Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role of the director in Moliere'sTartuffe
Sadykova, Kamilya ; Šuman, Záviš (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
Anotační list Nazev bakalářské práce: Studie o inscenacích Molièrova Tartuffa. Klíčová slova: Molière, comédien (herec), dramaturgie (dramaturgie), hypocrite (pokrytec), hypocrisie (pokrytectví). Abstract : Tato práce s názvem De l'implication du metteur en scène dans l'interprétation de Tartuffe se zabývá nejdůležitějšími problémy a zápletkami ve dvou inscenacích Tartuffa. Cílem práce je ukázat, jak hru interpretují režiséři La Comédie-Française a Realistického divadla v souvislosti s originálním textem nebo překladem a do jaké míry dodržují pravidla klasicismu. Úvod práce je věnován Molièrovi a králi Ludvíkovi XIV. Metodologie obsahuje stručný popis následujících částí práce. V nasledujicích častech porovnáme Tartuffa v české a francouzské režii a zaměříme se na to, v čem se obě verze hry liší a v čem se shodují. Tato práce obsahuje úvod, metodologii, sedm hlavních části a závěr. Úvod je věnován popisu Molièra a krále Ludvíka XIV. V metodologii popisujeme strukturu teto práce. V první kapitole budeme mluvit o náboženských prvcích Tartuffa, o jeho kritice a Molièrově snaze hru obhájit. Druhá kapitola bude pojednávat o významu jménaTartuffe a o jeho původu. Ve třetí části vysvětlíme, v čem spočívalo Molièrovo nadání pro komedii. Další část se zabývá tématem frašky a komedie. Následující kapitola popisuje...
Role of the director in Moliere'sTartuffe
Sadykova, Kamilya ; Šuman, Záviš (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
Anotační list Nazev bakalářské práce: Studie o inscenacích Molièrova Tartuffa. Klíčová slova: Molière, comédien (herec), dramaturgie (dramaturgie), hypocrite (pokrytec), hypocrisie (pokrytectví). Abstract : Tato práce s názvem De l'implication du metteur en scène dans l'interprétation de Tartuffe se zabývá nejdůležitějšími problémy a zápletkami ve dvou inscenacích Tartuffa. Cílem práce je ukázat, jak hru interpretují režiséři La Comédie-Française a Realistického divadla v souvislosti s originálním textem nebo překladem a do jaké míry dodržují pravidla klasicismu. Úvod práce je věnován Molièrovi a králi Ludvíkovi XIV. Metodologie obsahuje stručný popis následujících částí práce. V nasledujicích častech porovnáme Tartuffa v české a francouzské režii a zaměříme se na to, v čem se obě verze hry liší a v čem se shodují. Tato práce obsahuje úvod, metodologii, sedm hlavních části a závěr. Úvod je věnován popisu Molièra a krále Ludvíka XIV. V metodologii popisujeme strukturu teto práce. V první kapitole budeme mluvit o náboženských prvcích Tartuffa, o jeho kritice a Molièrově snaze hru obhájit. Druhá kapitola bude pojednávat o významu jménaTartuffe a o jeho původu. Ve třetí části vysvětlíme, v čem spočívalo Molièrovo nadání pro komedii. Další část se zabývá tématem frašky a komedie. Následující kapitola popisuje...
Téma lásky v Molièrových stěžejních dílech
Řádková, Tereza ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Pohorský, Aleš (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza pojetí lásky ve vybraných Molièrových dílech. V autorově díle je láska přítomna jako činitel, na němž se projevují nejrůznější charaktery; nejčastěji jde o lásky mladých lidí, jimž rodiče přichystali protivenství svým jednáním, ale někde hraje i úlohu podstatnější (Misantrop), v Donu Juanovi se ocitá přímo v centru pozornosti, jistým způsobem i v Amfitryonovi; specifický případ tvoří také Škola žen a texty s ní spjaté (Kritika Školy žen, Versailleská improvizace), kde ovšem nejde jen o lásku, ale vůbec o problematiku ženského údělu. Cílem práce je synteticky ukázat v jakých polohách téma lásky u Molièra najdeme a jakou váhu a závažnost v jeho hrách mělo.
Three critical voices of post-war American literature
Malá, Kateřina ; Hanuš, Jiří (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá třemi literárními díly, které poskytují kritický pohled na poválečnou americkou společnost: Arthur Miller, Smrt obchodního cestujícího, J.D. Salinger, Kdo chytá v žitě a Jack Kerouac, Na cestě. Cílem diplomové práce je stručně představit povalečnou společnost a poté, na základě textové analýzy, prezentovat kritiku, obsaženou ve výše zmíněných knihách. Práce je rozdělena do čtyř částí a popisuje poválečnou situaci ve Spojených státech (politickou, sociální a kulturní) a poté se zaměřuje na knihy samotné. Po stručném shrnutí autorova života, následuje hlavní část týkající se knihy a kritiky, kterou obsahuje. Poválečné období bylo významné, díky změnám, které přineslo. Společnost 50. let byla charakterizována mnoha "boomy", které přispěly k jejímu rozvoji. Jejími hlavními rysy se staly konzumerismus a materialismus, které také byly hlavním předmětem kritiky. Hlavní otázkou, kterou chce tato diplomová práce zodpovědět je, zdali byla tato kritika oprávněná či nikoli. Tento cíl je realizován v samotném závěru práce a založen na faktech, poskytnutých během psaní vlastní práce, odpověď je, že tato kritika oprávněná byla. Nicméně, tento závěr není jednoduchý a je třeba přečíst práci celou k pochopení všech důvodů, které vedly k tomuto závěru a přemýšlet o poskytnutých vývodech.
Vývoj sboru Bratrské jednoty baptistů v Sokolově po roce 1989
ŠTĚPÁNKOVÁ, Václava
Práce se zabývá analýzou vývoje sboru Bratrské jednoty baptistů v Sokolově po roce 1989, ve kterém došlo v roce 2001 k rozkolu. Teoretická část se dotýká základních eklesiologických východisek, zásad budování zdravé církve a stručně přibližuje historii a teologické důrazy Bratrské jednoty baptistů v České republice. Praktická část předkládá popis a analýzu konkrétních událostí života sboru na základě rozhovorů s bývalými i současnými členy. Následná komparace zjištěných poznatků s teoretickou částí se pokouší odkrýt příčiny, které v tomto sboru vedly k rozkolu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.