Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychosomatika a slovní jednání
Hacurová, Eva ; SZYMIKOVÁ, Regina (vedoucí práce) ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (oponent)
Ve své magisterské práci se zaměřuji na psychosomatické, vnitřní a vnější, předpoklady herce, které jsou neodmyslitelnou součástí hereckého talentu. Zabývám se otázkou, do jaké míry je herecký výkon ovlivňován povahou člověka, jeho vlastnostmi a charakterem. Práce je zkoumáním vztahu mezi tělem a psychikou a to především jejího vlivu na vytváření herecké postavy v průběhu zkušebního procesu a celkového mluvního i fyzického jevištního jednání. Pojmenovávám nejen své vlastní herecké předpoklady, ale i problémy, které mě provázely v průběhu studia, ať už v klauzurních, tak i v absolventských rolích v divadle Disk. Poukazuji na herecké zlozvyky, rizika vztahů s hereckými partnery a tvůrčím kolektivem i na nutnost výkonávat profesi zodpovědně a umělecky, uvědomovat si své přednosti i nedostatky a cíleně pracovat na jejich odstranění.
Výchova k hlasu cesta k vědomé osobnosti
Janda Roglová, Tereza ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Autorka vede svůj introspektivní průzkum hlasu v oblasti psychosomatické disciplíny Dialogické jendání. Autorem a hlavním garantem dialogického jednání, které se vyučuje na Katedře autorské tvorby a pedagogiky Divadelní fakutly Akademie múzických umění, je prof. Ivan Vyyskočil, zakladatel a dlouholetý vedoucí této katedry. Dialogické jednání je, stejně jako práce s hlasem , disciplínou sebepoznávací a sebeprůzkumnou, a proto si autorka tuto oblast zvolila ke svému hledání.
Výchova k hlasu:Synergie přístupů
Raisová, Michaela ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; POTUŽÁKOVÁ, Markéta (oponent)
Tato práce představuje překlad vybraných textů a praktických cvičení pro práci s hlasem Patsy Rodenburgové z knihy The Actor Speaks. Rodenburgová je celosvětově uznávanou hlasovou lektorkou. Autorka této diplomové práce srovnává přístup k hlasu Rodenburgové, se kterým se setkala na studijní stáži na Regent's University v Londýně v roce 2013, s hlasovou výchovou, kterou absolvovala v rámci studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky na DAMU. Kromě systematické metodiky je přístup Rodenburgové přínosný i pro svou praktickou aplikaci při práci s textem. Autorka této práce se snaží ve dvou reflexivních kapitolách propojit tyto dva přístupy se zkušenostmi, jichž nabyla jako student a pedagog na různých workshopech v Evropě. Tato práce si klade za cíl především zpřístupnit různé metodiky výchovy k hlasu, které spojují různé současné trendy v této oblasti a nabídnout další možnosti zkoumání této problematiky.
Role představy, fantazie a imaginace v psychosomatickém pohledu na hlas
Koderová, Lucie ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá využitím představy, fantazie a imaginace v tvorbě přirozeného hlasu. Práce je rozdělena do pěti základních kapitol, ve kterých se postupně poukazuje na propojení fyzického těla s psychickými procesy a zdůrazňuje se význam tvorby obrazů při výchově k hlasu. První kapitola se věnuje oboru hlasové výchovy, odkazu její historie a filozofie a uvádí specifika hlasotvorných procesů. Druhá kapitola představuje obor psychosomatiky od jejích počátků v medicíně až po její aplikaci v oboru výchovy hlasu a přibližuje vznik hlasových poruch. V třetí kapitole jsou vysvětleny pojmy představa, fantazie a imaginace a zároveň je popsána jejich role v hlasové výchově. Čtvrtá kapitola se zabývá dětmi ve třech věkových obdobích a také dětmi se specifickými potřebami. Tento teoretický přehled je zužitkován v poslední, páté kapitole, která předkládá konkrétní příklady práce s obrazotvorností v hlasové průpravě dětí v těchto skupinách. Tato diplomová práce přináší jak teoretický základ psychosomatické metody práce s hlasem, tak i příklady aplikací v konkrétní situaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.