Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Agrese v zařízeních ústavní péče pro osoby s mentálním postižením
Kurzová, Gabriela ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Problematika agresivity v zařízeních ústavního typu, které pečují o osoby s mentálním postižením, bývá tradičně nahlížena jako výhradní problém osob s mentálním postižením. V této práci se snažím ukázat, že k problematice agresivity v domovech pro osoby s intelektovým postižením je potřebné přistupovat s celkovou perspektivou, která zahrnuje nejen dispozice osob s postižením v určitých situacích jednat násilně, ale také to, do jaké míry prostředí instituce a zejména pak samotní zaměstnanci (přímo nebo nepřímo) přispívají k agresivnímu jednání klientů. Teoretický přehled charakterizuje hypotetické zdroje agresivního jednání klientů a zaměstnanců, které spoluutváří kulturu a atmosféru domovů. Vlastní výzkum zjišťuje, jakým způsobem zaměstnanci dvou domovů uvažují o příčinách agresivního jednání klientů - tedy jaké předpoklady určují repertoár, který ve zvládání problematického agresivního jednání klientů mohou zaměstnanci využívat. Výsledky mj. ukazují tendenci zaměstnanců dopouštět se v atribuci agresivního jednání základní atribuční chyby. Studie tak nabízí určitou výzvu a směr pro další práci v dané oblasti praxe.
Agrese v zařízeních ústavní péče pro osoby s mentálním postižením
Kurzová, Gabriela ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Problematika agresivity v zařízeních ústavního typu, které pečují o osoby s mentálním postižením, bývá tradičně nahlížena jako výhradní problém osob s mentálním postižením. V této práci se snažím ukázat, že k problematice agresivity v domovech pro osoby s intelektovým postižením je potřebné přistupovat s celkovou perspektivou, která zahrnuje nejen dispozice osob s postižením v určitých situacích jednat násilně, ale také to, do jaké míry prostředí instituce a zejména pak samotní zaměstnanci (přímo nebo nepřímo) přispívají k agresivnímu jednání klientů. Teoretický přehled charakterizuje hypotetické zdroje agresivního jednání klientů a zaměstnanců, které spoluutváří kulturu a atmosféru domovů. Vlastní výzkum zjišťuje, jakým způsobem zaměstnanci dvou domovů uvažují o příčinách agresivního jednání klientů - tedy jaké předpoklady určují repertoár, který ve zvládání problematického agresivního jednání klientů mohou zaměstnanci využívat. Výsledky mj. ukazují tendenci zaměstnanců dopouštět se v atribuci agresivního jednání základní atribuční chyby. Studie tak nabízí určitou výzvu a směr pro další práci v dané oblasti praxe.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.