Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza chyb studentů při tvorbě mapy ideálního ostrova
Čornyjová, Veronika ; Krajňáková, Lenka (vedoucí práce) ; Bernhäuserová, Veronika (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit nejčastější chyby při tvorbě mapy ideálního ostrova, která je zadávána jako úkol pro studenty učitelských oborů geografie v rámci povinného předmětu Kartografie (pro učitele). V teoretické části práce jsou proto představené dosavadní poznatky o dovednostech tvorby map se zaměřením na vysokoškolské studenty a jsou popsány jednotlivé zásady tvorby map. Dále se poté práce věnuje druhům hodnocení map se zaměřením na kriteriální hodnocení. V rámci hodnocení také jsou představeny relevantní předchozí výzkumy a jejich zjištění. Teoretická část je ukončena popisem tří variací zadání úkolu mapy ideálního ostrova. Praktická část práce se věnuje metodice a výsledkům analýzy map ideálního ostrova za akademický rok 2021/2022. Celkem bylo hodnoceno 221 map. Kritéria hodnocení byla pro větší přehlednost rozdělena do čtyř samostatných skupin (Topografický podklad, Tematický obsah, Ostatní kompoziční prvky, Popis a ostatní). Analýzou dat bylo zjištěno, že celková četnost chyb s každým pokusem klesá a nejvíce problematická kritéria jsou rovnoměrně rozložena ve všech čtyřech skupinách. Dále bylo zjištěno, že na finální kvalitu mapy mohou mít vliv jak znalosti map a dovednosti tvorby map, tak i výtvarné dovednosti. Klíčová slova ideální ostrov, tvorba map, vysokoškolská příprava...
Použitelnost didaktické hry pro výuku kartografie na základních školách
Zýma, Marek ; Krajňáková, Lenka (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Předkládaná práce se zabývá uživatelským testováním použitelnosti didaktické hry Mapa ideálního ostrova pro výuku kartografie, která byla vytvořena stejným autorem v roce 2020 s tím, že je v práci i stručně představen herní koncept včetně popisu jednotlivých komponentů a jejich funkcí. Pro lepší přehlednost je práce uvedena skrze rešerši odborné literatury zabývající se aktivizujícími výukovými metodami, a to především didaktickými hrami, a společně s tím je představena problematika použitelnosti, její význam a aplikace na testování produktů. Výzkumná část si poté klade za cíl podrobit didaktickou hru testování použitelnosti, čímž zkoumá pohled žáků a učitelů na její užívání, a zároveň tak odhalit a následně odstranit nejzásadnější nedostatky hry. Výzkum probíhal skrze dvě nejběžnější metody, které se užívají v obecném produktovém testování výrobků, jimiž je dotazníkové šetření a interview s uživateli. Výsledky výzkumu ukázaly, že je hra vítaným doplňkem výuky, který je svými pravidly pro žáky i učitele srozumitelný a vzbuzuje v nich příjemné pocity a přes svůj herní charakter si zachovává patrný didaktický cíl. V některých případech se ale ukázal problém především s řešením různých úkolů, které žáci vzhledem k jejich věku nebyli schopni správně dokončit. Jak ale bylo uvedeno, v práci je samostatná...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.