Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Intervenční přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v mladším školním věku
Šťastná, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá možnými úpravami vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy hlavního vzdělávacího proudu. V teoretické části jsou vymezeny specifické poruchy učení, jejich etiologie a psychologické dopady SPU na žáka, jeho školní výkon a rodinu. Pozornost je věnována poradenskému systému, intervenčním službám ve školách a konkrétním nejčastěji používaným přístupům. Empirická část práce kombinuje kvantitativní a kvalitativní výzkum. Pomocí dotazníkového šetření bylo zjišťováno, jaké formy a metody výuky a intervenční přístupy jsou žákům poskytovány, dotazník se zabýval i počty žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve třídách a zastoupením speciálního pedagoga a psychologa na školním poradenském pracovišti. Součástí výzkumné části je příklad dobré praxe základní školy. Výsledky práce demonstrují šíři intervenčních přístupů a úprav vzdělávání, kterými je možné žákům se SPU pomoci k naplnění vzdělávacích cílů, a zároveň dokládají zastoupení zmíněných odborníků na školních poradenských pracovištích v nadpoloviční většině dotázaných škol. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, podpůrná opatření, intervenční přístupy, mladší školní věk

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.