Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prevence rizikového chování u adolescentů v dětském domově
JINDROVÁ, Olga
Tématem bakalářské práce je rizikové chování dětí a mládeže v ústavní výchově, zaměřené na rannou adolescenci a na prevenci tohoto chování. Práce je rozdělena na dvě části, na praktickou a teoretickou. Teoretická část se věnuje základní charakteristice rizikového chování a sociálně patologických jevů v ranné adolescenci. Představí základní informace o prevenci rizikového chování u dětí a mládeže a preventivní aktivity využívané ústavním zařízením v této oblasti. Dále krátce charakterizuje rodiny a výchovu v souvislosti se vznikem sociálně patologických jevů a uvede základní charakteristiku a formy ústavní výchovy. Vše je podloženo odbornými zdroji. V praktické části práce jsou stanoveny výzkumné otázky, které vyúsťují do deskripce projevů rizikového chování v Dětském domově v Horní Plané, do analýzy preventivních aktivit v tomto zařízení a reflexe chování i prevence adolescentů z dětského domova. Dále je věnována pozornost samotné metodice - charakteristice vybraného dětského domova, stanovení výzkumného souboru, metodám a technice sběru dat, etickým limitům výzkumu, způsobu zpracování dat a vyhodnocení výzkumu. Vše vychází z výzkumných otázek práce.
Problematika realizace primární prevence na středních školách
ZEVLOVÁ, Lenka
Bakalářská práce na téma Problematika realizace primární prevence na středních školách se zabývá primární prevencí a problematikou rizikového chování žáků. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části bylo zpracováno rizikové chování žáků se zaměřením na primární prevenci a její efektivnost, organizační zajištění primární prevence rizikového chování v České republice. V praktické části byla zkoumána realizace primární prevence v programech středních škol. Výzkumné šetření bylo zaměřeno na primární prevenci rizikového chování žáků na středních školách. Cílem bylo prozkoumat realizaci preventivní prevence rizikového chování a zkoumat efektivitu preventivních programů na vybraných středních školách Jihočeského kraje. Byl zvolen kvalitativní přístup, metoda získávání dat pomocí rozhovoru se školními metodiky prevence na středních školách. Lze konstatovat, že problematika primární prevence rizikového chování je rozsáhlou a citlivou oblastí, ve které škola zaujímá důležité postavení. Usilovat o to, aby součástí vzdělávacího procesu byly aktivity zdravého životního stylu je náplní primární prevence.
Organizace volnočasových aktivit dětí a mládeže ze skupin ohrožených sociální exkluzí v Plzeňském kraji
HELEBRANTOVÁ, Barbora
Bakalářskou práci s názvem Organizace volnočasových aktivit dětí a mládeže ze skupin ohrožených sociální exkluzí v Plzeňském kraji jsem v teoretické části rozdělila na pět hlavních kapitol. V první kapitole uvádím popis volného času a pojmů s ním souvisejících. V další kapitole se věnuji systému péče o děti a mládež v oblasti volnočasových aktivit v ČR. Ve třetí části vymezuji zájmy a jejich dělení. Následující kapitola pojednává o problematice exkluze, rizikového chování a jeho prevenci. Poslední kapitola vymezuje okruh poskytovatelů a příjemců volnočasových aktivit. Pro kvalitativní výzkum jsem zvolila techniku rozhovorů, které jsem prováděla s pracovníky zařízení poskytující volnočasové aktivity v Plzeňském kraji. Cílem výzkumné části mé bakalářské práce bylo zmapovat organizace působící v oblasti organizace volnočasových aktivit pro děti a mládež ze skupin ohrožených sociální exkluzí v Plzeňském kraji. Výzkumné otázky jsem postavila tak, abych zjistila, zda je nabídka volnočasových aktivit pro děti a mládež ze skupin ohrožených sociální exkluzí v Plzeňském kraji druhově pestrá a dále, zda jsou nabízené volnočasové aktivity pro děti a mládež ze skupin ohrožených sociální exkluzí finančně dostupné i pro sociálně slabé rodiny. Za účelem výzkumu jsem oslovila 47 zařízení poskytujících volnočasové aktivity pro děti a mládež