Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Slovní hodnocení a jeho využití v hudebně pedagogické praxi na 1. st. ZŠ
Veithová, Vendula ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá slovním hodnocením v hodinách hudební výchovy na prvním stupni základních škol. Teoretická část vymezuje pojem hodnocení žáků na prvním stupni ZŠ a různé typy hodnocení. Dále se zabývá hudební psychologií, hudebními schopnostmi a dovednostmi. Jedna kapitola je věnována analýze Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání z hlediska požadovaných výstupů v hudební výchově. Teoretická část je uzavřena vymezením slovního hodnocení a hodnocení v hudební výchově. Praktickou část práce tvoří dotazník zkoumající slovní hodnocení v hudební výchově na prvním stupni základních škol. Dotazník zjišťuje, jakou formou je slovní hodnocení prováděno a s jakou četností. Zda ho školy využívají k hodnocení v hudební výchově a jak jejich slovní hodnocení koresponduje s výstupy RVP ZV v hudební výchově. KLÍČOVÁ SLOVA hudební pedagogika, hudební psychologie, hudební schopnosti a dovednosti, hodnocení žáka, slovní hodnocení, slovní hodnocení v hudební výchově
Seznamování dětí v mateřské škole s hrou na zobcovou flétnu, možnosti a vliv na rozvoj hudebních schopností a dovedností
POPELÍNSKÁ, Michaela
Tato bakalářská prace se zameruje na možnosti propojování hudebních činností dětí předškolního věku při seznamování s hrou na flétnu a ověřování rozvoj hudebních schopností a dovedností. Teoreticka cast se věnuje soucasnemu pojeti hudebniho vzdelavani s ohledem na požadavky RVP PV, charakteristice vývojových zvláštností předškolního dítěte s ohledem na rozvoj hudebních schopností a dovedností, vymezení hudebních činností dětí předškolního věku, jejich rozdělení do jednotlivých kategorií, dále pak vymezuje zásady výuky hry na flétnu, její přednosti a rizika. V praktické části je vytvořený program seznamování s hrou na flétnu propojený s hudebními činnostmi. Tento program je ověřený v praxi mateřské školy. V průběhu realizace činností a následné podrobné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů.
Hudebně didaktický a psychologický odkaz Františka Sedláka
Dolejšová, Petra ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
NÁZEV: Hudebně didaktický a psychologický odkaz Františka Sedláka ANOTACE: Práce je věnována životu a dílu uznávaného pedagoga, hudebního teoretika, sbormistra a muzikanta Františka Sedláka. Práce si klade za cíl přinést informace o Sedlákově životě a zmapovat jeho publikační činnost v celé její šíři. Ve svých článcích, odborných studiích a dalších publikacích se František Sedlák věnuje především hudebnímu vývoji dítěte, hudebním schopnostem a dovednostem, hudební psychologii, problému nezpěvnosti dětí a didaktice hudební výchovy na prvním i druhém stupni základních škol. Zvláštní kapitola je věnována vzpomínkám kolegů na tohoto významného pedagoga a na přiloženém CD najdeme téměř kompletní soubor Sedlákových článků publikovaných v různých odborných časopisech a také několik fotografií z jeho života. KLÍČOVÁ SLOVA: František Sedlák, hudební vývoj dítěte, didaktika hudební výchovy na prvním a druhém stupni ZŠ, hudební psychologie, modernizace hudební výchovy, problém nezpěvnosti dětí, hudební schopnosti a dovednosti.
Respektování hudebních vývojových specifik dítěte předškolního věku v současné mateřské škole
Píchová, Romana ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Předmětem diplomové práce byl výzkum na mateřských školách. Zabýval se zjišťováním, zda jsou respektována hudební vývojová specifika dětí předškolního věku. K výzkumu byly využity metody dotazníkového šetření, přímého pozorování, dále metoda rozhovoru a metoda analýzy třídních dokumentů. Výzkum se zabýval úrovní některých faktorů, které ovlivňují respektování stanovených vývojových specifik a naplňování z nich vyplývajících potřeb. Zejména úroveň profesních kompetencí pedagoga a vliv pedagogových znalostí hudebních vývojových specifik dítěte předškolního věku na jejich respektování. Dále podle daných kritérií bylo zkoumáno prostředí třídy a podmínky vytvořené pedagogem, zda umožňují respektování hudebních vývojových specifik předškolního dítěte.
