Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hledání nejkratších cest grafem
Jágr, Petr ; Ohlídal, Miloš (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je hledání, porovnání, úprava a implementace vhodných grafových algoritmů vedoucích k nalezení všech nejkratších cest mezi všemi dvojicemi vrcholů v neorientovaných grafech. Pro tento účel jsou využity modifikace již existujících algoritmů a jejich fragmentů tak, aby bylo docíleno co možná nejnižší časové náročnosti výpočtu. Porovnáme si Dijkstrův, Floyd-Warshallův a Bellman-Fordův algoritmus.
Heuristic algorithms in optimization
Šandera, Čeněk ; Popela, Pavel (oponent) ; Roupec, Jan (vedoucí práce)
The thesis deals with stochastic programming and determining probability distributions which cause extreme optimal values (maximal or minimal) of an objective function. The probability distribution is determined by heuristic method, especially by genetic algorithms, where whole population approximates desired distribution. The first parts of the thesis describe mathematical and stochastic programming in general and also there are described various heuristic methods with emphasis on genetic algorithms. The goal of the diploma thesis is to create a program which tests the algorithm on linear and quadratic stochastic models.
Pokročilé metody globální optimalizace
Dudová, Aneta ; Kozumplík, Jiří (oponent) ; Mézl, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje pokročilým metodám globální optimalizace a hlavně problematice obchodního cestujícího. Zaměřuje se na popis tohoto problému a na jeho různé možnosti řešení, mezi které patří teorie grafů, heuristické algoritmy, evoluční algoritmy, v nich především genetické algoritmy a optimalizace pomocí mravenčí kolonie. V závěru je implementace zmíněných metod a provedené testování na různých datových souborech těchto algoritmů, které řeší přibližně problém obchodního cestujícího.
Optimization of Wireless Networks Infrastructure Using Artificial Intelligence Methods
Šeda, Pavel ; Assoc. Prof. Sergey Andreev, D.Sci. (Tech.) (oponent) ; Araniti, Giuseppe (oponent) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce)
The dissertation is focused on optimization of network infrastructures using artificial intelligence algorithms. The growing requirements for network traffic in 5G+ networks require decisive modifications to the network infrastructures. The main aim of this dissertation is to design an optimization model and algorithms for selecting suitable locations for the base station deployment. The proposed optimization model reflects the essential requirements of wireless coverage in today's networks, such as the required capacity (base stations and end-users), existing infrastructure, interference between base stations, or coverage range. Since the model represents an exponential problem that is not possible to solve for larger instances exactly in the available time, it was essential to apply artificial intelligence methods. For the computation the heuristic algorithms were selected and implemented, these are discussed in detail in the dissertation text. The proposed optimization models and algorithms are subsequently verified using suitable simulations for urban, suburban, or rural areas. The practical use of the proposed solution is considered as an additional module to existing tools, recommending the locations to deploy new base stations when the network parameters change (e.g., higher capacity requirements in certain areas), serving as a basis for further practical verification. To conclude, the main contributions are in the design of models extending classical covering problems together with the implementation using modified heuristic algorithms. Including their subsequent verification at instances with hundreds of thousands of nodes and their publication in impact journals and at international conferences.
Modelování logistiky meziobecní přepravy odpadu
Kučera, Jiří ; Popela, Pavel (oponent) ; Nevrlý, Vlastimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku meziobecní přepravy odpadu. Stěžejní část práce se zaměřuje na vývoj výpočetního jádra určeného k vytvoření svozového plánu pro vybrané obce tvořící svazek. Výpočtové jádro bylo tvořeno tak, aby mohlo dojít k jeho integraci do uživatelsky přívětivé webové aplikace. Tvorba výpočetního nástroje vychází z teoretických základů teorie grafů, matematického programování a heuristických algoritmů. V rámci práce byly vyvinuty dílčí, na sebe navazující algoritmy pro clusterování adresních míst, návrh svozu pro více typů odpadu s heterogenním vozovým parkem a návrh svozu do několikatýdenního svozového plánu. Představený přístup byl testován na reálných datech z existujícího svazku obcí v Jihomoravském kraji.
