|
Optimalizace výfukového potrubí zážehového motoru
Prášek, Martin ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na optimalizaci stávajícího, popř. návrh nového výfukového traktu u vozu Volkswagen Polo pohybující se v seriálu rally-crossové divize A1. Vůz je poháněn koncernovým, vodou chlazeným, atmosférickým motorem o objem 1 599 ccm. Pro dosažení cílů jsou zde aplikovány poznatky jak teoretického charakteru (analytické výpočty), tak zejména moderní přístupy pomocí softwarového prostředí od fy Lotus. Úpravy výfukového systému jsou koncipovány tak, aby vyhovovaly všem regulím sportovního sdružení FIA.
|
| |
| |
| |
|
Pevnostní a frekvenční analýza traktorového výfuku
Lébl, Jan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní a frekvenční analýzou traktorového výfuku, který je vyvíjen jako ekonomická varianta v rámci konstrukční přípravy pro použití v traktorových kabrioletech firmy Zetor Tractors a.s. Nejprve je provedena modální analýza pro zjištění vlastní frekvence výfuku. V další části je pak řešena deformačně-napjatostní analýza pro posouzení celkové pevnosti konstrukce výfuku. Nakonec je provedena termodynamická analýza pro posouzení tepelné odolnosti výfuku. Pro tyto výpočty je použito metody konečných prvků (MKP) s využitím výpočetního softwaru ANSYS 13.
|
|
Optimalizace výfukového potrubí zážehového motoru
Prášek, Martin ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na optimalizaci stávajícího, popř. návrh nového výfukového traktu u vozu Volkswagen Polo pohybující se v seriálu rally-crossové divize A1. Vůz je poháněn koncernovým, vodou chlazeným, atmosférickým motorem o objem 1 599 ccm. Pro dosažení cílů jsou zde aplikovány poznatky jak teoretického charakteru (analytické výpočty), tak zejména moderní přístupy pomocí softwarového prostředí od fy Lotus. Úpravy výfukového systému jsou koncipovány tak, aby vyhovovaly všem regulím sportovního sdružení FIA.
|
| |