Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chov gekončíka nočního v mateřské škole a jeho využití k probuzení a prohloubení zájmu dětí o přírodu
Kovalová, Marie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Tato práce je zaměřena na téma vzájemného působení zvířete a dítěte předškolního věku. Seznamuje nás s problematikou chovu gekončíků nočních v mateřské škole (s jeho klady i zápory). Na základě kazuistik popisuje vliv gekončíků nočních na osobnost dítěte předškolního věku v mateřské škole. Hlavní metodou výzkumu je zúčastněné nestrukturované pozorování jednotlivců i celé skupiny dětí z jednotřídní mateřské školy Lísteček. Mateřská škola Lísteček je určena pro děti od 3 do 7 let, složení dětí je tedy heterogenní. Kapacita mateřské školy je stanovena maximálně pro 28 dětí a je součástí malotřídní základní školy. Nástrojem k zaznamenávání jednotlivých situací, interakcí mezi dětmi a gekončíky, byl použit videozáznam, fotogalerie, dotazníkové šetření provedené mezi rodiči dětí, které do dané mateřské školy dochází. Byl pozorován přirozený zájem dětí o exotická zvířata, školní chov byl hodnocen pozitivně, u dětí byl podpořen zájem o získávání nových informací týkající se nejen školního chovu. Kontakt s gekončíky přinášel dětem radost, pozitivní emoce, zklidnění, rozvoj smyslů, pocit odpovědnosti a spolupráce při péči o gekončíky a ohleduplného chování vůči všem živým tvorům.
UV signs in coloration of common leopard gecko (Eublepharis macularius)
Baranová, Veronika ; Frynta, Daniel (vedoucí práce) ; Veselý, Petr (oponent)
Přítomnost ultrafialových vzorů na těle, stejně jako i vnímání ultrafialového spektra speciálníma fotoreceptorama, je součástí smyslové ekologie množství živočišných druhů, včetně plazů. Většina současných výzkumu pojednává o významu ultrafialových znaků ve zbarvení u denních druhů. Cílem naši práce bylo zjistit, jaký charakter mají znaky v celkovém zbarvení u gekončíka nočního (Eublepharis macularius), jež reflektují v ultrafialovém spektru prostředníctvím digitální fotografie. Reflektujíci vzor je přítomen u adultních i juvenilních mláďat a prochází stejně jako zbytek zbarvení značnou ontogenetickou změnou. Dalším cílem naší práce bylo zhodnotit, jakou roli mohou sehrávat znaky reflektujíci v ultrafialovém spektru v biologii tohoto soumračno-nočního druhu. Předpokládáme, že vzor přispívá k jejich odstrašujícím antipredačním strategiím v prvních měsících života a podoba bílých reflektujících ploch je zachovaná i v dospělosti hlavně v jejich ocasní části, která je odlišně zbarvená než zbylé části těla.
Chov gekončíka nočního v mateřské škole a jeho využití k probuzení a prohloubení zájmu dětí o přírodu
Kovalová, Marie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Tato práce je zaměřena na téma vzájemného působení zvířete a dítěte předškolního věku. Seznamuje nás s problematikou chovu gekončíků nočních v mateřské škole (s jeho klady i zápory). Na základě kazuistik popisuje vliv gekončíků nočních na osobnost dítěte předškolního věku v mateřské škole. Hlavní metodou výzkumu je zúčastněné nestrukturované pozorování jednotlivců i celé skupiny dětí z jednotřídní mateřské školy Lísteček. Mateřská škola Lísteček je určena pro děti od 3 do 7 let, složení dětí je tedy heterogenní. Kapacita mateřské školy je stanovena maximálně pro 28 dětí a je součástí malotřídní základní školy. Nástrojem k zaznamenávání jednotlivých situací, interakcí mezi dětmi a gekončíky, byl použit videozáznam, fotogalerie, dotazníkové šetření provedené mezi rodiči dětí, které do dané mateřské školy dochází. Byl pozorován přirozený zájem dětí o exotická zvířata, školní chov byl hodnocen pozitivně, u dětí byl podpořen zájem o získávání nových informací týkající se nejen školního chovu. Kontakt s gekončíky přinášel dětem radost, pozitivní emoce, zklidnění, rozvoj smyslů, pocit odpovědnosti a spolupráce při péči o gekončíky a ohleduplného chování vůči všem živým tvorům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.