Hudebně didaktický a psychologický odkaz Františka Sedláka
Dolejšová, Petra ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
NÁZEV: Hudebně didaktický a psychologický odkaz Františka Sedláka ANOTACE: Práce je věnována životu a dílu uznávaného pedagoga, hudebního teoretika, sbormistra a muzikanta Františka Sedláka. Práce si klade za cíl přinést informace o Sedlákově životě a zmapovat jeho publikační činnost v celé její šíři. Ve svých článcích, odborných studiích a dalších publikacích se František Sedlák věnuje především hudebnímu vývoji dítěte, hudebním schopnostem a dovednostem, hudební psychologii, problému nezpěvnosti dětí a didaktice hudební výchovy na prvním i druhém stupni základních škol. Zvláštní kapitola je věnována vzpomínkám kolegů na tohoto významného pedagoga a na přiloženém CD najdeme téměř kompletní soubor Sedlákových článků publikovaných v různých odborných časopisech a také několik fotografií z jeho života. KLÍČOVÁ SLOVA: František Sedlák, hudební vývoj dítěte, didaktika hudební výchovy na prvním a druhém stupni ZŠ, hudební psychologie, modernizace hudební výchovy, problém nezpěvnosti dětí, hudební schopnosti a dovednosti.
Respektování hudebních vývojových specifik dítěte předškolního věku v současné mateřské škole
Píchová, Romana ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Předmětem diplomové práce byl výzkum na mateřských školách. Zabýval se zjišťováním, zda jsou respektována hudební vývojová specifika dětí předškolního věku. K výzkumu byly využity metody dotazníkového šetření, přímého pozorování, dále metoda rozhovoru a metoda analýzy třídních dokumentů. Výzkum se zabýval úrovní některých faktorů, které ovlivňují respektování stanovených vývojových specifik a naplňování z nich vyplývajících potřeb. Zejména úroveň profesních kompetencí pedagoga a vliv pedagogových znalostí hudebních vývojových specifik dítěte předškolního věku na jejich respektování. Dále podle daných kritérií bylo zkoumáno prostředí třídy a podmínky vytvořené pedagogem, zda umožňují respektování hudebních vývojových specifik předškolního dítěte.
Vztah hudební a dramatické výchovy
Michlová, Kateřina ; KOLAFA, Tomáš (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Diplomová práce se věnuje vztahu hudební a dramatické výchovy. V první části hledá společné principy a styčné body obou výchov. Druhá část sleduje hudební a dramatickou výchovu směrem k základní umělecké škole, zabývá se tedy vztahem hudebního a literárně-dramatického oboru základních uměleckých škol. Třetí a čtvrtá část práce je výzkumná, sleduje vliv dramatické výchovy na rozvoj hudebních schopností, dovedností, na oblast interpretace, komunikace a vztahů.
Jak se reálně učí hudební výchova na 2. stupni ZŠ
ROZNEROVÁ, Barbora
Diplomová práce pojednává o problematice vyučování hudební výchovy na druhém stupni základní školy. Teoretická část práce obsahuje kapitolu zabývající se hudební pedagogikou jako teoretickým základem hudební výchovy. Další kapitoly uvádí prostředky hudební pedagogiky a problematiku psychologických hledisek hudebních činností. Poslední kapitola teoretické části je věnována hodině hudební výchovy. Praktická část představuje jednotlivé učitele a žáky, podává jejich pohled na výuku hudební výchovy a přináší jejich stanoviska k jednotlivým řešeným cílům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.