Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dějiny ruzyňské školy v letech 1922-1948
ŠVARCOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci Ruzyně do roku 1948. Práce je rozvržena do několika navazujících kapitol. Práce obsahuje stručnou historii obce Ruzyně a její školství od roku 1922 do roku 1948. Shrnuje a analyzuje dostupné a regionální prameny. Práce sleduje organizaci výuky a stavy žáků, změny v pedagogickém sboru, vyučování náboženského vyznání, mimoškolní aktivity, oslavy, významné události a využívání školní budovy. Práce se také zaměřuje na vliv politických změn ve školství a na historické události. Podkladem pro zpracování této práce jsou především kroniky obce a kroniky školy.
Historie vzdělávání v Bernarticích v letech 1894-1945
ČERNÝ, Patrik
Práce se zabývá historií vzdělávání v obci Bernartice mezi léty 1894-1945. Popisuje v pěti kapitolách vývoj školství v obci a vznik nových škol s přihlédnutím k mimořádným událostem. Práce nás v první kapitole seznámí s obecnou historií obce od jejího prvního osídlení do roku 1945 a v této kapitole také mapuje historii vzdělávání od prvních zmínek do roku 1894. Následují kapitoly, které jsou děleny podle dějinných událostí. Všechny kapitoly jsou členěny na stejné podkapitoly, které se zabývají učiteli, žáky, mimoškolními aktivitami, mimořádnými událostmi a válkami. Práce nabízí chronologický přehled vývoje bernartického vzdělávání.
Dějiny české obecné školy v Šindlových Dvorech od jejího vzniku do 50. let 20. století.
LUKÁŠOVÁ, Hana
Práce se zabývá počátky a historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci Šindlovy Dvory v letech 1919 do roku 1950. Shrnuje a analyzuje dostupné regionální prameny. První kapitola se věnuje dějinám spojených obcí od roku 1259 do roku 1950. Další kapitoly sledují vznik české školy, organizaci výuky, počty žactva, změny v pedagogickém sboru, mimoškolní aktivity, četné oslavy, významné události, sbírky i využívání školní budovy. Práce se také zaměřuje na vliv historických událostí a politických změn na školství.
Historie vzdělávání v obci Volduchy do roku 1965
ČARNOGURSKÁ, Lenka
Práce se zabývá počátky a historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci Volduchy od konce 18. století do roku 1965. Shrnuje a analyzuje dostupné regionální prameny. První kapitola se věnuje historii obce Volduchy. Další kapitoly sledují změny v pedagogickém sboru, stavy žactva, náboženské vyznání, organizaci výuky, mimoškolní aktivity, četné oslavy, významné události, sbírky i využívání školní budovy. Práce se také zaměřuje na vliv historických událostí a politických změn na školství.
Strahovští katecheté 19. století
Jeřábková, Lenka ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Křišťan, Alois (oponent) ; Beneš, Ladislav (oponent)
Strahovští katecheté 19. století Tato specifická studie přispívá k poznání pastorační a katechetické praxe na našem území v 19. století, kterou ilustruje na konkrétních realizacích této činnosti v rámci institucí souvisejících s premonstrátským klášterem na pražském Strahově. Téma je zasazeno do širšího kontextu výkladu o vývoji oborů pastorální teologie a katechetiky a rovněž vztaženo k celkovému vývoji premonstrátského řádu s ohledem na dějiny jejich pastorační služby. Katechetické působení premonstrátů na nižších i vyšších školách je pojato v širším kontextu školství zkoumaného období z teoretického i praktického hlediska, a proto je rovněž stručně charakterizován systém škol a vzdělávání. Pozornost je též věnována různým hlediskům specifické problematiky náboženské výuky a výchovy včetně působení v rámci speciálních škol. Kapitola o katechezi a pastoraci v rámci farností se věnuje jak homiletickému působení strahovských premonstrátů, tak zejména problematice příprav na přijetí svátostí a specifické pastoraci zvláštních skupin, jež reprezentují bratrstva. Závěrečná část nabízí tři medailony významných strahovských osobností A. Chládka, J. Zeidlera a Z. Starého, jež se zasloužily o strahovskou katechezi a pastoraci spíše v širším kontextu.
Historie a současnost vzdělávání dětských sester a jejich postojů k vlastní profesi
ZMEŠKALOVÁ, Stanislava
Diplomová práce se zabývá historií a současností vzdělávání dětských sester a jejich postojů k vlastní profesi. Prvním cílem bylo vyhledat informace týkající se vzdělávání v ošetřovatelské profesi v českých zemích se zaměřením na péči o děti a vytvořit přehled o vzdělávání v profesi dětská sestra. Druhým cílem bylo zjištění postojů dětských sester ke své profesi. Dotazovány byly sestry, které se pro povolání rozhodly po ukončení základní školy a vzdělávaly se kvalifikačním studiem, a sestry, které se pro povolání rozhodly až po ukončení střední nebo vyšší zdravotnické školy a vzdělání dosáhly specializačním studiem. Posledním cílem bylo porovnat tyto dvě skupiny sester a posoudit, zdali jsou mezi nimi rozdíly. V teoretických východiscích práce byly nejprve vymezeny základní pojmy, jako je definice vzdělávání, vzdělávání v ošetřovatelství, profese a postoj k profesi. Dále bylo pracováno s dokumenty souvisejícími se vzděláváním od vzniku ošetřovatelského školství až po současnost. Kapitoly o postavení ošetřovatelského personálu a jeho uplatnění, se zaměřují na vývoj vztahu k profesi a utváření postojů k ní. Ve výzkumné části práce jsou prezentovány informace související se vzděláváním získané z archivních dokumentů, literatury, zákonů a vyhlášek. Výsledky lze využít jako podklad pro vytvoření edukačního materiálu zaměřeného na historii oboru určeného pro vzdělávání dětských sester pro posílení jejich identifikace s profesí. Dále jsou v práci uvedeny rozhovory se současnými dětskými sestrami, ve kterých vyjadřují své názory na působení v oboru a své postoje k vlastní profesi. Výsledky rozhovorů jsou zdokumentovány a seřazeny tak, aby bylo možno posoudit, zdali existují mezi těmito skupinami rozdíly. Předpokládané rozdíly mohou být využity k dalšímu šetření zaměřeném na oblast postojů k profesi. Verifikované poznatky by pak bylo možno využít při vzdělávání dětských sester s cílem vytvářet jejich žádoucí postoje k profesi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.