Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Geografická gramotnost: různé přístupy vymezení a ověřování
Kalfusová, Helena ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Chromý, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá geografickou gramotností. Hlavním cílem je stanovit definici geografické gramotnosti podle současné odborné literatury, zkoumat přítomnost prvků geografického vzdělání v RVP pro předškolní a základní vzdělávání a ukázat základní možné způsoby ověřování. Každý základní cíl vyvolal potřebu hledat odpověď na výzkumné otázky: 1. Je pojem gramotnosti, resp. geografické gramotnosti v odborné literatuře jednotně vymezován? 2. Které požadavky na výkony žáků v předškolním vzdělávání a na 1. a 2. stupni základní školy, deklarované v rámcových vzdělávacích programech, představují základy geografické gramotnosti? Jsou tyto požadavky kontinuálně rozvíjeny? 3. Jakým způsobem může být základní geografická gramotnost ověřována? Každá otázka implikovala jinou pracovní metodu: rešerše odborné literatury, obsahová analýza RVP, přehled existujících způsobů ověřování a případová studie. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které řeší problematiku gramotnosti obecně (první kapitola), její druhy (druhá kapitola) a geografickou gramotnost konkrétně (třetí kapitola). Čtvrtá kapitola se zabývá analýzou požadavků v očekávaných výstupech geografického vzdělání podle RVP a jejich vzájemnou návaznost. Poslední (pátá) kapitola práce je věnována různým způsobům ověřování geografické gramotnosti. KLÍČOVÁ...
Geografická gramotnost při práci s grafikami u patnáctiletých žáků na ZŠ a víceletých gymnázií
Štochl, Vojtěch ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Měkota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou části geografické gramotnosti, konkrétně dovednostmi, spojenými s prací s grafikami typu tabulka, graf, mapa, či obrázek, ale v menší míře i nezbytnými znalostmi. Práce je rozdělena na teoretickou část, kde je diskutována literatura na dané téma a praktickou část, kde popisuji postup vytváření testu, jeho aplikaci a vyhodnocení. Výsledky jsou následně podrobeny analýze a diskusi. Ve výzkumu jsem použil metodu testování žáků různých škol - od základních škol po gymnázia a od škol z Prahy po školy ze Středočeského kraje. Testování probíhalo elektronickou formou. Výzkumný vzorek testování se skládal z žáků devátého ročníku ZŠ a jim ekvivalentní skupiny z gymnázií - kvarty. Jedná se tedy o skupinu cca 15letých dětí, u kterých je předpoklad (hlavně pro základní školy), že už do kontaktu s výukou zeměpisu nepřijdou, a tudíž by se mělo jednat o elementárně geograficky gramotnou mládež. Výsledky práce ukazují, že geografické znalosti jsou důležitým předpokladem pro rozvoj geografických dovedností. Dále, že známky, které žáci dostávají ve škole, korespondují s jejich úspěšností v testování. V práci si vedou lépe žáci gymnázií, než žáci základních škol a zároveň lepších výsledků dosahují žáci z Prahy, než žáci z mimopražských škol. Ţáci prokázali největší dovednosti v...
Geografická gramotnost: různé přístupy vymezení a ověřování
Kalfusová, Helena ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Chromý, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá geografickou gramotností. Hlavním cílem je stanovit definici geografické gramotnosti podle současné odborné literatury, zkoumat přítomnost prvků geografického vzdělání v RVP pro předškolní a základní vzdělávání a ukázat základní možné způsoby ověřování. Každý základní cíl vyvolal potřebu hledat odpověď na výzkumné otázky: 1. Je pojem gramotnosti, resp. geografické gramotnosti v odborné literatuře jednotně vymezován? 2. Které požadavky na výkony žáků v předškolním vzdělávání a na 1. a 2. stupni základní školy, deklarované v rámcových vzdělávacích programech, představují základy geografické gramotnosti? Jsou tyto požadavky kontinuálně rozvíjeny? 3. Jakým způsobem může být základní geografická gramotnost ověřována? Každá otázka implikovala jinou pracovní metodu: rešerše odborné literatury, obsahová analýza RVP, přehled existujících způsobů ověřování a případová studie. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které řeší problematiku gramotnosti obecně (první kapitola), její druhy (druhá kapitola) a geografickou gramotnost konkrétně (třetí kapitola). Čtvrtá kapitola se zabývá analýzou požadavků v očekávaných výstupech geografického vzdělání podle RVP a jejich vzájemnou návaznost. Poslední (pátá) kapitola práce je věnována různým způsobům ověřování geografické gramotnosti. KLÍČOVÁ...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.