Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla
Trnková, Lucie ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla. V první části práce jsou představeny základní parametry kinematiky zavěšení a jejich teoretický vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Za účelem provedení simulací jsou vytvořeny dva multibody modely vozidel, z nichž jeden vychází z off-roadového vozidla, u něhož došlo k výrazné změně zavěšení. Pro každý model je dále uveden popis a porovnání kinematických charakteristik různých variant nastavení jejich zavěšení. Hlavní část práce se zabývá analýzou vlivu jednotlivých změn zavěšení na jízdní vlastnosti při zvolených jízdních manévrech. Výsledky simulací jsou kvalitativně i kvantitativně zhodnoceny a výsledné poznatky jsou v závěru přehledně shrnuty.
Optimalizace zavěšení závodního vozidla
Gašpar, Dominik ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá kinematickými vlastnostmi zavěšení vozidla a jeho podstatnými parametry, jeho analýzou a optimalizací pro využití na jízdu po nezpevněném povrchu. Následný rozbor změny kinematiky na jízdních simulacích ověří provedené úpravy z hlediska jízdních vlastností závodního vozu.
Analýza jízdních manévrů vozidel za snížené adheze
Šabík, Matúš ; Sedlák, Robert (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Táto diplomová práce se zabývá jízdními manévry za snížené adheze, obzvlášť v zimním období. Obsahuje přehled koeficientů adheze různých povrchů, publikovaných rozličnými autoři. Tyhle hodnoty byli za pomoci statistických metod rozdělené na běžné a krajní. V práci jsou popsané faktory ovlivňující adhezi. Na zjištění adheze byla použita brzdná zkouška, kruhová zkouška a slalom. Jádro práce obsahuje popis vozidel, povrchů, stavu počasí, měřící zařízení a uskutečněné testy. Jako alternativa k použití akcelerometru bylo úspěšně použité časoměřičské vybavení na určení zpomalení vozidla. Získané údaje byli spravované a porovnané s jinými publikacemi.
Model řidiče pro simulační algoritmy
Tmejová, Tereza ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu řidiče. V první části je vytvořen přehled modelů řidiče pro podélné a příčné řízení vozidla. Dále jsou popsány jízdní manévry, které by mohly být vybrány pro testování modelu řidiče. V praktické části, je vytvořen výpočtový model řidiče, který mám za úkol sledovat požadovanou dráhu. Výsledný vytvořený model je testován na třech jízdních manévrech – ustáleném zatáčení, vyhýbacím manévru a průjezdu slalomem. Na závěr je tento model testován na průjezdu reálné dráhy. Pro všechny tyto dráhy je provedeno srovnání výsledků a hodnocení úspěšnosti modelu.
Vliv kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla
Trnková, Lucie ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla. V první části práce jsou představeny základní parametry kinematiky zavěšení a jejich teoretický vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Za účelem provedení simulací jsou vytvořeny dva multibody modely vozidel, z nichž jeden vychází z off-roadového vozidla, u něhož došlo k výrazné změně zavěšení. Pro každý model je dále uveden popis a porovnání kinematických charakteristik různých variant nastavení jejich zavěšení. Hlavní část práce se zabývá analýzou vlivu jednotlivých změn zavěšení na jízdní vlastnosti při zvolených jízdních manévrech. Výsledky simulací jsou kvalitativně i kvantitativně zhodnoceny a výsledné poznatky jsou v závěru přehledně shrnuty.
Model řidiče pro simulační algoritmy
Tmejová, Tereza ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu řidiče. V první části je vytvořen přehled modelů řidiče pro podélné a příčné řízení vozidla. Dále jsou popsány jízdní manévry, které by mohly být vybrány pro testování modelu řidiče. V praktické části, je vytvořen výpočtový model řidiče, který mám za úkol sledovat požadovanou dráhu. Výsledný vytvořený model je testován na třech jízdních manévrech – ustáleném zatáčení, vyhýbacím manévru a průjezdu slalomem. Na závěr je tento model testován na průjezdu reálné dráhy. Pro všechny tyto dráhy je provedeno srovnání výsledků a hodnocení úspěšnosti modelu.
Optimalizace zavěšení závodního vozidla
Gašpar, Dominik ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá kinematickými vlastnostmi zavěšení vozidla a jeho podstatnými parametry, jeho analýzou a optimalizací pro využití na jízdu po nezpevněném povrchu. Následný rozbor změny kinematiky na jízdních simulacích ověří provedené úpravy z hlediska jízdních vlastností závodního vozu.
Analýza jízdních manévrů vozidel za snížené adheze
Šabík, Matúš ; Sedlák, Robert (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Táto diplomová práce se zabývá jízdními manévry za snížené adheze, obzvlášť v zimním období. Obsahuje přehled koeficientů adheze různých povrchů, publikovaných rozličnými autoři. Tyhle hodnoty byli za pomoci statistických metod rozdělené na běžné a krajní. V práci jsou popsané faktory ovlivňující adhezi. Na zjištění adheze byla použita brzdná zkouška, kruhová zkouška a slalom. Jádro práce obsahuje popis vozidel, povrchů, stavu počasí, měřící zařízení a uskutečněné testy. Jako alternativa k použití akcelerometru bylo úspěšně použité časoměřičské vybavení na určení zpomalení vozidla. Získané údaje byli spravované a porovnané s jinými publikacemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.