Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chování spotřebitele na trhu s doplňky stravy
Parfusová, Zuzana
Parfusová, Z. Chování spotřebitele na trhu s doplňky stravy. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s doplňky stravy. Jejím cílem je identifikace faktorů, které ovlivňují chování spotřebitelů na daném trhu. Dílčím cílem je zjistit, zda na spotřebitele při výběru a nákupu doplňků stravy působí framing efekt. Teoretická část vychází z odborné literatury a zaobírá se pojmy týkajícími se sledované problematiky. Analytická část zahrnuje analýzu sekundárních i primárních dat. Na základě získaných výsledků z provedených analýz jsou navržena doporučení pro podnikatelské subjekty působící na trhu s doplňky stravy.
Priming efekt a jeho vliv na chování spotřebitele
Hřebíčková, Michaela
Diplomová práce se zabývá priming efektem a jeho vlivem na chování spotřebitele. Priming efekt je označován jako experimentální rámec ukazující, že zpracování dříve zjištěného podnětu ovlivňuje, jak reagujeme na později zjištěný podnět, a to na podvědomé úrovni. Tato práce se skládá z teoretické části a analytická části, která obsahuje pohled na současný stav e-commerce v ČR a výsledky zahraničních studií o vlivu priming efektu a také analýzu primárních dat získaných pomocí dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů. Výsledky analýzy primárních dat ukazují, že spotřebitelé jsou ovlivňováni některými druhy priming efektu. Na základě těchto zjištění bylo navrženo doporučení pro firmy, jak mohou dané druhy priming efektu využít ve svých marketingových kampaní.
Vliv tzv. „Ikea“ efektu na spotřebitele generace Y
Hochvaldová, Jana
Hochvaldová, J. Vliv tzv. "Ikea efektu" na spotřebitele generace Y. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Tato diplomová práce se věnuje působení „Ikea“ efektu na spotřebitele. Pojem „Ikea“ efekt je označován jako skutečnost, kdy lidé přiznávají vyšší hodnotu pro-duktům, na jejichž sestavení se nějakým způsobem podíleli, ve srovnání se stejný-mi produkty, na jejichž kompletaci se nepodíleli. Literární rešerše se zabývá spo-třebitelským chováním a behaviorální ekonomií, které je „Ikea“ efekt součástí. V analytické části diplomové práce je provedena analýza dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů, které výsledky dotazníku rozšiřují. Tyto výsledky jsou následně dány do kontextu s poznatky, které byly získány literární rešerší, a na základě těchto výsledků jsou pak sestaveny doporučení pro firmy, které mohou působení „Ikea“ efektu využít ve své marketingové a obchodní strategii.
Framing efekt v marketingu
Žochová, Denisa
Diplomová práce pojednává o problematice framing efektu, což je kognitivní před-sudek demonstrující lidskou iracionalitu a nabízí doporučení vhodná pro aplikaci při komunikaci ceny a marketingových aktivitách. Doporučení jsou postavena na analýzách výsledků dotazníkového šetření a měření eye trackingového experimen-tu. Potenciální vliv rámování byl aplikován na vzdělanější vrstvu generace Y, kde u 6 z 10 případů byla existence potvrzena. Mezi další zjištění patří i fakt, že ženy jsou více citlivé na rám spjatý s životním prostředím a muži spíše na framing finančního charakteru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.