Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spektrální analýza termolytických produktů drog a kouře cigaret
Vodenková, Eva ; Ferus, Martin (vedoucí práce) ; Nejdl, Lukáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na spektrální analýzu spalných a termolytických produktů vybraných návykových látek. Byla provedena spektrální analýzy kouře různých tabákových výrobků (cigareta, elektronické cigarety, vodní dýmka) s cílem kvalitativně určit složení kouře a porovnat škodlivost jejich jednotlivých druhů. Hlavním cílem bylo zjistit, jestli jsou elektronické cigarety zdraví méně škodlivé z hlediska složení hlavních produktů detekovatelných vysoce rozlišenou spektroskopií vyskytujících se v kouři v plynné fázi. Dále se práce zabývá podrobnějším rozborem termolýzy drog v širší teplotní škále a opakovatelnosti měření po delším časovém úseku. K měření absorpčních spekter byly využity také nové spektrální monokrystalové zdroje záření od firmy Crytur a bylo testována jejich použitelnost v oblasti overtonových spekter. Všechna tato měření byla prováděna pomocí infračervené spektroskopie s Fourierovou transformací (FTIR). U tabákových výrobků bylo detekováno méně sloučenin u elektronických cigaret a vodní dýmky oproti klasickým cigaretám. V případě drog se nám podařilo potvrdit opakovatelnost měření a určit procentuální zastoupení jednotlivých látek při různých teplotách. Dále se podařilo prokázat použitelnost měření drog pomocí termolýzy a následnou analýzou pomocí FTIR v praxi. Dále bylo...
Perception of heated tobacco products by generation Z
Illésová, Linda ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Kulhánek, Adam (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou vnímania produktov zahrievaného tabaku príslušníkmi Generácie Z. Práca sa snaží priblížiť spotrebiteľské správanie, motiváciu a vnímanie marketingových stratégií najmladšej generácie voči moderným produktom tabakových firiem, ktoré sa svojim technologickým zameraním snažia osloviť nové cieľové skupiny. Prvá, teoretická časť, si kladie za cieľ preniknúť do nákupného správania a charakteristiky Generácie Z. Následne približuje produkty zahrievaného tabaku, ich princíp fungovania a možné zdravotné riziká spojné s užívaním. Pre charakter práce je zdôraznená aj legislatíva a etické kódexy vzťahujúce sa na tabakovú reklamu. Ďalej práca rozoberá konkrétne značky zahrievaného tabaku dostupné v Českej republike, IQOS a glo a približuje ich marketingové stratégie. Druhá, praktická časť, skúma pomocou kvalitatívneho výskumu formou pološtrukturovaných rozhovorov postoje Generácie Z s vekovým ohraničením 18 až 25 rokov, ktorí majú skúsenosť s IQOS alebo glo. Títo účastníci výskumu zodpovedali otázky týkajúce sa spotrebného správania, motivácie k užívaniu a vnímaniu marketingových stratégií. Práca nevyvodzuje žiadne zovšeobecniteľné závery, ale poskytuje vhľad do zmýšľania a názorov Generácie Z.
Marketingová komunikace nikotinových výrobků v českém prostředí
Gočíková, Natálie ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Kulhánek, Adam (oponent)
C1 - Internal use Abstrakt Cílem této bakalářské práce je poskytnout ucelený pohled na působení nikotinových produktů na českém trhu. V teoretické části práce je charakterizován tabák, nikotin a jejich účinky na lidský organismus, popsána je také historie užívání tabáku a jeho vývoj. Je předložen základní přehled dosavadních poznatků ohledně závislosti na nikotinu, motivace k jeho užívání a stručně představena základní preventivní opatření a státní legislativa týkající se působení tabákových a nikotinových produktů na našem trhu. Dále jsou představeny konkrétní příklady na tabákové produkty z historie a ukázky protikuřáckých kampaní z Česka i ze světa. Poslední kapitola teoretické části se věnuje vlivu reklamní komunikaci nikotinového průmyslu na děti a mladistvé. Praktická část je zaměřena na aktuální reklamní komunikaci vybraných značek a blíže specifikuje nikotinové produkty. Tato část práce má za cíl zmapovat aktuální komunikaci HTP značek IQOS, glo a e-cigaret v Česku. K tomuto účelu je popsána komunikace značek na sociálních sítích, v proběhlých kampaních, zveřejněných publikacích a na webových stránkách, kde společnosti působí. V závěru práce je shrnuto, jak nikotinové produkty na českém trhu aktuálně působí a identifikována současné situace dle zjištění, která byla popsána v praktické části.
