Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výuka s prvky badatelsky orientovaného vyučování zaměřená na bezobratlé živočichy školní zahrady pro žáky 2. stupně ZŠ
Sedláčková, Denisa ; Svobodová, Silvie (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se hlouběji zaměřuje na výuku s prvky badatelsky orientovaného vyučování, s důrazem na bezobratlé živočichy v prostředí školní zahrady. Teoretická část se věnuje výuce bezobratlých živočichů na 2. stupni základní školy a charakterizuje zástupce, s nimiž se žáci běžně setkávají na školní zahradě. Zároveň identifikuje potenciál školní zahrady pro přírodovědné vzdělávání. V této části jsou rovněž popsány aktivizační metody vyučování, které budou implementovány do navrhovaného výukového programu. Praktická část diplomové práce se důkladně věnuje návrhu výukového programu s důrazem na badatelské prvky. Tento program zahrnuje také výrobu pomůcek pro sběr a odchyt bezobratlých živočichů, včetně vytváření hmyzích hotelů, škvorovníků a padacích zemních pastí. Práce se rovněž detailně zabývá praktickým využitím různých pomůcek pro identifikaci odchycených bezobratlých. Navrhovaný výukový program byl pečlivě implementován a následně důkladně ověřen v praxi. V rámci výzkumné části práce byl proveden systematický výzkum pomocí pretestu a posttestu, který zkoumal vliv aplikovaného výukového programu na změny v znalostech a postojích žáků k bezobratlým. Tímto přístupem bylo sledováno nejen získání dat, ale i hlubší pochopení efektivity badatelsky orientované výuky a konkrétního dopadu této...
Počáteční přírodovědné znalosti dětí v mateřské škole.
FULMEKOVÁ, Kateřina
Předmětem této bakalářské práce jsou znalosti a představy dětí z mateřské školy o bezobratlých živočiších, konkrétně o mravenci lesním, žížale obecné, klíštěti obecném a běláskovi zelném. Zkoumán je především výtvarný projev zaměřený na tyto živočichy. Práce bere v potaz i metody, kterými jsou děti s těmito živočichy seznamováni ve výuce v mateřské škole a později i na základní škole.
Abiotické a biotické podmínky v Chýnovské jeskyni a jejich ochrana.
LUTZ, Vojtěch
Ve své bakalářské práci jsem se věnoval chemismu skapové vody a odběru bezobratlých v Chýnovské jeskyni. Odběry vzorků proběhly celkem třikrát od června 2007 do dubna 2008. Odběrová místa byla nepravidelně rozmístěna po jeskyni a lišila se intenzitou skapu, vzdáleností od povrchu a předpokládaným charakterem nadloží. Byly změřeny tyto hodnoty: Sodík, draslík, vápník, dusitany, dusičnany, fosforečnany, sírany, chloridy, amonné ionty, tvrdost vody. V závěru jsem se snažil shrnout výsledky z odebraných vzorů a srovnat je s výsledky z let 2006, 2007. Ve srovnání s odběry právě z let 2006, 2007 je patrný vzrůstající obsah vápníku a snížení obsahu dusičnanů. K odběru bezobratlých na takovém místě, jako je Chýnovské jeskyně (chráněno zákonem č.114/1992 sb., o ochraně přírody a krajiny), je potřeba výjimka udělovaná vládou ČR prostřednictvím ministerstva životního prostředí. Z tohoto důvodu jsem se odkázal na výsledky prvního výzkumu bezobratlých v Chýnovské jeskyni z 16. května r. 2000 prováděného pány Dvořákem a Mlejnkem. Výzkum obsahuje pouze základní data. Byly nalezeny celkem tři druhy plžů, dva druhy chrostíků, čtyři druhy brouků z čeledi střevlíkovitých, tři druhy motýlů, jeden druh pavouka a dva druhy korýšů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.