| |
| |
|
Středoškolská výuka geografie obyvatelstva a sídel s využitím tabletů
Měkota, Tomáš
Moderní technologie jsou užívány stále větším počtem lidí a pronikají do většiny odvětví ekonomiky. Jestliže má školství připravit žáky pro budoucnost, mělo by je učit s těmito technologiemi, například počítači nebo tablety, pracovat. Moderní technologie proto do výuky stále více, ale velmi pomalu pronikají. Důsledky jejich používání nejsou ještě dostatečně prozkoumány. Tato práce se věnuje výhodám a nevýhodám výuky geografie obyvatelstva a sídel s využitím tabletu, konkrétně aplikace Nearpod. Na základě odučených výzkumných hodin a didaktických testů je analyzován vliv výuky s tabletem na výsledky žáků v testech, na základě rozhovorů se žáky a pozorování jsou pak stanoveny výhody a nevýhody využití tabletu ve výuce z pohledu žáků i vyučujícího. Ukázalo se, že použití tabletu neznamená nutně lepší výsledky žáků v testu. Tablety ovšem žáky více motivují k práci, výuka je pro ně zábavnější a poskytují jim též velmi ceněnou zpětnou vazbu. Pro vyučujícího je výuka s využitím tabletů časově náročnější ve srovnání s výukou tradiční, ale nabízí například možnost snadného sledování práce žáků a rovněž více možností k hodnocení a úpravám výukového procesu. Nezodpovězenou otázkou pro další výzkum zůstávají faktory ovlivňující vyšší úspěšnost žáků v didaktickém testu po výuce s tabletem ve srovnání s výukou...
|
|
Středoškolská výuka geografie obyvatelstva a sídel s využitím tabletů
Měkota, Tomáš
Moderní technologie jsou užívány stále větším počtem lidí a pronikají do většiny odvětví ekonomiky. Jestliže má školství připravit žáky pro budoucnost, mělo by je učit s těmito technologiemi, například počítači nebo tablety, pracovat. Moderní technologie proto do výuky stále více, ale velmi pomalu pronikají. Důsledky jejich používání nejsou ještě dostatečně prozkoumány. Tato práce se věnuje výhodám a nevýhodám výuky geografie obyvatelstva a sídel s využitím tabletu, konkrétně aplikace Nearpod. Na základě odučených výzkumných hodin a didaktických testů je analyzován vliv výuky s tabletem na výsledky žáků v testech, na základě rozhovorů se žáky a pozorování jsou pak stanoveny výhody a nevýhody využití tabletu ve výuce z pohledu žáků i vyučujícího. Ukázalo se, že použití tabletu neznamená nutně lepší výsledky žáků v testu. Tablety ovšem žáky více motivují k práci, výuka je pro ně zábavnější a poskytují jim též velmi ceněnou zpětnou vazbu. Pro vyučujícího je výuka s využitím tabletů časově náročnější ve srovnání s výukou tradiční, ale nabízí například možnost snadného sledování práce žáků a rovněž více možností k hodnocení a úpravám výukového procesu. Nezodpovězenou otázkou pro další výzkum zůstávají faktory ovlivňující vyšší úspěšnost žáků v didaktickém testu po výuce s tabletem ve srovnání s výukou...
|
| |
|
Česká republika v mezinárodním srovnání (vybrané údaje ) - 2018
Odbor informačních služeb
Mezinárodní srovnání České republiky s ostatními zeměmi, zejména pak se státy Evropské unie. Nabízí široké spektrum údajů z mnoha oblastí statistiky, zahrnuje např. informace o obyvatelstvu, trhu práce, životní úrovni, národních účtech, financích, cenách, průmyslu, zahraničním obchodě, službách a životním prostředí.
Plný text: PDF
|
| |
|
Obce Plzeňského kraje v roce 2016
Krajská správa Českého statistického úřadu v Plzni
Publikace obsahuje dostupná statistická data za obce Plzeňského kraje. Údaje jsou zpracovány za tyto úseky: výměra půdy, demografie, trh práce, organizační statistika a bytová výstavba zpravidla v časové řadě 2008 až 2016. Kromě zdrojů Českého statistického úřadu jsou využita data Ministerstva práce a sociálních věcí a Českého zeměměřického a katastrálního úřadu. Publikace je doplněna abecedním seznamem a číselníkem obcí, částí obcí a územně technických jednotek.
Plný text: PDF
|
| |
| |