Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Forma jako prostor pro vyjádření hudební myšlenky
Ulrichová, Zuzana ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Forma jako prostor pro vyjádření hudební myšlenky Název diplomové práce: Forma jako prostor pro vyjádření hudební myšlenky Abstrakt: Diplomová práce se zabývá hudební formou jako smysluplným prostorem pro vývoj a setkání hudebních myšlenek. Obsahem práce je teoretický popis různých aspektů hudebních forem a základních principů hudebního formování. Součástí je i porovnání několika publikací o hudebních formách s ohledem na možnosti jejich využití hudebními pedagogy. Další část práce se zaměřuje na výzkum, jehož cílem je popsání problematiky výuky hudebních forem v hodinách hudební výchovy na základních školách. Závěrečná část přináší náměty pro práci s tématem hudební forma s využitím tvořivých činností.
Forma jako prostor pro vyjádření hudební myšlenky
Ulrichová, Zuzana ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Forma jako prostor pro vyjádření hudební myšlenky Název diplomové práce: Forma jako prostor pro vyjádření hudební myšlenky Abstrakt: Diplomová práce se zabývá hudební formou jako smysluplným prostorem pro vývoj a setkání hudebních myšlenek. Obsahem práce je teoretický popis různých aspektů hudebních forem a základních principů hudebního formování. Součástí je i porovnání několika publikací o hudebních formách s ohledem na možnosti jejich využití hudebními pedagogy. Další část práce se zaměřuje na výzkum, jehož cílem je popsání problematiky výuky hudebních forem v hodinách hudební výchovy na základních školách. Závěrečná část přináší náměty pro práci s tématem hudební forma s využitím tvořivých činností.
Teologie hudby
NOSKOVÁ, Blanka
Práce se zabývá vztahem teologie a hudby. Vychází z dějin vývoje filosofického úsudku o obsahu pojmu ?musica? ve starověku a ze současného pojetí a definic hudby. Následně přechází k presentaci vybraných spisů historických i současných teologů na téma hudební umění. Na základě jejich rozboru dochází práce k závěru, že vztah mezi teologií a hudbou skutečně existuje a jejich dialog obě disciplíny vzájemně obohacuje. Hudba překračuje omezené možnosti řeči a prostředky sobě vlastními se vyjadřuje o nekonečném Bohu. Tato hlavní myšlenka, ke které práce dospívá, je konkrétně doložena v hudebním působení a dílech vybraných skladatelů klasické hudby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.