Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Slow Food jako moderní trend v českém potravinářství a gastronomii
MAŠKOVÁ, Iveta
Kvalita a původ potravin jsou témata, která aktuálně velmi rezonují nejen v české společnosti, ale i celosvětově. Kvalitní potraviny a pokrmy, ochrana životního prostředí a zejména pak zachování regionálních odlišností jsou klíčové myšlenky hnutí zvaného Slow Food.Podstatou tohoto hnutí je vnímání gastronomie jako fenoménu, který podporuje národní a lokální svébytnost, ochranu životního prostředí a kulturu stolování. Pojem Slow Food znamená také vědomý a odpovědný výběr potravin spotřebiteli a přípravu kvalitních pokrmů v domácnosti i v gastronomických zařízeních. Diplomová práce popisuje historii a základní myšlenky organizace Slow Food a zaměřuje se na současný vliv tohoto hnutí na dění v České republice. Práce dále přibližuje, jak se hnutí Slow Food staví k aktuálním tématům zemědělské politiky, jakými jsou např. společná zemědělská politika Evropské unie, biodiverzita či pěstování geneticky modifikovaných plodin. Práce rovněž obsahuje metodikua vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo provedeno autorkou pro účely této diplomové práce. Dotazníkové šetření je zaměřeno na potvrzení či vyvrácení konkrétních hypotéz týkajících se tržního a obchodního potenciálu zemědělských produktů, potravinářských výrobku a pokrmů naplňujících požadavky hnutí Slow Food v České republice. Zároveň práce porovnává ceny Slow Food potravin a potravin distribuovaných nadnárodními řetězci.
Farmářské trhy v ČR
HAMÁČKOVÁ, Tereza
V posledních letech mají farmářské trhy v České republice stále větší úspěch. Farmářskými trhy se snažíme propagovat místní a regionální potraviny, aby se dostali do hlubšího povědomí občanů, a aby se stali oblíbenějšími. Sortiment je velice pestrý avšak se k němu vztahují celé řady legislativních předpisů, zákonů, norem a vyhlášek. Farmářské trhy podléhají stejné legislativě jako jakýkoli jiný prodej potravin. V práci byly provedeny řízené rozhovory s prodejci na farmářských trzích a proběhlo dotazníkové šetření mezi zákazníky farmářských trhů a širší veřejností z celé České republiky. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 187 respondentů a díky tomuto šetření byly vyhodnoceny stanovené hypotézy. Tři hypotézy z celkových čtyř byly potvrzeny a jedna byla vyvrácena.
Marketingový výzkum farmářských trhů v České republice
Adámeková, Katarína ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce na téma Marketingový výzkum farmářských trhů si klade za cíl zjistit nejvýznamnější motivy, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů, kteří navštěvují farmářské trhy, tak i těch kteří naopak farmářské trhy nevyhledávají. První část mé práce slouží k seznámení se s farmářskými trhy z marketingového hlediska, dále jsem považovala za důležité objasnit, na jakých principech a pravidlech farmářské trhy obecně fungují. Praktická část práce zahrnuje vlastní šetření zabývající se mírou oblíbenosti farmářských trhů u spotřebitelů v České republice. V závěru práce jsou uvedena marketingová doporučení opírající se o analýzu výsledků z vlastního šetření, o externí pozorování a poznatky, které jsem získala během zpracování diplomové práce. Výsledky mého výzkumu mohou posloužit jak laikům, kteří se chtějí o tomto tématu dozvědět více informací z marketingového pohledu, tak všem zainteresovaným stranám v tomto oboru.
Postavení biopotravin a farmářských trhů: ČR versus ostatní vyspělé státy Evropy
Murasová, Barbora ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Puta, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá postavením biopotravin a farmářských trhů na trzích s potravinami v České republice a ostatních vyspělích státech Evropy. Je rozdělena na čtyři hlavní části. První uvádí čtenáře do problematiky a zaměřuje se na vysvětlení základních pojmů jako biopotravina nebo farmářský trh. V druhé části je rozebrán marketing biopotravin a farmářských trhů - jeho složky a nástroje a důraz je kladen na chování spotřebitele jako nejdůležitějšího aspektu. Třetí část se zaobírá evropským trhem s biopotravinami obecně a také jsou zde popsána specifika vybraných trhů. Poslední, čtvrtá část analyzuje trh s biopotravinami v České republice a je zde proveden výzkum českého trhu s biopotravinami pomocí dotazníkového šetření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.