší, zároveň si však mnohé stále uchovávají. Cílem této diplomové práce je přiblížit situaci druhé a jedenapůlté generace vietnamských migrantů v ČR a poukázat na některé významné rozdíly mezi jejich generací a generací jejich rodičů. Práce se dále snaží ověřit či zamítnout některá obecně známá tvrzení o mladých Vietnamcích v ČR. Práce se skládá ze dvou základních částí. První část je teoretická a vychází z dostupné literatury a dalších odborných zdrojů. Stručně nastiňuje původ vietnamských dětí, jaké byly počátky migrace Vietnamců do ČR, a jak se zde tedy druhá a jedenapůltá generace ocitla. Migrace do ČR probíhala v několika různých vlnách a každá z těchto vln se mnohdy významně liší od té předchozí. Součástí diplomové práce je také kapitola o vlivu konfucianismu na vietnamskou výchovu a vzdělávání. Vliv konfucianismu je ve vietnamské společnosti viditelný do dnešních dnů, a také toho si tato kapitola všímá. Pozornost je věnována samozřejmě také vzdělávání vietnamských dětí v ČR. Škola je velmi významným integračním činitelem, a právě skrze školní docházku se vietnamské děti přibližují české společnosti. Druhá část práce je...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.