Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Předpjatý most na rychlostní komunikaci
Juřenčáková, Jana ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu na rychlostní komunikaci přes ploché údolí Vsetínské Bečvy mezi městy Valašské Meziříčí a Vsetín. Pro každý směr komunikace je vybudována samostatná nosná konstrukce, pro práci je uvažována pouze pravá nosná konstrukce s větší šířkou nosné konstrukce. Ze dvou vypracovaných variant je vybrána varianta dodatečně předpjatého jednokomorového nosníku o třech polích s rozpětími 48,0 + 65,0 + 48,0 m. Pro vybranou variantu jednokomorového nosníku byly dále vypracovány dvě varianty výstavby mostu. Výsledná varianta je posouzena podle mezních stavů včetně zohlednění vlivu výstavby na jeho návrh. Statický model nosné konstrukce je proveden jako prutový a deskostěnový. Je zpracován statický výpočet, přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu.
Vyhodnocování poškozování oxidických vrstev
Audyová, Markéta ; Vejvoda, Stanislav (oponent) ; Lošák, Pavel (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na charakteristiku a poškození oxidických vrstev vznikajících ve vysokoteplotních – superkritických provozech. V těchto provozech je přítomna vysokoteplotní koroze, pro které musí být zvolen vhodný a odolný materiál. Pro postup práce byla zvolena martenziticko-feritická ocel ČSN 17 119, na které se tvoří oxidické vrstvy Fe2O3, Fe3O4 a FeCr2O4. Každá z vrstev má jiné mechanické vlastnosti, a proto záleží na jejich uspořádání, geometrii a tloušťce. V práci jsou hodnoceny mechanické vlastnosti, mechanismy porušení a růst oxidických vrstev. Porušení vrstev vlivem zatížení na tah a na tlak mají své kritické hodnoty, které lze analyticky vypočítat ze vztahů uvedených v práci. Díky těmto vztahům je možné ověřovat správnost modelu. Oxidické vrstvy tvořené ve výměnících tepla jsou špatně dosažitelné, a proto je velmi složité jejich pozorování nebo mechanické odstranění. V práci je vytvořen model trubky s oxidickými vrstvami metodou konečných prvků, kde je simulován provoz za superkritických podmínek (teplota 500 °C, tlak 24 MPa). Výsledky ze simulací jsou porovnány s analytickými vztahy. Dále jsou v práci hledány provozní podmínky, za kterých dojde k poškození oxidické vrstvy FeCr2O4 a jejímu úplnému porušení soudržnosti s ocelí. Účelem
Posouzení tělesa převodovky a rámu pohonu kolesa kombinovaného skládkového stroje
Kuhejda, Lubomír ; Pawlas, Pavel (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá strukturální analýzou tělesa převodovky a rámu pohonu kolesa kombinovaného skládkového stroje. Téma je navrženo firmou Vítkovice Gearworks a.s. Cílem práce je stanovit velikosti sil v ozubení, reakce v ložiscích a provést deformačně napjatostní analýzu. Stěžejní část práce je zaměřena na vytvoření konečnoprvkového výpočetního modelu v softwaru NX I-Deas. Samotné řešení a vyhodnocení je provedeno v softwaru MSC Marc.
Numerical Analysis of BFRP Reinforced Concrete Slab Exposed to Impact Loads
Jindra, Daniel ; Hradil, Petr
This paper describes numerical analysis utilizing the FEM of a simply supported concrete slab exposed to close range explosion of TNT charge. Reinforcing bars are made of basalt fibre reinforced plastic (BFRP). 3D numerical model has been created, and a software with explicit solver has been used in order to conduct analyses. A simplified method of the blast loading modelling has been utilized. Several cases with different mesh size or finite element formulation are considered. The results are compared with experimental data.
