Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moderní prvky řízení dopravy a jejich využití v městských aglomeracích
DLOUHÁ, Markéta
Moderní prvky řízení dopravy jsou faktorem, který zajišťuje optimalizaci dopravy. Silniční doprava je v neustálém rozvoji a je potřeba ji řídit, aby mohla nadále plynule fungovat. Bakalářská práce se zabývá výzkumem inteligentních dopravních systémů, které s největší pravděpodobností dokáží udržovat dopravní toky či je dokonce zrychlovat. Analýza je zaměřena na městské aglomerace, konkrétně České Budějovice a Hradec Králové. Zhodnocení systémů probíhá na daných úsecích měst, ke kterým byla zjištěna potřebná data. Zdroje informací pro analýzu jsou především od společnosti SWARCO, ze sčítání dopravy od ŘSD, z dokumentů Univerzity Karlovy, z Dopravních novin a z webového souboru Vlastimila Melichara, od kterého byl čerpán postup veškerých výpočtů. Vyhodnocení moderních prvků řízení dopravy se uskutečňuje srovnáním příslušných dat. Další propočet dat zjišťuje uspořené náklady ze zrychlení dopravních toků. Uspořený čas je oceněn i dobou, kterou by jinak účastníci provozu mohli strávit v pracovním procesu. Odhadem bylo zjištěno, že na trase Rudolfovská třída - Na Sadech - Žižkova třída by při zrychlení dopravního toku v průměru o 2,5 minuty mohli řidiči uspořit náklady za rok ve výši až 45 554 400 Kč. Zrychlení dopravního toku v Hradci Králové na trase Mrštíkova ulice - Palachova ulice o 0,6 minut by mohlo uspořit náklady pro průměrnou denní intenzitu vozidel až o 14 434 351,2 Kč za rok. Případová studie na preferenci MHD ukázala, že zrychlení přepravy pro průměrně 50 lidí na 1 autobus a při průměrné denní intenzitě autobusů by mohlo uspořit případně až 98 461 440 Kč za rok. Závěrem je porovnání investic se všemi vyčíslenými přínosy, z čehož plyne předpoklad pro další implementaci inteligentních dopravních systémů.
Dynamické označování polohy pro geografické databáze
Plíhal, Jiří
Příspěvek se zabývá problematikou dynamického označování poloh v inteligentních dopravních systémech. Tato metoda umožňuje reprezentovat stejné geoprvky v různých mapách, v různých aplikacích a na odlišných SW/HW platformách. Dynamicky označená poloha je vytvořena jako soubor informačních prvků, které obsahují body a jim příslušející atributy. Ke každému bodu přitom může být připojen jeden nebo i více atributů. Standardizací dynamického označování poloh se zabývá norma ISO 17572-3 Inteligentní dopravní systémy (ITS) - Označení poloh pro geografické databáze – část 3: Dynamické označování poloh (dynamický profil). Příspěvek rozvádí a aktualizuje informace poskytnuté v extraktu návrhu technické normy ISO.17572-3.
Inteligentní dopravní systémy v České republice a jejich využití
MALÁSKOVÁ, Martina
Diplomová práce na téma "Inteligentní dopravní systémy v České republice a jejich využití" je zaměřená na analýzu inteligentních dopravních systémů, konkrétně na silniční dopravu v České republice. Cílem mé práce je shrnout informace a poznatky o ITS v České republice, představit jednotlivé systémy, jejich funkce a vyhodnotit jejich přínos pro silniční dopravu. Na základě vyhodnocení používaných telematických systémů navrhuji v závěrečné části práce prvky ITS ve vybrané městské aglomeraci, konkrétně v Českých Budějovicích.
Nové trendy v silniční kamionové dopravě
Šinglovičová, Markéta ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Wrnatová, Šárka (oponent)
Tato práce pojednává o současných trendech v silniční nákladní dopravě. Popisuje její základní rysy a analyzuje současný vývoj v rámci Evropské unie. Zabývá se také problémy sektoru nákladní dopravy, jejich řešením a možným vývojem do budoucna. V souvislosti se zvýšením efektivity silniční nákladní dopravy šířeji popisuje využití inteligentních dopravních systémů.
RFID a sledování přepravy nebezpečného nákladu v silniční dopravě
Fiala, Lukáš ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Vašíček, Petr (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti zavedení telematického systému pro sledování silničních vozidel přepravujících nebezpečný náklad přes území České republiky, za účelem poskytnutí relevantních informací složkám Integrovaného záchranného systému v případě dopravní nehody takového vozidla. Cílem této práce je prozkoumat, jak by se v systému sledování nebezpečných zásilek mohla uplatnit technologie radiofrekvenční identifikace (RFID), a posoudit varianty jejího nasazení z pohledu splnění informační potřeby složek Integrovaného záchranného systému, investičních a provozních nákladů, složitosti potřebného informačního systému a procesních dopadů na zainteresované strany. Přínos spatřuji v tom, že se práce nezabývá pouze technickými aspekty řešení, ale posuzuje jednotlivé varianty i z hlediska investičních nákladů, složitosti potřebného informačního systému, a procesních a ekonomických dopadů na dopravce a přepravce. V práci je stručně popsána současná právní úprava přepravy nebezpečných věcí, existující procesy přepravy a odstraňování následků dopravních nehod a subjekty, kterých se problematika týká. Následně je porovnáno několik variant implementace systému sledování nebezpečných zásilek.
Forecasting System for Truck Parking Based on Statistical Modeling of Indirect Data
Brabec, Marek ; Konár, Ondřej ; Kasanický, Ivan ; Pelikán, Emil ; Malý, Marek ; Lokaj, Z. ; Zelinka, T.
In this paper, we describe briefly ongoing work on a project devoted to development and pilot verification of a system for highway truck parking detection and forecasting. The project has been funded by the Technological Agency of the Czech Republic (TACR) during 2012-2014 as the project number TA02031411: “Increasing the usage of parking capacity on highways using prediction models”. It is based on a unique collaboration of Faculty of Transportation Sciences, Czech Technical University in Prague, Institute of Computer Science, Academy of Sciences of the Czech Republic, Inoxive Ltd. and Kapsch Telematic Services Ltd.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.