Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém formální pomoci dětem z dětských domovů při přechodu do samostatného života
Jaklová, Veronika ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Čampulková, Jitka (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá přípravu dětí z dětských domovů na samostatný život a zároveň i následnou pomoc po jejich odchodu ze zařízení, a to perspektivou expertů. Ačkoli se zdá být problematika dětí vyrůstajících v ústavní péči poměrně často diskutovaným tématem, praxi výrazně systémově neuchopené. Práce se tedy zaměřuje na konkrétní systému a na konkrétní oblasti představující pro děti určitá rizika při samotném opouštění instituce. Na problematiku je nahlíženo optikou teorie up implementace politiky a teorie vynořující se dospělosti. Empirická část představuje výsledky kvalitativního výzkumu, jež byl s rozhovorů.
Jak se žilo poté. Návrat československých politických vězňů zpátky do společnosti.
Vránková, Ivana ; Bouška, Tomáš (vedoucí práce) ; Hlaváček, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Jak se žilo poté. Návrat československých politických vězňů zpátky do společnosti" pojednává o způsobech integrace československých politických vězňů 50. let po propuštění z vězení zpátky do společnosti. V konceptuálním rámci mé práce se snažím nastínit politicko-historickou situaci v Československu 50. let. Diskutuji význam pojmu politický vězeň a věnuji se podmínkám v československých věznicích a pracovních táborech. Okrajově pak sleduji také strategie, na základě kterých se politickým vězňům pravděpodobně podařilo vyrovnat se s touto novou a nechtěnou životní situací ve vězení. Tyto témata sice nejsou pro zaměření mé práce primární, ale abychom dokázali pochopit, jaké problémy měli političtí vězni s integrací zpátky do společnosti a s jakými existencionálními aspekty se museli po svém návratu z vězení vyrovnávat, měli bychom znát i širší kontext, konkrétně zejména to, co se dělo před jejich zatčením, během jejich věznění a jaké podmínky zde panovaly. Ve své práci dále demonstruji metodu orální historie a poukazuji na specifika svého vlastního výzkumu. V obecné rovině se zaměřuji na dobu, kdy se moji narátoři a narátorky po propuštění z vězení dostávali do většinové společnosti a s jakými faktory se v této době museli vyrovnávat. Konkrétně se zaměřuji zejména na rodinné a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.