Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Product placement ve vybraných korejských televizních seriálech
Mrázková, Thuy Anh ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato práce se zabývá product placementem ve vybraných jihokorejských televizních seriálech. Nejprve představuje product placement jako marketingový nástroj a uvádí jeho definici. Následně popisuje historický vývoj product placementu jak v zahraničí, tak i v Jižní Koreji. Práce se také zabývá existujícími formami a způsoby umístění produktu v audiovizuálních dílech. Dále jsou k lepšímu pochopení tamního vysílání představeny zákony a regulace týkající se product placementu a reklamy v televizním vysílání platné v Jižní Koreji. Teoretická část také představuje jihokorejskou kulturní vlnu známou jako hallyu a její historický vývoj. Korejské televizní seriály, jako významná součást hallyu, jsou charakterizovány s několika vlastnostmi, které je odlišují od západních seriálů. Praktická část představuje výsledky kvantitativní obsahové analýzy tří k-dramat (The King: Eternal Monarch, Mr. Sunshine a Tomorrow) vysílaných různými televizními stanicemi. Cílem analýzy je zjistit, jakým způsobem a v jakém množství je product placement používán v k-dramatech různých žánrů (romantický, historický a akční). Výsledky prokázaly, že romantické drama obsahuje nejvíce product placementu. Nejčastěji je v k-dramatech používáno aktivní a vizuální zapojení produktu do děje.
Fenomén jihokorejské kulturní vlny v kontextu globalizace
Roupcová, Michaela ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Práce se zabývá analýzou jihokorejské kulturní vlny (známé jako Hallyu) v kontextu globalizace a rozvoje Internetu. V teoretické části se autorka věnuje nejprve definování základních pojmů v oblasti globalizace, přičemž se zaměřuje na globalizaci kulturní a roli Internetu v rámci tohoto fenoménu. Dále je zde objasněn vznik a rozšíření korejské populární kultury s důrazem na její glokalizaci a také na roli sociálních médií. V kapitole jsou dále uvedeny přínosy této vlny pro zemi. Praktická část se věnuje přítomnosti korejské vlny v České republice. Součástí je vlastní výzkum autorky ve formě dotazníkového šetření zaměřeného na české fanoušky korejské kultury. Poslední část práce obsahuje vyhodnocení šetření, interpretaci výsledků a zjištěné závěry.
Role soft-power v budování image Korejské republiky
Šarmanová, Lucie ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Tato práce představuje koncept soft power, který je aplikován na případ Korejské republiky. Jižní Korea, která je definována jako střední mocnost, se díky měkké síle a multilaterální spolupráci s dalšími zeměmi snaží zviditelnit na mezinárodním poli a změnit v něm svou image. Korejská vlna (neboli Hallyu) znamená zvýšený export korejských kulturních produktů (zejména populární hudby, seriálů a filmů) do Asie a celého světa a vytváří obraz moderní a skvělé země, který láká zahraniční turisty a studenty, a tak napomáhá zvýšit branding státu a jeho produktů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.