Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztahy v genderově nevyvážených třídách
Chládková, Jana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce Vztahy v genderově nevyvážených třídách ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá vztahy v genderově nevyvážených středoškolských třídách. Pro sběr dat byla využita kombinace tří metod: sociometrický ratingový dotazník, dotazník vztahů mezi dívkami a chlapci ve školní třídě a rozhovor s vyučujícími. Vzorek zahrnuje celkem šest pražských škol. Teoretická část mapuje vliv genderových stereotypů na vývoj jedince a charakter vztahů v koedukovaných a separovaných třídách. Empirická část přináší analýzu dat vzhledem k celému kolektivu a k postavení menšinových jedinců mezi spolužáky/spolužačkami. Výsledky ukázaly, že dívčí i chlapecké kolektivy hodnotí vzájemnou oblibu a vliv srovnatelně s genderově vyváženými třídami. V porovnání mezi sebou však dosahovaly lepších výsledků kolektivy s převahou dívek. Respondenti/ky v nich reflektovali větší respekt a toleranci. Chlapecká menšina je mezi dívkami spokojenější, než dívčí menšina mezi chlapci. Kolektivy s převahou chlapců byly negativně hodnoceny za to, že si dívek neváží a posmívají se jim. V obou typech genderově nevyvážených kolektivů byly menšiny v pozadí a na chodu třídy se moc nepodílely. Kvalitativní analýza slovních odpovědí ukázala, že gender nehraje roli v tom, nakolik jsou studenti/ky oblíbení či neoblíbení. Gender se projevil jen v hodnocení...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.