Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Okroužkovaný vrabec v hrsti: značkování ptactva pomocí kroužků jako fotodokument
Dušková, Valentýna ; Lábová, Sandra (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu kroužkování, tedy vědeckému značení ptactva, a v praktické části ho zpracovává do podoby fotoknihy s názvem Okroužkovaný vrabec v hrsti. Blíže pak téma vysvětluje teoretická část práce. Ta se zároveň snaží uvést fotoknihu do kontextu stanovených rovin fotografie přírody - soutěžní, magazínové a komerční; konceptuální a fotografie přírody s přesahem do fotožurnalismu. Odlišuje je od sebe prostřednictvím charakteristik, které podkládá příkladem fotografie či tvorby příslušného fotografa. Diskutuje v nich také otázku klišé. Nakonec reflektuje vznik a zařazování minoritních témat do médií na základě rozhovoru vedeného pro tuto bakalářskou práci s fotoreportérem Petrem Topičem, který sám téma kroužkování novinářsky zpracovával. Klíčová slova Kroužkování, fotografie přírody, ptactvo, minoritní téma, ornitologie, fotokniha
Dokumentární fotografie: Fenomén nový cirkus
Mikolandová, Anna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Hlavním tématem této praktické bakalářské práce je nový cirkus. Tento druh dramatického umění v sobě kombinuje prvky tradičního cirkusu s prostředky scénických umění, jakými jsou např. tanec, hudba nebo výtvarná umění. Práce popisuje jeho základní principy a představuje českou novocirkusovou scénu, a to převážně formou fotografie. Teoretická část dále rozebírá specifika fotografie scénických umění a zabývá se jejich fotografováním za použití postupů dokumentární fotografie. Bakalářská práce je doplněna o rozhovor s dokumentárním fotografem Bohdanem Holomíčkem.
Dokumentární fotografie: Jeden rok v kapele Branko's Bridge
Verner, Jonáš ; Géla, František (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Cílem této práce je představení života studentské kapely neotřelým pohledem. Kostru její praktické části tvoří fotografický dokument o 55 snímcích, který kapelu zabírá z perspektivy jejího člena - její pevné součásti, dává nahlédnout do zákulisí celého projektu a ukazuje klíčové okamžiky, nesnáze i radosti, se kterými se kapela setkává. Popisuje situace od každodenních úkonů po ty, které k roli amatérského hudebníka přidružila až současnost. Teoretická část práce nastiňuje dokumentární fotografii jako žánr a blíže přibližuje hudební fotografii. Součástí teoretické části práce je i rozhovor s Ondřejem Bezrem, autorem knihy Fotografie, které hrají.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.