Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Křižovatka Úvoz x Údolní
Pagač, Aleš ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh úpravy křižovatky ulic Úvoz x Údolní ve městě Brně. Cílem je zlepšení přestupních vazeb MHD a pohyb chodců. Navržený koncept by neměl výrazně zhoršit průjezdnost motorové dopravy. V této práci jsou řešeny varianty umístění zastávek, jízdní pruhy a jejich šířka.Plynulost jízdy zabezpečuje signální plán. Z variant byla vybrána nejvhodnější.
Návrhové prvky turbo-okružních křižovatek
Smělý, Martin ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce popisuje novou metodu pro konstrukci turbo-okružních křižovatek aplikovatelnou v České republice. Inovativní je zejména přístup ke konstrukci jízdních pruhů a to zejména ve vztahu ke směrodatným vozidlům a rozšíření jízdních pruhů v závislosti na jejich rozměrech. Inovativní je i přistup k dopravnímu značení, kdy řeší sice detaily stávajících dopravních značek, ale tyto detaily jsou důležité pro chápání řidičů při průjezdu turbo-okružní křižovatkou. Disertační práce tedy vyplňuje legislativní, ale i technickou mezeru v konstrukci turbo-okružních křižovatek a věřím, že bude přínosem zejména pro projektanty těchto křižovatek.
Druhá etapa přeložky I/9 Dubice – Dolní Libchava
Belda, Miroslav ; Jíra, Daniel (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práci se bude zabývat druhou etapou přeložky I/9 Dubice – Dolní Libchava procházející západně od České Lípy v přibližné délce úseku 3 km. Odhadované uvedením do provozu tohoto úseku je stanoveno na rok 2014. Tato stavba by měla v budoucnu navazovat na obchvat České Lípy a Nového Boru, který je v současné době bez finančních prostředků pro realizaci do roku 2025. Dopravní zátěž po dokončení celého obchvatu by měla být v roce 2030 přibližně 16500 vozidel­ / 24 hodin. Úsek je navržen v kategorii S 9,5 s variantním řešením dvou významných křižovatek. Diplomová práce bude zaměřena na snižování nákladů na výstavbu daného úseku.
Úprava křižovatky silnic I/34 a II/164 u Jindřichova Hradce
Kokeš, Ondřej ; Krčmová, Iva (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Jedná se o úpravu stávající křižovatky, která je svým uspořádáním nevyhovující a dochází zde k vážným dopravním nehodám. V rámci práce jsou navrženy tři varianty řešení. V první variantě je navržena okružní křižovatka. Návrh je umístěn do stávajícího stavu, aby nedocházelo rozšiřování záběru pozemků. V druhé variantě je navržena turbookružní křižovatka se spirálovitým uspořádáním jízdních pruhů. Tento návrh také situačně využívá plochu křižovatky ve stávajícím stavu. Ve směru hlavních intenzit dopravy je navržen bypass. Ve třetí variantě je navržena styková křižovatka, která je také situačně umístěna do současné polohy křižovatky. Těžištěm třetí varianty křižovatky je změna hlavních dopravních směrů a návrh připojovacích a odbočovacích pruhů.
Návrh rekonstrukce ulice Gorkého v Brně
Smolka, Zdeněk ; Rambousek, Martin (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracování technické studie ulice Gorkého v Brně – Veveří. V diplomové práci budou zpracovány tři varianty situací, které se budou zaměřovat na několik různých kritérií. Varianta 1. se zaměřuje především na cyklisty, vyhrazeným pruhem pro cyklisty a parkovací stání se šikmým a podélným uspořádáním. Ve variantě 2. je snaha o zachování stávajícího šířkového uspořádání, je zde zachována původní uliční zeleň. Parkovací stání jsou zde kolmá a cyklistická doprava je řešena piktogramem. Varianta 3. je zaměřena především na počet parkovacích stání. Pro podrobné rozpracování byla vybrána varianta 2. Ulice bude kompletně rekonstruována z důvodu výstavby kanalizace a vodovodu. Všechny stavební úpravy jsou navrženy dle platných norem a předpisů
Dopravní charakteristiky v uspořádání 2+1
Kabeš, Luboš ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o komunikacích ve vícepruhovém uspořádání 2+1 v ČR a zahraničí. Zaměřuje se především analogii tohoto typu uspořádání v našich poměrech, tedy na úseky komunikací I. tříd se zvětšeným počtem jízdních pruhů pro pomalá vozidla do stoupání. Součástí práce je ověření některých dopravních charakteristik dopravního proudu včetně porovnání s klasickými dvoupruhovými komunikacemi, zejména z pohledu: úsekových rychlostí; možnosti předjíždění; nehodovosti a závislosti podélného sklonu. Práce si klade za cíl zhodnocení zkušeností ze zahraničí a dosažených výsledků z tuzemských komunikací pro možnosti aplikace uspořádání 2+1 v České republice.
Head up display a jeho využití v osobních vozidlech
Rozsypal, Oldřich ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Úkolem této práce je popis činnosti systému head up display. První část se zabývá základním rozdělením, funkcí a využitím v automobilovém průmyslu. Druhá část obsahuje současné modely vozů u jednotlivých automobilek, které mohou být vybaveny systémem head up display.
Studie průtahu obcí Nosislav
Mrštinová, Romana ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zklidnění průtahu silnice II/425 obcí Nosislav. Komunikace bude upravena šířkově a směrově, součástí řešení bude návrh ploch pro parkování, zřízení autobusových zálivů, napojení místních komunikací a sjezdů k nemovitostem a zajištění pohybu cyklistů a chodců. Nově také budou navrženy přechody pro chodce s ochrannými ostrůvky. Ve studii se využije okružních křižovatek jako zklidňujících prvků před vjezdem do obce a současně zajišťujících bezpečný provoz v křižovatce. Pro vytvoření dokumentace budou použity výpočetní systémy. Návrh bude splňovat příslušné normy a předpisy.
Humanizace ulice Štefánikova v úseku Osvoboditelů - K Jaroslavicím ve městě Zlín
Hedvík, Martin ; Polesná, Kateřina (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem práce je řešení stavebních úprav na ulici Štefánikova ve Zlíně s úpravou křižovatek v dotčeném území. V dokumentaci je zapracováno zklidnění komunikace a jsou řešeny cyklistické trasy. Dále se práce zabývá vhodnými úpravami na autobusových zastávkách a přilehlých trasách pro pěší. Všechny stavební úpravy jsou navrženy dle platných norem a předpisů.
Studie MÚK I/20 Nová Hospoda
Gregor, Jan ; Janda, Michal (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší křižovatku silnic I/20 a II/122. Současná křižovatka je průsečná úrovňová a nachází se v Jihočeském kraji. Nově jsou navrženy tři varianty mimoúrovňového křížení s dalšími možnými modifikacemi. Podrobněji byla zpracována jedna varianta. Důvodem nového návrhu je současné zvýšené riziko nehody a snížená kapacita současného stavu. Dalším důvodem je silné levé odbočování na komunikaci I/20 ve směru České Budějovice – Netolice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.