Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
BOHUSLAV MARTINŮ: ETUDY A POLKY
Kloučková, Julie ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá skladatelem Bohuslavem Martinů a jeho drobnými skladbami vydanými pod souborným názvem Etudy a polky (1945). Pro práci bylo vytyčeno několik stěžejních cílů: I. představení Bohuslava Martinů jako význačné české skladatelské osobnosti, II. přiblížení forem etudy a polky skrze jejich historický vývoj a charakteristické rysy, které přispějí k lepšímu uchopení etud a polek 20. století, III. příprava materiálu pro klavírní pedagogy, jehož úkolem je usnadnit orientaci ve všech šestnácti skladbách, IV. poskytnutí přehledného souhrnu různých technických a jiných jevů prostřednictvím didaktické analýzy díla, se kterými se žák základní umělecké školy v etudách a polkách setká, V. postihnutí různých způsobů interpretace a vlastních zkušeností s nácvikem některých skladeb. Práce nabízí především historické a didaktické aspekty vzájemně na sebe odkazující. Nechybí ani hledisko formy a hudební analýzy, kterému je však věnován menší prostor v porovnání s prvními dvěma zmíněnými oblastmi. KLÍČOVÁ SLOVA Etudy, polky, Bohuslav Martinů, klavírní vyučování, hudba 20. století, Kniha I, Kniha II, Kniha III
Písňová tvorba anglických autorů první poloviny 20. století
Dufek, Václav ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce obrací pozornost k významným osobnostem první poloviny 20. století, kterými jsou Ralph Vaughan Williams, Gerald Finzi a Benjamin Britten. Zachycuje písňovou tvorbu na území tehdejší Anglie a srovnává přínos vybraných autorů. Částečně se tato práce zaměřuje na interpretační složku a pěveckou stránku.
Klavírní tvorba Dmitrije Kabalevského
MEZEROVÁ, Eva
Cílem této diplomové práce je zmapovat život, tvorbu a pedagogický přínos ruského skladatele Dmitrije Borisoviče Kabalevského. Dále bych chtěla přiblížit dětskou klavírní instruktivní literaturu D. Kabalevského, neboť se jedná o velmi vděčný přednesově metodický materiál hojně využívaný na základních uměleckých školách. Součástí práce je metodický rozbor instruktivních skladeb, formální rozbor klavírních sonát a estetický rozbor koncertů.
Nová jednoduchost (v české hudbě konce 20. století)
Ledvinka, Martin ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Pudlák, Miroslav (oponent)
Na základě pozorování určitých kompozičních technik a přístupů, jež se objevují v tvorbě některých českých autorů od 80. let dvacátého století, se předkládaná práce snaží tyto jevy zařadit do kontextu světové hudby. Ve vypracovaných analýzách tří vybraných skladeb českých skladatelů práce poukazuje na specifické kompoziční zacházení s formováním hudebního času, které je následně konfrontováno s výsledky analýz dvou kompozic skladatelů zahraničních. Z tohoto srovnání vyplývá zřejmá příbuznost tendencí, které pozorujeme v české hudbě zmiňovaného období, s kompozičními postupy hudebního proudu, jež je v kontextu světové tvorby obecně nazýván nová jednoduchost. Kromě analytické části je velký díl pozornosti věnován také historickým okolnostem vzniku nové jednoduchosti, jejím specifickým podmínkám v prostředí české hudby a výrazně též terminologickým obtížím či nejasnostem spojeným s tímto pojmem.
Klavírní alba pro děti a mládež se zaměřením na tvorbu R. Schumanna, P. I. Čajkovského, B. Bartóka a S. Prokofjeva
MEZEROVÁ, Eva
Cílem této bakalářské práce je analyzovat z metodického hlediska rozmanité skladby různých vývojových období klavírní tvorby, která je určena dětem a mládeži. Dále bych chtěla přiblížit ta alba pro mládež, která nejsou příliš známá, ačkoliv nabízejí velmi vděčný metodický materiál. Součástí práce je rozbor klavírních alb autorů spadajících historicky do dvou století (19. a 20.) a průzkum (formou dotazníku a jeho analýzy) využití těchto skladeb v rámci výuky klavírní hry na ZUŠ a konzervatořích (v rámci předmětu Základy klavírní hry).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.