Heuristické algoritmy pro optimalizaci
Komínek, Jan ; Šeda, Miloš (oponent) ; Roupec, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje genetickým algoritmům a zkoumání jejich vlastností. Zvláštní důraz je kladen na posouzení vlivu mutace a velikosti populace. V druhé části práce jsou genetické algoritmy aplikovány na problematiky inverzních úloh vedení tepla. K jejich řešení bylo vyzkoušeno více různých přístupů a způsobů kódování. Vlastnosti genetických algoritmů pro tyto úlohy byly zlepšeny dvěma zcela novými genetickými operátory – manipulace a seřazení. Zjištěné teoretické poznatky byly odzkoušeny na reálné inverzní úloze vedení tepla. V rámci práce byla vytvořena knihovna pro snadnou implementaci GA pro řešení obecných optimalizačních úloh v jazyce C++.
Optimization of Wireless Networks Infrastructure Using Artificial Intelligence Methods
Šeda, Pavel ; Assoc. Prof. Sergey Andreev, D.Sci. (Tech.) (oponent) ; Araniti, Giuseppe (oponent) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce)
The dissertation is focused on optimization of network infrastructures using artificial intelligence algorithms. The growing requirements for network traffic in 5G+ networks require decisive modifications to the network infrastructures. The main aim of this dissertation is to design an optimization model and algorithms for selecting suitable locations for the base station deployment. The proposed optimization model reflects the essential requirements of wireless coverage in today's networks, such as the required capacity (base stations and end-users), existing infrastructure, interference between base stations, or coverage range. Since the model represents an exponential problem that is not possible to solve for larger instances exactly in the available time, it was essential to apply artificial intelligence methods. For the computation the heuristic algorithms were selected and implemented, these are discussed in detail in the dissertation text. The proposed optimization models and algorithms are subsequently verified using suitable simulations for urban, suburban, or rural areas. The practical use of the proposed solution is considered as an additional module to existing tools, recommending the locations to deploy new base stations when the network parameters change (e.g., higher capacity requirements in certain areas), serving as a basis for further practical verification. To conclude, the main contributions are in the design of models extending classical covering problems together with the implementation using modified heuristic algorithms. Including their subsequent verification at instances with hundreds of thousands of nodes and their publication in impact journals and at international conferences.
Modelování logistiky meziobecní přepravy odpadu
Kučera, Jiří ; Popela, Pavel (oponent) ; Nevrlý, Vlastimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku meziobecní přepravy odpadu. Stěžejní část práce se zaměřuje na vývoj výpočetního jádra určeného k vytvoření svozového plánu pro vybrané obce tvořící svazek. Výpočtové jádro bylo tvořeno tak, aby mohlo dojít k jeho integraci do uživatelsky přívětivé webové aplikace. Tvorba výpočetního nástroje vychází z teoretických základů teorie grafů, matematického programování a heuristických algoritmů. V rámci práce byly vyvinuty dílčí, na sebe navazující algoritmy pro clusterování adresních míst, návrh svozu pro více typů odpadu s heterogenním vozovým parkem a návrh svozu do několikatýdenního svozového plánu. Představený přístup byl testován na reálných datech z existujícího svazku obcí v Jihomoravském kraji.
Pokročilé metody globální optimalizace
Dudová, Aneta ; Kozumplík, Jiří (oponent) ; Mézl, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje pokročilým metodám globální optimalizace a hlavně problematice obchodního cestujícího. Zaměřuje se na popis tohoto problému a na jeho různé možnosti řešení, mezi které patří teorie grafů, heuristické algoritmy, evoluční algoritmy, v nich především genetické algoritmy a optimalizace pomocí mravenčí kolonie. V závěru je implementace zmíněných metod a provedené testování na různých datových souborech těchto algoritmů, které řeší přibližně problém obchodního cestujícího.
Hledání nejkratších cest grafem
Jágr, Petr ; Ohlídal, Miloš (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je hledání, porovnání, úprava a implementace vhodných grafových algoritmů vedoucích k nalezení všech nejkratších cest mezi všemi dvojicemi vrcholů v neorientovaných grafech. Pro tento účel jsou využity modifikace již existujících algoritmů a jejich fragmentů tak, aby bylo docíleno co možná nejnižší časové náročnosti výpočtu. Porovnáme si Dijkstrův, Floyd-Warshallův a Bellman-Fordův algoritmus.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.