Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dobrovolnictví a společenská participace osob s mentálním postižením
KAPRIOVÁ, Kristýna
Cílem práce na téma Dobrovolnictví a společenská participace osob s mentálním postižením je zjistit, jaké postoje zastávají koordinátoři dobrovolníků k dobrovolnické činnosti osob s mentálním postižením. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je dělena do dvou hlavních kapitol. První kapitola se zabývá vymezením pojmu mentálního postižení, klasifikací a charakteristikou jednotlivých stupňů mentálního postižení. Druhá kapitola se zaměřuje na dobrovolnictví, dobrovolníka jako takového, kdo je koordinátor dobrovolníků a dále se zabývá dobrovolnictvím osob s mentálním postižením. Praktická část zahrnuje stanovený cíl a tři výzkumné otázky, které zjišťují postoje koordinátorů dobrovolníků na zapojování osob s mentálním postižením do dobrovolnické činnosti. Ke zpracování dat byl použit kvalitativní výzkum, design zakotvené teorie. Pro účely této práce byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Komunikační partnerky byly vybrány náhodným výběrem z organizací z koalice dobrovolnických iniciativ, která je projektem Hestie národním dobrovolnickým centrem. Jejich odpovědi byly zpracovány technikou otevřeného kódování. Z výzkumného šetření vyplývá, že převážná část koordinátorek dobrovolníků přistupuje k dobrovolníkům s mentálním postižením velmi otevřeně a uvítala by jejich spolupráci ve své organizaci. Bakalářská práce může posloužit jako informační zdroj studentům sociálního a pedagogického směru, kteří se problematikou dobrovolnictví u osob s postižením zabývají.
Biblioterapie jako nástroj k rozvoji komunikačních schopností žáků s lehkou mentální retardací
Procházková, Michaela ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce Biblioterapie jako nástroj k rozvoji komunikačních schopností žáků s lehkou mentální retardací se zabývá možností využití biblioterapie a jejích prvků v rámci výuky českého jazyka, kdy prostřednictvím práce s textem pedagog působí na rozvoj verbálního projevu žáka s lehkou mentální retardací. Cílem práce je navrhnout jednotlivá cvičení sestavená do biblioterapeutického programu, poukázat na pozitivní vliv práce s textem na verbální projev žáka a ověřit úspěšnost programu v praxi skrze přímou práci se žáky, jejich pozorováním a zhodnocením jednotlivých výstupů. Výsledky šetření pak prokazují zlepšení žáků v požadované oblasti. Klíčová slova Mentální retardace, lehká mentální retardace, žák s lehkou mentální retardací, biblioterapie, biblioterapeutický program, komunikační schopnosti
Ergoterapie u žáků praktické třídy
Procházková, Michaela ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce Ergoterapie u žáků praktické třídy se zabývá možnostmi využití ergoterapie pro rozvoj jedince v oblasti sociálních dovedností prostřednictvím rukodělných činností a her u žáků praktické třídy s diagnostikovanou lehkou mentální retardací, specifickými poruchami učení a chování a sociokulturním znevýhodněním. Cílem práce je navrhnout ergoterapeutický program pro žáky praktické třídy, ukázat tak smysluplnost využívání ergoterapie pro rozvoj sociálních dovedností a ověřit jeho úspěšnost prostřednictvím výzkumných metod přímé práce se žáky a pozorováním. Výsledky šetření pak prokazují zlepšení těchto žáků v požadované oblasti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.