Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza svalové činnosti při hře na violoncello
Kasanová, Barbora ; Vilímek, Miloslav (vedoucí práce) ; Tlapáková, Eva (oponent)
Název: Analýza svalové činnosti při hře na violoncello Cíle: Úkolem práce je analyzovat zapojení daných zádových svalů violoncellisty při hře smyčcem. Práce by měla vést k lepšímu pochopení vzniku patologií a bolestí bederní a krční páteře při hře na violoncello, což by mělo napomoci při výběru preventivních kompenzačních cvičení. Aplikace této analýzy může být zároveň realizována v rámci ergonomie hraní na violoncello a designu či volbě vhodného sedadla. Jedná se o pilotní studii, která klade za cíl zjistit vhodnost zvolené měřící metodiky v oblasti měření svalové aktivity zádových svalů při hře na violoncello, a na kterou mohou v budoucnu navázat rozsáhlejší studie. Metody: V teoretické části jsou zmapovány dosavadní poznatky z okruhu problematiky pohybového aparátu violoncellistů. Praktická část analyzuje a hodnotí data naměřená 3D kinematickou analýzou a povrchovou EMG zádového svalstva profesionálního violoncellisty při samotné hře za předem stanovených podmínek. Výsledky: Výsledky tohoto experimentu poukazují na permanentně zvýšenou aktivitu pravého horního trapézu při hře smyčcem, a to zejména při hře u špičky smyčce. Od nejnižší struny C po nejvyšší a jeho aktivita významně stoupá. Aktivita svalů erectoru spinae se v závislosti na typu sedací plochy liší. Nejvyšší aktivity dosahuje část těchto svalů...
Analýza svalové činnosti při hře na violoncello
Kasanová, Barbora ; Vilímek, Miloslav (vedoucí práce) ; Tlapáková, Eva (oponent)
Název: Analýza svalové činnosti při hře na violoncello Cíle: Úkolem práce je analyzovat zapojení daných zádových svalů violoncellisty při hře smyčcem. Práce by měla vést k lepšímu pochopení vzniku patologií a bolestí bederní a krční páteře při hře na violoncello, což by mělo napomoci při výběru preventivních kompenzačních cvičení. Aplikace této analýzy může být zároveň realizována v rámci ergonomie hraní na violoncello a designu či volbě vhodného sedadla. Jedná se o pilotní studii, která klade za cíl zjistit vhodnost zvolené měřící metodiky v oblasti měření svalové aktivity zádových svalů při hře na violoncello, a na kterou mohou v budoucnu navázat rozsáhlejší studie. Metody: V teoretické části jsou zmapovány dosavadní poznatky z okruhu problematiky pohybového aparátu violoncellistů. Praktická část analyzuje a hodnotí data naměřená 3D kinematickou analýzou a povrchovou EMG zádového svalstva profesionálního violoncellisty při samotné hře za předem stanovených podmínek. Výsledky: Výsledky tohoto experimentu poukazují na permanentně zvýšenou aktivitu pravého horního trapézu při hře smyčcem, a to zejména při hře u špičky smyčce. Od nejnižší struny C po nejvyšší a jeho aktivita významně stoupá. Aktivita svalů erectoru spinae se v závislosti na typu sedací plochy liší. Nejvyšší aktivity dosahuje část těchto svalů...
Michaela Fukačová jako interpretka dánské violoncellové literatury
Šudáková, Aneta ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o Michaele Fukačové, uznávané české violoncellistce žijící v současnosti v Dánsku, mapuje její život, profesní úspěchy a koncertní činnost. Dále se práce věnuje skladatelům, kteří významně zasáhli do vývoje dánské hudby, zahrnuje také současné dánské autory, jejichž tvorba obohatila violoncellovou literaturu. Michaela Fukačová je úspěšnou interpretkou těchto skladeb a podílí se tak na jejich propagaci a začlenění do světového violoncellového repertoáru.
Becerra a Yamazaki: dvě chilské skladby pro violoncello
Aguirre-Araya, Evelyn Nora ; KAŇKA, Michal (vedoucí práce) ; PETRÁŠ, Miroslav (oponent)
Dva názory, které reprezentují chilskou identitu prostřednictvím hudebního díla zvaného “Partita č. 2” zkomponovaného chilským skladatelem Gustavem Becerrou-Schmidtem pro violoncello sólo a nově napsanou skladbou pro violoncello a klavír s názvem "Hudební cesta po Chile" vytvořenou japonskou hudebnicí Chiaki Yamazaki.
70 let violoncella na AMU v Praze
Petrásek, Daniel ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Tato práce pojednává o studijním oboru - violoncello od samotného vzniku školy až po součastnost. Text je uspořádán do tří kapitol. První část popisuje historii a jednotlivé pedagogy a jejich studenty. Druhá kapitola je ucelený soupis diplomových prací studentů oboru violoncello. Třetí kapitola obsahuje seznam pedagogů a studentů v akademickém roce 2016/2017.
Karl Davidov - zakladatel ruské violoncellové školy
Boiprav, Hanna ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení osobnosti Karla Julieviče Davydova, není však jeho uceleným portrétem. Snaží se zachytit nejdůležitější body jeho kariéry jak na poli sólového a komorního hraní, tak na poli pedagogickém. Tato práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. První kapitola se v pěti podkapitolách a třech menších podkapitolach soustředí na umělecký vývoj Karla Julieviče Davydova od jeho dětství přes studium violoncella, působení jako profesora v Rusku i v zahraničí a účinkování v komorních souborech. Druhá kapitola se věnuje pedagogickému odkazu a pedagogickým zásadam Karla Julieviče Davydova a zejména jeho ?Violoncellové Škole?.
Wolfgang Boettcher- život a hudba
Petr, Václav ; KAŇKA, Michal (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Tato diplomová práce se snaží přiblížit čtenáři jedinečnou osobnost Wolfganga Boettchera. Jedná se o vůbec první ucelený text o tomto geniálním violoncellistovi. Rozebírá jeho život od dětství až po současnost. Podrobně se zabývá jeho rodinou a vykresluje podrobnosti a souvislosti jeho hudebního dospívání. Seznamuje čtenáře se všemi důležitými mezníky ve Wolfgangově životě i setkání s důležitými osobnostmi, která byla pro jeho profesní růst nejzásadnější. Snažím se představit Wolganga Boettchera ne pouze jako hudebníka, violoncellistu a pedagoga, ale i jako člověka s velkým srdcem a bezednou láskou k hudbě. Do druhé části práce je zařazena podrobná historie Berlínské filharmonie, neboť to je orchestr, který sehrál v jeho životě velmi důležitou roli.
Proměny violoncella na prahu 21.století.
Stehlíková, Michaela ; STRAŠIL, Tomáš (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Bakalářská práce popisuje vývoj violoncella od počátků jeho vzniku až po současnost, spolu se vznikem dalších typů violoncella, problematikou ozvučení a uplatnění violoncella na současné hudební scéně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.