Předpjatý most na rychlostní komunikaci
Juřenčáková, Jana ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu na rychlostní komunikaci přes ploché údolí Vsetínské Bečvy mezi městy Valašské Meziříčí a Vsetín. Pro každý směr komunikace je vybudována samostatná nosná konstrukce, pro práci je uvažována pouze pravá nosná konstrukce s větší šířkou nosné konstrukce. Ze dvou vypracovaných variant je vybrána varianta dodatečně předpjatého jednokomorového nosníku o třech polích s rozpětími 48,0 + 65,0 + 48,0 m. Pro vybranou variantu jednokomorového nosníku byly dále vypracovány dvě varianty výstavby mostu. Výsledná varianta je posouzena podle mezních stavů včetně zohlednění vlivu výstavby na jeho návrh. Statický model nosné konstrukce je proveden jako prutový a deskostěnový. Je zpracován statický výpočet, přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu.
Dynamic and heat transfer analysis of a container with measuring instruments for space probes
Zolotarev, Igor ; Bula, Vítězslav ; Šnábl, Pavel ; Gabriel, Dušan ; Dobiáš, Jiří ; Masák, Jan ; Snížek, Jan ; Souček, Jan
Rocket boosters and spacecraft are subject to intense acoustic environments during launch, which induce high levels of vibration in structural elements and equipment. In addition, elastic structural interactions with propulsion systems and flight control systems can produce low-frequency, high-deflection flight instabilities. Natural vibration of the container with measuring equipment were studied by numerical and experimental methods in the laboratory of Institute termomechanics CAS. Heat transfer analysis inside the container was made by FEM with respect to the conditions during start of the rocket and work in space.\n
Vyhodnocování poškozování oxidických vrstev
Audyová, Markéta ; Vejvoda, Stanislav (oponent) ; Lošák, Pavel (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na charakteristiku a poškození oxidických vrstev vznikajících ve vysokoteplotních – superkritických provozech. V těchto provozech je přítomna vysokoteplotní koroze, pro které musí být zvolen vhodný a odolný materiál. Pro postup práce byla zvolena martenziticko-feritická ocel ČSN 17 119, na které se tvoří oxidické vrstvy Fe2O3, Fe3O4 a FeCr2O4. Každá z vrstev má jiné mechanické vlastnosti, a proto záleží na jejich uspořádání, geometrii a tloušťce. V práci jsou hodnoceny mechanické vlastnosti, mechanismy porušení a růst oxidických vrstev. Porušení vrstev vlivem zatížení na tah a na tlak mají své kritické hodnoty, které lze analyticky vypočítat ze vztahů uvedených v práci. Díky těmto vztahům je možné ověřovat správnost modelu. Oxidické vrstvy tvořené ve výměnících tepla jsou špatně dosažitelné, a proto je velmi složité jejich pozorování nebo mechanické odstranění. V práci je vytvořen model trubky s oxidickými vrstvami metodou konečných prvků, kde je simulován provoz za superkritických podmínek (teplota 500 °C, tlak 24 MPa). Výsledky ze simulací jsou porovnány s analytickými vztahy. Dále jsou v práci hledány provozní podmínky, za kterých dojde k poškození oxidické vrstvy FeCr2O4 a jejímu úplnému porušení soudržnosti s ocelí. Účelem
Posouzení tělesa převodovky a rámu pohonu kolesa kombinovaného skládkového stroje
Kuhejda, Lubomír ; Pawlas, Pavel (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá strukturální analýzou tělesa převodovky a rámu pohonu kolesa kombinovaného skládkového stroje. Téma je navrženo firmou Vítkovice Gearworks a.s. Cílem práce je stanovit velikosti sil v ozubení, reakce v ložiscích a provést deformačně napjatostní analýzu. Stěžejní část práce je zaměřena na vytvoření konečnoprvkového výpočetního modelu v softwaru NX I-Deas. Samotné řešení a vyhodnocení je provedeno v softwaru MSC Marc.
Efekt velikosti částic na lomové chování polypropylenového kompozitu
Nezbedová, E. ; Knésl, Zdeněk ; Hutař, Pavel ; Majer, Zdeněk ; Veselý, P.
Přidáním tuhých částic do polypropylenové matrice se změní mechanické vlastnosti celého polymerního systému. Nejen velikost, ale i rozmístění, popřípadě hustota částic, má pochopitelně vliv na celkové lomové chování kompozitu. V tomto příspěvku je právě studován vliv těchto parametrů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.