|
Hraní her s neurčitostí
Bajza, Jakub ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací algoritmu expectiminimax pro hry s nulovým součtem. Poukazuje na komplikace, které mohou nastat, při aplikaci algoritmu expectiminimax na složitější hry z této kategorie. V rámci práce je také podán způsob tvorby ohodnocovací funkce pro počítačového oponenta. Použitelnost ohodnocovacích funkcí je demonstrována sadou testů, ve kterých jsou proti sobě postaveni hráč a počítačový oponent, nebo dva počítačoví oponenti.
|
|
Optimalizace procesů v logistice s podporou vizualizace
Kršák, Martin ; Bidlo, Michal (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Cielom diplomovej prace je navrh, implementacia a porovnanie algoritmov, ktore optimalizuju procesy v logistike, prevazne v planovacej casti. Algoritmy pomocou heuristik a aproximacneho genetickeho algoritmu najdu takmer optimalne riesenie NP-tazkeho problemu, podobneho problemu obchodneho cestujuceho s oneskorenim niekolkych hodin. Ulohou tychto algoritmov je planovanie efektivnej trasy smetiarskym vozidlam, ktore zvazaju a rozvazaju velkoobjemny odpad do zbernych stredisk v konkretnom meste. Cielom optimalizacie je minimalizacia nakladov na dopravu.
|
|
Optimalizace procesů v logistice s podporou vizualizace
Kršák, Martin ; Bidlo, Michal (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Cielom diplomovej prace je navrh, implementacia a porovnanie algoritmov, ktore optimalizuju procesy v logistike, prevazne v planovacej casti. Algoritmy pomocou heuristik a aproximacneho genetickeho algoritmu najdu takmer optimalne riesenie NP-tazkeho problemu, podobneho problemu obchodneho cestujuceho s oneskorenim niekolkych hodin. Ulohou tychto algoritmov je planovanie efektivnej trasy smetiarskym vozidlam, ktore zvazaju a rozvazaju velkoobjemny odpad do zbernych stredisk v konkretnom meste. Cielom optimalizacie je minimalizacia nakladov na dopravu.
|
|
Hraní her s neurčitostí
Bajza, Jakub ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací algoritmu expectiminimax pro hry s nulovým součtem. Poukazuje na komplikace, které mohou nastat, při aplikaci algoritmu expectiminimax na složitější hry z této kategorie. V rámci práce je také podán způsob tvorby ohodnocovací funkce pro počítačového oponenta. Použitelnost ohodnocovacích funkcí je demonstrována sadou testů, ve kterých jsou proti sobě postaveni hráč a počítačový oponent, nebo dva počítačoví oponenti.
|