Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Houslové sonáty Sergeje Prokofjeva
Michalová, Pavla ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá houslovými sonátami Sergeje Prokofjeva. Práci jsem rozdělila do pěti kapitol. V první kapitole uvádím stručný životopis Sergeje Prokofjeva. Následující čtyři kapitoly se věnují Sonátě č .1 a č. 2 pro housle a klavír, Sonátě pro sólové housle a Sonátě pro dvoje housle. V úvodu kapitoly uvádím vždy okolnosti vzniku sonáty. Kapitoly jsou rozděleny do podkapitol. Každá podkapitola se věnuje rozboru jedné věty sonáty.
Slovenská húslová tvorba a jej interpréti
Nagyová, Natália ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; PAZDERA, Jindřich (oponent)
Táto bakalárska práca pojednáva o slovenskej hudbe a jej konkrétne vymedzenej kapitole - hudobnej moderne s prihliadnutím na najvýznamnejších skladateľov a ich diela pre husle. V druhej časti sa práca zameriava na najvýznamejších intepretov tejto oblasti slovenskej tvorby.Nebolo mojím cieľom vytvoriť kompletný zoznam skladateľov či interpretov v oblasti husľovej tvorby.
Aaron Copland a jeho Duo pro flétnu a klavír
Jarkovská, Jana ; VÁLEK, Jiří (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá osobností a tvorbou amerického skladatele 20. století Aarona Coplanda. V první části přináší jeho životopis a přehled nejvýznamnějších děl. Druhá část práce je věnována Coplandovu Duu pro flétnu a klavír z roku 1971. Kromě historického kontextu vzniku díla a charakteristiky skladby zahrnuje též interpretační analýzu a rozbor nahrávek Dua.
Stěžejní repertoár pro trio klarinet, violoncello a klavír
Marešová, Michaela ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Název mé práce je Stěžejní repertoár pro trio klarinet, violoncello a klavír. Práce je rozdělena do tří kapitol. První se nazývá Historie a současnost tria klarinet, violoncello a klavír. Má tři samostatné podkapitoly, z nichž první zpracovává stručný historický vývoj všech nástrojů. Druhá podkapitola, zmiňuje repertoárové možnosti pro toto seskupení a poslední třetí podkapitola uvádí tři známé světové stabilní soubory. Druhá kapitola se už věnuje hlavnímu tématu a zabývá se všemi nejhranějšími a stěžejními skladbami. Nejprve je zde uveden vždy krátký životopis skladatele a poté formální rozbor díla. Jsou zde řazena díla v následujícím pořadí: Arcivévoda Rudolf a Trio pro klarinet, violoncello a klavír, Johannes Brahms a Trio a moll op. 114, Max Bruch a 8 kusů op. 83, Vincent d´Indy a Trio B dur op. 29, Anton Eberl a Velké trio op. 36, Michail Ivanovič Glinka a Patetické trio, Emil Hartmann a Serenáda op. 24, Vojtěch Matyáš Jírovec a Trio op. 38, Robert Kahn a Serenáda op. 73 a Alexandr Zemlinsky a Trio d moll op. 3. Poslední kapitola se zaměřuje jen na Trio B dur op. 11 Ludwiga van Beethovena. Ve třech podkapitolách je uveden nejprve jeho stručný životopis, dále informace o vzniku díla, jeho formální rozbor a jako poslední rozbor interpretací dvou vybraných nahrávek.
Béla Bartók a jeho Suite Paysanne Hongroise
Nešverová, Anna ; VÁLEK, Jiří (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Bakalářská práce Béla Bartók a jeho "Suite Paysanne Hongroise" pojednává o životě Bély Bartóka, o jeho sběru lidových písní, sběratelských cestách a o skladbě Suite Paysanne Hongroise pro flétnu a klavír. První kapitola se zabývá výhradně skladatelovým životem a jeho skladatelským vývojem. Druhá kapitola je věnována sběru písní a zejména tomu, jak Bartók při sběru lidových písní postupoval, k čemu ho písně inspirovaly a jak provázely celý jeho život. Závěrečná kapitola se zabývá skladbou "Suite Paysanne Hongroise" se zaměřením na verzi pro flétnu a klavír. Na konci práce je zařazena obrazová a notová příloha. Na přiloženém CD je také původní nahrávka písní, ze kterých Bartók při skládaní "Suite Paysanne Hongroise" vycházel.
