Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nastolování agendy ve vybraných lokálních médiích vlastněných městy (tzv. radničních listech) v Pardubickém kraji v roce 2020
Kubištová, Dominika ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá radničními listy v Pardubickém kraji v roce 2020. Ty odborná literatura řadí mezi hyperlokální média, která vychází jen pro omezenou skupinu lidí, nejčastěji v rámci jednoho města a přilehlých obcí. Práce se snaží zachytit, jak tato periodika v Pardubickém kraji vypadala v roce 2020, kdy Česko stejně jako zbytek světa zasáhla pandemie koronaviru. V praktické části například popisuje, jak vypadaly redakce těchto listů ve čtyřech nejmenších a čtyřech největších městech v kraji, jakým tématům se redaktoři nejčastěji věnovali a proč, z jakých zdrojů čerpali nebo jak vypadá proces vydávání článků v jednotlivých hyperlokálních médiích. Data pro praktickou část autorka sesbírala pomocí triangulace metod. Nejdříve zpracovala obsahovou analýzu tří vydaní každého zmiňovaného periodika z roku 2020 a o zjištění z nich se poté opřela při sbírání polostrukturovaných rozhovorů se zástupci radničních listů. To vše s cílem co nejdetailněji popsat, jak tato periodika nejen v uvedeném roce fungovala.
Hyperlokální média v České republice
Němcová, Alžběta ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Cílem této práce je představit hyperlokální média v České republice. V teoretické části je téma hyperlokálních médií zařazeno z hlediska pojmů profesní a občanská žurnalistika, user generated content, participační kultura, role hlídacího psa a občanská angažovanost. Práce dále představuje definice a vymezení hyperlokálních médií, okolnosti vzniku, jejich postavení, finanční stránku a budoucnost. Součástí práce je představení některých zahraničních projektů. Praktická část blíže představuje čtrnáct hyperlokálních médií v České republice, vždy jedno médium z každého kraje, jejich analýza je zaměřená na grafickou úpravu a tematickou strukturu hyperlokálních médií. Druhá praktická část nabízí kvalitativní analýzu polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci blíže představených hyperlokálních médií. Téma je zaměřené především na názor na motivace, finanční stránku, postavení a budoucnost hyperlokálních médií. Dále jsou na základě analýzy prezentovány společné prvky a nové poznatky o českých hyperlokálních médiích. Důležitým výstupem kromě výsledků analýzy je seznam hyperlokálních médií v České republice, který může sloužit jako podklad pro další zpracování tohoto tématu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.