Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přechod z alternativní mateřské školy do základní školy
NÍDLOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce je zaměřena na alternativní vzdělávání dostupné v České republice. Vysvětluje základní principy těchto alternativních pedagogických konceptů a také objasňuje pojem dnešního tradičního školství v České republice. Praktická část prezentuje výsledky výzkumného šetření vedeného formou rozhovorů, jehož cílem je popsat zkušenosti dětí s přechodem z alternativní mateřské školy na tradiční základní školu a získat představu o problémech, nebo naopak výhodách při adaptaci na odlišný typ školy.
Zařízení předškolního vzdělávání jako prostředek harmonizace rodičovských a pracovních rolí v Ústeckém kraji
Sluková, Kristýna ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Bakalářská práce "Zařízení předškolního vzdělávání jako prostředek harmonizace rodičovských a pracovních rolí v Ústeckém kraji" se zabývá různými typy mateřských škol, které mohou být jedním z nástrojů harmonizace rodičovských a pracovních rolí. S touto problematikou je také spojen problém nedostatku míst v mateřských školách, který není zcela nový, ale také nebyla nalezena vhodná řešení, která by pomohla tento problém odstranit. Jednotlivé typy mateřských škol nabízí rodičům možnost volby zařízení, které bude vhodné pro jejich dítě, a zároveň se jednotlivá zařízení mohou přizpůsobit požadavkům rodičů tak, aby jim bylo umožněno vrátit se zpět do zaměstnání. Tato práce se zabývá tím, do jaké míry mohou ředitelé mateřských škol (jako pracovníci první linie) a obce (zástupci byrokracie) ovlivnit stanovené indikátory (časová dostupnost, prostorová dostupnost, finanční dostupnost a služby) a přizpůsobit chod zařízení v rámci harmonizace rodičovských a pracovních rolí. Na základě polostrukturovaných rozhovorů s řediteli MŠ a se zástupci jednotlivých obcí bylo zjištěno, že stanovené indikátory jsou více ovlivnitelné v mateřských školách zřizovaných soukromým sektorem, jelikož ředitelé těchto MŠ jsou zároveň jejich zřizovateli. Na druhou stranu obce podporují pouze zařízení, kterými jsou samy zřizovateli....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.