Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kolektivizace v Kazachstánu: průběh, problémy a dopady na kazašské obyvatelstvo
Michal, Vojtěch ; Horák, Slavomír (vedoucí práce) ; Jordanová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje kolektivizací v Kazachstánu jejím dopadům v této autonomní sovětské socialistické republice. V práci je nejprve představena kolektivizace obecně v celém Sovětském svazu, její průběh a problémy. Poté je v případové studii popsán a analyzován průběh kolektivizace v samotném Kazachstánu a s kolektivizací spojené usazování nomádského obyvatelstva. Práce objevuje hlavní problémy kolektivizace v Kazašské ASSR, popisuje dopady kolektivizace a analyzuje příčiny jejího katastrofálního vyústění v podobě hladomoru, smrti milionu a půl obyvatel a emigrace dalšího milionu. V práci je též popsán a zhodnocen přístup vedení SSSR k hladomoru a řešení celkového vyústění kolektivizace. Na konci pak práce odpovídá na otázku, jestli toto vyústění kolektivizace bylo záměrné či ne.
Komparace prvních československých pětiletek. Jejich vznik a realizace
Habr, Filip ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Chalupecký, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá prvními hospodářskými pětiletými plány v Československu. Tyto plány byly tvořeny jako centrálně plánované. Práce začíná popisem světové i domácí situace, jak z politického, tak i ekonomického pohledu pro pochopení následujících událostí. Následuje popis prvního plánu hospodářství a to dvouletému, který ještě nebyl vytvořen čistě v gesci komunistické strany, respektive pod vlivem sovětských poradců. Hlavní část práce se zabývá prvním a druhým pětiletým plánem, jeho vznikem, realizací, včetně problémů, kdy bylo nezbytné daný plán revidovat, co se dělo především v rámci druhého pětiletého plánu a shrnutím výsledku a odchylky od původního plánu. Závěr srovná dané pětiletky, čím si byly podobné a rozdílné, jaké chyby byly opakovány a zda v nich můžeme vidět, či nevidět paralelu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.