Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody a formy vzdělávání nadaných žáků
Staňková, Zuzana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Škrabánková, Jana (oponent) ; Machů, Eva (oponent)
NÁZEV: Metody a formy vzdělávání nadaných žáků AUTOR: Zuzana Staňková KATEDRA: Katedra primární pedagogiky PedF UK v Praze ŠKOLITEL: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem této disertační práce je komplexně analyzovat všechny významné komponenty, které vstupují do procesu vzdělávání nadaných žáků s účelem pozitivně působit na rozvoj jejich potenciálu. Těmito komponenty jsou výchozí teoretické poznatky, jejichž znalost by měla být součástí odborných kompetencí každého pedagoga. Jedná se zejména o charakteristiku nadaného žáka, definování pojmů talent a nadání, specifikaci motivace nadaného žáka, analýzu modelů nadání, popis procesu pedagogicko-psychologické diagnostiky nadání a legislativních dokumentů vztahujících se k péči o nadané žáky ve školách. Stěžejní část teorie je zaměřena na problematiku úpravy výchovně-vzdělávacího procesu pro potřeby nadaných žáků. Jsou sumarizovány současné pedagogické přístupy k výchově a vzdělávání nadaných žáků. Blíže jsou analyzovány jednotlivé strategie výuky a jejich modifikace, které vycházejí z principu individualizace a diferenciace výuky. Teoretická východiska jsou následně v empirické části systematicky aplikována v akčním výzkumu, který je zaměřen na celkovou modifikaci vzdělávacího procesu pro potřeby výzkumného souboru nadaných žáků konkrétní...
Využití aktivizujících metod v předmětu ekonomika
Dlouhá, Martina ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Trnka, Jan (oponent)
Abstrakt Ve své diplomové práci se zabývám aktivizujícími metodami. Cílem je probrat se studenty danou látku za pomoci různých aktivizujících metod a následně vytvořit test a zjistit, jakých výsledků žáci dosáhnou. Konkrétně jsem chtěla prozkoumat, zda má použití aktivizujících metod vliv na znalosti žáků. Dále jsem chtěla znát názor žáků na aktivizující metody a zjistit, zda je vyučující v ekonomice používají. Diplomovou práci jsem rozdělila na dvě části, a to teoretickou a výzkumnou. V teoretické části se zabývám vzděláváním na ekonomických školách, organizačními formami, vzdělávacími metodami, kde se zaměřuji blíže na ty aktivizující. Ve výzkumné části popisuji postup svého experimentu. Stěžejní částí je analýza výsledků didaktického testu, který žáci vypracovávali, a je doplněna o výsledky dotazníkového šetření. Ve své práci poukazuji na vliv použití aktivizujících metod při výuce a na přínos pro žáky, kteří tak získávají praktické znalosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.