Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Písňová tvorba Vítězslavy Kaprálové na texty Jaroslava Seiferta, s uzším zaměřením na op. č. 10
Hradová, Veronika ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Fürstová, Lucie (oponent)
V bakalářské práci je představena osobnost Vítězslavy Kaprálové. Jsou zde uvedené důvody, proč si hudební skladatelka zaslouží více pozornosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá nejen Vítězslavou Kaprálovou, ale také autorem sbírky Jablko s klína a jediným držitelem Nobelovy ceny za literaturu v České republice, Jaroslavem Seifertem. Detailněji je zde uveden popis života Vítězslavy Kaprálové. Zaměřuje se na její dospívání, studium a samozřejmě hudební tvorbu. Vlastní kapitola je věnována písňové tvorbě Vítězslavy Kaprálové, která je rozčleněna na jednotlivé etapy tvorby Kaprálové, konkrétně její ranou tvorbu, tvorbu na Brněnské konzervatoři, tvorbu na Mistrovské škole v Praze a finálně její tvorbu z Francie. V neposlední řadě jsou v teoretické části uvedeny osobnosti, které ji ovlivnily. V praktické části je uveden nástin analýzy cyklu Jablko s klína, která obsahuje písně Píseň na vrbovou píšťalku, Ukolébavka, Bezvětří a Jarní pouť. Každá z písní je analyzována samostatně z literárního i hudebního hlediska. Ke každé z písní je také uvedeno vyjádření autorky této práce k interpretační náročnosti. Finálně práce shrnuje hudební prvky, které jsou uplatněny ve všech zmiňovaných písních a vyzdvihuje prvky, které jsou použity pouze v některé z písní. KLÍČOVÁ...
Hudebně-pohybový kroužek s prvky cloggingu pro žáky 1. stupně ZŠ
Nedvídková, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem ročního výukového plánu hudebně-pohybového kroužku pro žáky 1. stupně ZŠ. Cílem práce je představit taneční styl s názvem "clogging" (americký country step) a předložit metodiku výuky jeho základů, v níž bude kladen důraz kromě seznámení s prvky tohoto stylu zejména na hudební rozvoj žáků. Diplomová práce byla zamýšlena jako možná inspirace pro vedoucí tanečních kroužků, kteří si kladou za cíl vést své žáky kromě tance také k citlivému vnímání hudby a k práci s ní, případně jako inspirace pro učitele hudební výchovy, kteří by svou výuku rádi něčím ozvláštnili či se věnovali vedení hudebně-pohybového kroužku s neobvyklým zaměřením. Teoretická část se zabývá vývojem dětí mladšího školního věku, hudebně-pohybovou výchovou a seznámením s historií a základy techniky cloggingu. Praktická část představuje výukový plán hudebně-pohybového kroužku, jenž je tvořen popisem osmnácti lekcí, které obsahují nabídku hudebně-pohybových činností na jedno pololetí a zahrnují využití prvků cloggingu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.