|
Vstup české firmy na zahraniční trhy (ALTA Invest, a.s.)
Jindra, Tomáš ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Petříček, Václav (oponent)
Práce analyzuje podmínky vstupu společnosti ALTA Invest, a.s. na ruský trh a pomocí metody generalizace poskytuje českým firmám náhled jak samy mohou na zahraniční trhy proniknout. V teoretické části je pozornost věnována zmapování institucionální podpory a formám vstupu na zahraniční trhy. V praktické části je charakterizována společnost ALTA Invest, a.s., která je jednou z nejvýznamnějších českých výrobně engineeringových společností, které působí na východních trzích. Dále je provedena SWOT analýza ruského trhu.
|
|
Analýza exportních příležitostí pivovaru Poutník
VESELÁ, Lenka
Hlavním cílem diplomové práce je analýza pivovaru Poutník z hlediska jeho zahraničního obchodu a návrh možností vstupu na zahraniční trhy. V první části práce jsou uvedeny teoretické poznatky týkající se zahraničního obchodu, forem vstupu na zahraniční trhy a možnosti podpory exportu v České republice. Ve vlastní části práce je charakterizován pivovar Poutník, je provedena PEST analýza, portfolio analýza, charakteristika vybraných ekonomických ukazatelů a z provedených analýz je sestavena SWOT analýza. Následně je provedena analýza potencionálních zahraničních odbytišť, pro kterou jsou zohledněny tři státy: Slovinsko, Itálie a Rumunsko. Pro jednotlivé státy je sestavena PEST analýza a portfolio analýza. Dále jsou vybrány možnosti využití podpory exportu od agentury CzechTrade, České exportní banky a EGAP. Na závěr práce jsou navrženy vhodné možnosti vstupu na tyto vybrané trhy.
|
|
Podmínky pro vstup zahraniční firmy na český trh
Mertinová, Nicole ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Tato práce analyzuje podmínky vstupu zahraniční firmy na trh České republiky. Pozornost je věnována jak teoretickým podmínkám pro vstup firmy na zahraniční trhy, tak i stávajícím podmínkám na českém trhu. Práce analyzuje nejdůležitější faktory, které na firmy při vstupu na trh působí a které mohou mít vliv na jejich úspěšné etablování na cílovém trhu, a makro a mikroekonomické podmínky na trhu České republiky a jejich změnu za posledních 10 let.
|