Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vlivy východní tradice v soudobé kontrabasové literatuře
Kellerová, Anna ; ŽALUD, Radomír (vedoucí práce) ; HUDEC, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o soudobé literatuře pro sólový kontrabas a pro komorní ansámbly s kontrabasem, ovlivněné východní kulturou. Zabývá se díly jak evropských, tak i asijských skladatelů, mezi nimi do větší hloubky rozebírá život a kontrabasové skladby italského komponisty Giacinta Scelsiho a duo pro housle a kontrabas Together od Isanga Yuna. Hledá vztahy mezi tradiční hudbou různých kultur a soudobou vážnou hudbou. Dále se zde píše o technikách hry používaných v soudobé hudbě a o inovátorech sólové kontrabasové hry. Informace jsou čerpány z dostupné literatury, dále z webových stránek a hudebních nahrávek. Jedním ze zdrojů je též rozhovor s kontrabasistkou Joëlle Léandre.
Historie kontrabasové skupiny v orchestru Národního divadla
Pospíšil, Pavel ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Tato bakalářská práce se krátce věnuje samotnému vzniku, historii Národního divadla v Praze a historii jeho orchestru. Hlavním tématem této práce je kontrabasová skupina Orchestru Národního divadla. Zabývám se členy kontrabasové skupiny od jeho založení až po současnost.
Funkce a podoba kontrabasu v době W. A. Mozarta
Hudec, Pavel ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Kontrabas je mezi smyčcovými hudebními nástroji svým vývojem velice ojedinělý. Jako jeden z mála nástrojů nemá ještě ani dnes ustálený tvar a způsob hry. Za dobu svého pestrého vývoje zaznamenal několik zvratů a také důležitých vývojových zlomů. Rád bych zdůraznil, že jméno W. A. Mozarta figuruje v případě mé práce pouze jako jakési orientační časové vymezení (je tedy myšlena především druhá polovina 18. století) a hlavně symbolika; s Mozartovým životem je nejvíce spjaté město Vídeň, ve kterém poprvé zaznamenal kontrabas úspěchy jako hojně využívaný solový a komorní nástroj. Chtěl bych se v této práci zaměřit především na tuto dobu včetně období, které jsou pro ni co do souvislostí důležité, a přiblížit, jakým způsobem a k jakým účelům byl kontrabas v této době využíván. K bližšímu a věrnějšímu přiblížení přikládám překlady vybraných dobových zdrojů, které dosud nebyly do češtiny přeloženy. Cílem této práce je podat celkové informace o třech zemích, ve kterých se v 18. století formoval hudební život, tj. ve Francii, Itálii, a německých zemích.
Kontrabas v jazzu jako sólový nástroj
Tichý, Petr ; HONZÁK, Jaromír (vedoucí práce) ; Novotný, Marek (oponent)
Cílem hledání této práce je mapování cesty kontrabasové hry a její emancipace od doprovázení v raných jazzových kapelách až po sólové koncerty. Práce mimo jiné popisuje okolnosti a důvody vzniku prvního alba sólového kontrabasu nahraného v prosinci roku 1968 Barrem Phillipsem.
Vývoj kontrabasové literatury v uplynulých padesáti letech
Vokoun, Jan ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Práce zmiňující autory a jejich zkomponovaná nebo přepsaná díla pro kontrabas v období uplynulých padesáti let. Tato práce má sloužit sloužit jako zdroj pro studenty, kteří si chtějí moderní kontrabasovou hrou rozšířit své hudební obzory.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.