v Plzeňském kraji, z nichž se mnou později spolupracovalo pouze 11 z nich. Z nich jsem vybrala k další spolupráci ta zařízení, která organizují volnočasové aktivity pro děti a mládež ze skupin ohrožených sociální exkluzí. Většinu mých respondentů, konkrétně sedm, tvoří domy dětí a mládeže, dále jsem spolupracovala se třemi zařízeními, která se zaměřují na práci s dětmi a mládeží ohroženými sociální exkluzí, jedná se o Asociaci romských občanských iniciativ AMARE ČHAVE, Klub Atom a Dětský domov se školou, základní škola a školní jídelna Měcholupy. Dále jsem spolupracovala se Střediskem volného času Plzeň. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že nejširší nabídka volnočasových aktivit v Plzeňském kraji je ve velkých městech. Z výzkumu také vyplývá, že i v menších městech je nabídka volnočasových aktivit, vzhledem k počtu zájemců, dostačující. Děti mají největší zájem o pohybové a kreativní aktivity. Převážnou část zájemců o volnočasové aktivity tvoří dívky a chlapci mladšího školního věku, přibližně od druhého stupně základní školy převažují dívky. K propagaci své nabídky volnočasových aktivit využívají dotazovaná zařízení webové stránky a letáky, popřípadě inzerují v tisku nebo na Facebooku. Většina z nich spolupracuje se školskými zařízeními a městskými kulturními středisky. Finanční prostředky mohou organizace čerpat z různých zdrojů, například poplatky od účastníků, dotace, sponzoři a vlastní činnost. Co se týče finanční dostupnosti volnočasových aktivit, neměla by finanční stránka věci bránit návštěvě daného kroužku. Převážnou část aktivit lze hradit měsíčně, někde umožňují platit jen navštěvované lekce. Některá zařízení poskytují volnočasové aktivity i zcela zdarma, některá mohou poplatek v odůvodněných případech snížit nebo zcela prominout. Rodina může v odůvodněných případech zažádat příslušný sociální odbor o příspěvek na volnočasové aktivity pro své děti. Bakalářská práce může být podkladem pro poskytovatele volnočasových aktivit pro děti a mládež ze skupin vyčleněných sociální exkluzí v Plzeňském regionu při koordinaci jejich činnosti a případně rozšíření nabídky služeb. Moji bakalářkou práci by mohli využít i rodiče, kteří hledají vhodnou volnočasovou aktivitu pro své děti v blízkosti svého bydliště. Hlavně ve větších městech je nabídka tak široká, že se může zdát až nepřehledná, proto jsem se pokusila ve své práci vytvořit přehled nabízených volnočasových aktivit v Plzeňském kraji.
Rizikové chování středoškolské mládeže
VAČKÁŘ, Ladislav
Práce se zabývá rizikovým chováním středoškolské mládeže. V teoretické části se zabývá výchovou v rodině od puberty do období dospívání, jaké faktory a prostředí působí na nežádoucí chování jedinců. Jaká je práce s rizikovou mládeží, jaké jsou příčiny kriminality mládeže. Vybrané analýzy a prevence sociálně patologických jevů u mládeže. Jak působí školní klima na chování žáků, proč se děti toulají a nechodí do školy. Faktory a školní třída, jak působí na prospěch studenta. S jakými rizikovými situacemi se žáci setkávají.
Volný čas mládeže umístěné ve výchovném ústavu
SIEGERT, Milan
Tato práce s názvem ,,Volný čas mládeže, umístěné ve výchovném ústavu" se zabývá rizikovým chováním dětí a mládeže. V teoretické části nás seznamuje se základní pojmovou terminologií volného času, s primární a sekundární socializací, a pohledem na způsob výchovy všeobecně. Zároveň poskytuje základní legislativní seznámení s dělením systému výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a preventivní výchovnou péčí ve školských zařízeních. V praktické části bakalářské práce je proveden kvalitativní výzkum, v němž se pokusíme odhalit souvislost mezi volným časem a rizikovým chováním klientů výchovného ústavu. Zaměřuje se především na způsob trávení volného času respondentek v době před umístěním do výchovného ústavu, a to analýzou jejich rodinného prostředí prostřednictvím osobní a rodinné anamnézy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.