Mapování vzorců užívání zahřívaných tabákových výrobků IQOS a GLO: online dotazníková studie
Dobrovolná, Kristýna ; Kulhánek, Adam (vedoucí práce) ; Rolová, Gabriela (oponent)
Východiska: V posledních letech nabírají na popularitě nové zahřívané tabákové výrobky IQOS a glo, které se na českém trhu začaly objevovat před třemi lety. Jedná se o vzhledově atraktivní zařízení, u kterých oproti běžným cigaretám nedochází ke spalování, nýbrž zahřívání tabáku na teplotu 350 řC. Informace o tom, jak jsou tato zařízení pro zahřívání tabáku užívána, přináší několik zahraničních studií, avšak v České republice je dat o tomto fenoménu nedostatek. Cíle: Hlavním cílem práce bylo popsat vzorce užívání zahřívaných tabákových výrobků u dospělých uživatelů v České republice. Dílčími cíli výzkumu bylo zjistit, jaké jsou motivy k užívání zahřívaných produktů, jaký je charakter užívání, tj. doba užívání, denní spotřeba náplní, změna návyků běžného kouření. Dále bylo záměrem zmapovat v jakých situacích je zahřívaná tabák nejvíce užíván a jak u uživatelů probíhá technická údržba zařízení. Metody: Sběr dat byl realizován pomocí kvantitativní metody nepravděpodobnostního výběru, a to metodou samovýběru prostřednictvím online dotazníku distribuovaného skrze vybrané online kanály (webové stránky, fóra, sociální sítě). Výzkumný soubor tvoří 198 respondentů, z nichž se ve 182 případech jedná o uživatele zařízení IQOS a v 16 případech o uživatele zařízení glo. Po sběru dotazníků byla data zanalyzována...
Spektrální analýza termolytických produktů drog a kouře cigaret
Vodenková, Eva ; Ferus, Martin (vedoucí práce) ; Nejdl, Lukáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na spektrální analýzu spalných a termolytických produktů vybraných návykových látek. Byla provedena spektrální analýzy kouře různých tabákových výrobků (cigareta, elektronické cigarety, vodní dýmka) s cílem kvalitativně určit složení kouře a porovnat škodlivost jejich jednotlivých druhů. Hlavním cílem bylo zjistit, jestli jsou elektronické cigarety zdraví méně škodlivé z hlediska složení hlavních produktů detekovatelných vysoce rozlišenou spektroskopií vyskytujících se v kouři v plynné fázi. Dále se práce zabývá podrobnějším rozborem termolýzy drog v širší teplotní škále a opakovatelnosti měření po delším časovém úseku. K měření absorpčních spekter byly využity také nové spektrální monokrystalové zdroje záření od firmy Crytur a bylo testována jejich použitelnost v oblasti overtonových spekter. Všechna tato měření byla prováděna pomocí infračervené spektroskopie s Fourierovou transformací (FTIR). U tabákových výrobků bylo detekováno méně sloučenin u elektronických cigaret a vodní dýmky oproti klasickým cigaretám. V případě drog se nám podařilo potvrdit opakovatelnost měření a určit procentuální zastoupení jednotlivých látek při různých teplotách. Dále se podařilo prokázat použitelnost měření drog pomocí termolýzy a následnou analýzou pomocí FTIR v praxi. Dále bylo...
Kvalitativní analýza vzorců užívání IQOS mezi uživateli tabáku v České republice
Houdková, Denisa ; Kulhánek, Adam (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
Východiska: Tabák a v něm obsažený nikotin se řadí mezi látky s nejvyšším potenciálem vyvolání závislosti. Škodlivost klasických cigaret je veřejně známým faktem. I to je jedním z důvodů, proč se výrobci snaží přijít na trh s jinými alternativami, jak užívat tabák. Jednou z nich je zahřívaný tabák IQOS, který se na trhu v České republice objevil teprve nedávno. Uživatelé IQOS jsou neprobádanou a blíže nespecifikovanou sociální skupinou, jejíž vzorce užívání a charakteristiky nejsou dostatečně popsány z odborného hlediska. Cíle: Primárním cílem studie bylo popsat typické vzorce užívání IQOS mezi uživateli tabáku v České republice, kteří zanechali kouření klasických cigaret a přešli na užívání zahřívaného tabáku. Sekundárními cíli bylo popsat charakteristiky užívání IQOS, vztah uživatelů k parafernáliím, motivaci k přechodu na IQOS a vývoj vzorců užívání v časovém období dvou měsíců. Metody: K získání dat byly použity kvalitativní výzkumné metody. Respondenti byli rekrutování metodou záměrného výběru v kombinaci s metodou sněhové koule. Participanti byli oslovováni pomocí sociálních sítí, proces tvorby dat proběhl pomocí semistrukturovaných interview a online dotazníků ve dvou vlnách sběru dat. Výzkumný soubor tvořilo 10 respondentů, 6 žen a 4 muži, průměrný věk byl 39 let (nejmladší 24 let a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.