Příprava interpretačního výkonu.
Šístek, Eduard ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; HOŠEK, Jiří (oponent)
Práce se zabývá přípravou vystoupení, vztahem mezi interpretací a technikou a ostatními elementy, které se na dobrém výkonu podílejí. Klíčovou myšlenkou je všestranný pespektivní vývoj hráčových schopností a dovedností. Vytvoření představy o harmonické a formální struktuře skladby je předpoklad, na jehož základě budeme schopni dílo přesvědčivě interpretovat. Rozvinuté duševní schopnosti představivosti a paměti jsou přitom zapotřebí stejně jako spolehlivá technika.Kvalita výkonu na koncertě je způsobem přípravy velice ovlivněna. Mimo to hraje důležitou roli také schopnost přizpůsobit se akustice a vypořádat se s trémou. Každé vystoupení přináší nové podněty a inspiraci. Na závěr hráč svůj výkon zhodnotí, aby věděl, na čem má dále pracovat.
Antal Doráti a jeho tvorba pro hoboj
Trojanová, Iveta ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce ?Antal Doráti a jeho tvorba pro hoboj? pojednává o osobnosti Antala Dorátiho, který byl výborným dirigentem, skladatelem a teoretikem. Blíže seznamuje s jeho skladbami, s Dorátiho dirigentskou dráhou a inspiracemi. Dále nabízí rozbor Dua Concertante. Mohla by se stát praktickým průvodcem pro všechny, kteří se zajímají o maďarskou hudbu, slyšeli nějakou skladbu od tohoto skladatele nebo si jen chtějí rozšířit své znalosti skladatelů. Tato bakalářská práce by mohla mnohé motivovat k výběru Dorátiho repertoáru.
Tvorba Igora Stravinského pro housle
Skalický, Ondřej ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Za téma bakalářské práce jsem zvolil život a dílo Igora Stravinského, s užším zaměřením na kompozice pro housle. Větší důraz pak přikládám skladbám Koncert in D pro housle a orchestr a Italská suita, se kterými mám osobní zkušenosti. Igor Stravinskij složil většinu skladeb pro housle ve 30. letech, ve spolupráci s houslistou Samuelem Duškinem. Zcela originálních děl je mezi nimi pouze několik, častěji autor využíval hudební motivy z vlastních, dříve složených baletů, např. z děl Pták Ohnivák, Petruška, Příběh vojáka, Pulcinella, nebo Polibek víly. Skladatel Igor Stravinskij je jistě rozporuplná osobnost. Ač v podstatě pragmatik, v hudební tvorbě se vždy řídil spíše instinktem; svému niternému cítění dával většinou přednost před pouhým používáním naučených kompozičních technik. Výsledkem pak byla díla plná originality a hudebního překvapení. Chtěl bych seznámit nejen houslisty s některými zajímavými okolnostmi vzniku skladeb, o nichž je v běžně dostupných pramenech jen velmi málo informací.
Vývoj kontrabasové literatury v uplynulých padesáti letech
Vokoun, Jan ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Práce zmiňující autory a jejich zkomponovaná nebo přepsaná díla pro kontrabas v období uplynulých padesáti let. Tato práce má sloužit sloužit jako zdroj pro studenty, kteří si chtějí moderní kontrabasovou hrou rozšířit své hudební obzory.
Houslový koncert L. van Beethovena a jeho interpretace
Štajnochrová, Adéla ; MATOUŠEK, Bohuslav (vedoucí práce) ; Willi, Barbara Maria (oponent)
Práce se zabývá houslovým koncertem Ludwiga van Beethovena, jeho interpretací a proměnami přístupu ke skladbě v průběhu dvou set let hudebního vývoje. Je rozdělena do čtyř kapitol a zpracovává nejprve informace o vývoji houslové techniky a interpretace přelomu 18. a 19. století, přičemž se opírá o dobové prameny. Poté zkoumá osud koncertu po jeho prvním provedení a zmiňuje reakce kritiky a jeho první interprety. Další kapitoly obsahují srovnání edic notového materiálu z různých období a krajin vzniku a posléze nahrávek koncertu od nejstarších po nedávno vzniklé. Součástí práce je i live nahrávka koncertu autorkou a orchestrem Musica Florea pod vedením Marka Štryncla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.