Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interpretace místního kulturního dědictví prostřednictvím informačních panelů na příkladu Prokopského údolí v Praze
Vlčková, Eliška ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Jareš, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje naučným stezkám a informačním panelům a jejich roli v interpretaci místního kulturního dědictví. Na základě rešerše odborné literatury je popsán teoretický základ interpretace jako takové, historie naučných stezek na českém území i ve světě, návštěvnická problematika a edukační a interpretační využití stezek a panelů. Hlavním cílem této práce je zmapovat současnou situaci naučných stezek v Prokopském údolí v Praze, zhodnotit jejich tematické zaměření, funkčnost, využitelnost a edukační a interpretační potenciál. Součástí práce je i návrh vlastní naučné stezky, která mapuje průmyslovou historii Prokopského údolí v Praze. KLÍČOVÁ SLOVA Naučná stezka, informační panely, interpretace místního dědictví, průmyslová historie, Prokopské údolí, předměstí Prahy
Vybrané problémy interpretace českých statků zapsaných na Seznam světového dědictví
Kučera, Karel ; Indrová, Martina (vedoucí práce) ; Sládková, Kateřina (oponent)
Předkládaná diplomová práce se bude zabývat vybranými problémy památek na území České republiky, které byly ke konci kalendářního roku 2022 zapsány na prestižní Seznam světového dědictví. V první části práce bude provedena komplexní rešerše dosavadních českých zápisů a hodnot, pro které jim byla přiznána mimořádná světová hodnota (tzv. OUV - Outstanding Universal Value). Současně bude provedena rešerše Management plánů (tzv. plánů řízení) jednotlivých statků (případně jiných strategických a koncepčních dokumentů) a vyhodnoceny kapitoly zabývající se problematikou vzdělávání a další prezentace daného statku. V druhé části se práce bude zabývat problematikou interpretace a edukace hodnot, pro které je statkům přiznána OUV. Provádí se šetření, do jaké míry správci statků pracují se spojením "mimořádná světová hodnota" ve svých interpretačních, edukačních a prezentačních materiálech a zda je kritériím, pro která je památka na Seznam světového dědictví zařazena, věnována adekvátní pozornost. A pokud ano, zda v rámci interpretace hodnot využívají metodické materiály, nebo alespoň zásady definované v chartě Mezinárodní rady pro památky a sídla v oblasti interpretace a prezentace míst kulturního dědictví - chartě ICOMOS. Zároveň plánuji prověřit, zda se problematice světového dědictví věnují místní...
Cíle a přínos projektu Dům přírody Třeboňska
Turek, Jan ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (oponent)
Diplomová práce se zabývá projektem Dům přírody Třeboňska v různých ohledech. V teoretické části se věnuje zejména interpretaci místního a přírodního dědictví a jejímu souladu s moderním třífázovým modelem učení. Dále práce definuje program Dům přírody a zmiňuje existenci interpretačního plánu, který je vytvořen pro CHKO Třeboňsko a který dílčím způsobem řeší i dům přírody. Práce je případovou studií, proto empirická část využívá nebo navrhuje v rámci triangulace vícero metod, které jsou vhodné ke zkoumání daného jevu. Jedná se o pozorování, polostrukturované rozhovory s návštěvníky, zadavateli a provozovateli Domu přírody Třeboňska a návrh dotazníkového šetření, které je nutné provést pro účely evaluace projektu. Za výzkumný problém práce volí "Dům přírody Třeboňska jako fenomén" a výzkumnými otázkami se následně ptá, zda si návštěvníci opravdu z Domu přírody Třeboňska odnášejí to, co si slibují jeho zadavatelé a provozovatelé, zda se jeví jako vhodná forma vedoucí k vyšší ochraně CHKO a BR Třeboňsko a do jaké míry současná expozice DP Třeboňska pracuje podle zásad dobré interpretace. Výzkum naznačuje fakt, že ač expozice vznikala bez patřičných dokumentů interpretačního plánování, tak i přesto současné požadavky zadavatelů a provozovatelů v některých ohledech naplňuje, částečně vytváří vztah k...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.