Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Shakespeare's Drama and Homosexuality
Mašková, Barbora ; Znojemská, Helena (vedoucí práce) ; Nováková, Soňa (oponent)
Queer teorie se začala pomalu etablovat v 80. letech a stala se velmi důležitým prvkem genderových studií konce 20. století, který ovlivnil nejen genderové kategorie jako takové, ale i vnímání těchto kategorií v textech. Tato práce se soustřeďuje na queering dramat Williama Shakespeara a popis vztahů, které jsou obecně vnímány jako homosexuální - romantickou, či sexuální přitažlivost mezi jedinci stejného pohlaví, což zahrnuje rovněž homosociální, či homoerotické aspekty těchto vztahů. Po prozkoumání textových podkladů pro taková čtení se práce zabývá inscenacemi těchto interpretací na jevišti, ve filmu a televizi, a to jak z anglofonního, tak z Českého prostředí. Za účelem reprezentativního vykreslení problému je zachováno tradiční dělení Shakespearových dramat na komedie, tragedie a historické hry. Z každé z těchto skupin je pak dále diskutována jedna hra. Za komedie je to Kupec benátský, za tragedie Othello a za historické hry Richard II. V Kupci benátském je rozebírán vztah Antonia a Bassania ve snaze najít možné důvody pro Antoniovu nevídanou štědrost k jeho mladému příteli. Nejznámější homosexuální interpretace tohoto vztahu je vyobrazena ve filmu Michaela Radforda z roku 2004, ale interpretace samotná je daleko starší a sahá až do 60. let. V Othellovi queeringu podléhá vztah Jaga k postavě Othella,...
Shakespeare's Drama and Homosexuality
Mašková, Barbora ; Znojemská, Helena (vedoucí práce) ; Nováková, Soňa (oponent)
Queer teorie se začala pomalu etablovat v 80. letech a stala se velmi důležitým prvkem genderových studií konce 20. století, který ovlivnil nejen genderové kategorie jako takové, ale i vnímání těchto kategorií v textech. Tato práce se soustřeďuje na queering dramat Williama Shakespeara a popis vztahů, které jsou obecně vnímány jako homosexuální - romantickou, či sexuální přitažlivost mezi jedinci stejného pohlaví, což zahrnuje rovněž homosociální, či homoerotické aspekty těchto vztahů. Po prozkoumání textových podkladů pro taková čtení se práce zabývá inscenacemi těchto interpretací na jevišti, ve filmu a televizi, a to jak z anglofonního, tak z Českého prostředí. Za účelem reprezentativního vykreslení problému je zachováno tradiční dělení Shakespearových dramat na komedie, tragedie a historické hry. Z každé z těchto skupin je pak dále diskutována jedna hra. Za komedie je to Kupec benátský, za tragedie Othello a za historické hry Richard II. V Kupci benátském je rozebírán vztah Antonia a Bassania ve snaze najít možné důvody pro Antoniovu nevídanou štědrost k jeho mladému příteli. Nejznámější homosexuální interpretace tohoto vztahu je vyobrazena ve filmu Michaela Radforda z roku 2004, ale interpretace samotná je daleko starší a sahá až do 60. let. V Othellovi queeringu podléhá vztah Jaga k postavě Othella,...
Mamet's men
Koranda, David ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
1 Resumé Tato bakalářská práce, částečně teoreticko-společensky-vědní a částečně literárně-analytická, se zabývá krizí maskulinity v současné společnosti s důrazem na americké prostředí. Coby odrazový můstek využívá divadelní hry soudobého amerického dramatika Davida Mameta. Mamet je ve svých dílech všeobecně přitahován světem mužů, a ženských postav v nich lze nalézt pouze hrstku. Své mužské postavy, povětšinou se honosící typicky maskulinními vlastnostmi a projevující se typicky maskulinním chováním, navíc často umisťuje do tradičně mužských prostředí - například na loď nebo do nelítostně soupeřivé realitní kanceláře. Tímto si vytváří půdu, aby tak mohl náležitě prozkoumat jeden z nejvýraznějších amerických společenských mýtů - mýtus o mužnosti. Druhá kapitola práce se ve své počáteční společensko-vědní části zaměřuje na koncept maskulinity jako takový. Na úvod je představen jakýsi historický průřez vývoje lidského chápání maskulinity. Z dostupných pramenů vyplývá, že teprve s příchodem průmyslové revoluce a vzestupem feministického hnutí došlo ve společnosti k drastickým změnám, které bychom mohli chápat, že ve výsledku vyústily v krizi maskulinity. Dále je představena teorie performativní maskulinity Judith Butlerové a trojí dělení maskulinity Matthew C. Gutmanna, podle nějž je maskulinní buď vše, co si...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.