Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ergoterapeutický program v kognitivním Denním stacionáři Kliniky rehabilitačního lékařství VFN
Filipčíková, Šárka ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Šebková, Natálie (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Bc. Šárka Filipčíková Vedoucí práce: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. Název diplomové práce: Ergoterapeutický program v kognitivním Denním stacionáři Kliniky rehabilitačního lékařství VFN Abstrakt diplomové práce: Kognitivní funkce jsou nezbytnou součástí v běžném životě každého jedince. Denní stacionáře zaměřené na kognitivní rehabilitaci nejsou doposud v České republice velmi známé a rozšířené. Diplomová práce se zaměřuje na rehabilitační programy pro osoby se získaným poškozením mozku. Hlavním cílem je poskytnout přehled terapeutických programů, které se zaměřují na kognitivní rehabilitaci. Teoretická část práce se také zabývá problematikou související s rehabilitací kognitivních funkcí. Cílem praktické části je ověřit vliv intenzivní 4týdenní terapie na paměť v kognitivním programu Denního stacionáře Kliniky rehabilitačního lékařství 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Všeobecné fakultní nemocnice u pacientů po získaném poškození mozku. Vedlejším cílem je aktualizace protokolu výše zmíněného programu a ověření jeho proveditelnosti ergoterapeuty. Data do analýzy programu byla získána ze vstupních a výstupních vyšetření provedených ergoterapeuty zapojených do programu. Výzkumný soubor se skládal z 26 účastníků programu. Typ práce byl kvantitativní a data byla...
Využití ergoterapie v dětském domově
Skulová, Jana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Využití ergoterapie v dětském domově" se zabývá náhradní výchovnou péčí, z níž největší pozornost je věnována dětskému domovu. Teoretická část bakalářské práce nastiňuje specifika, typologii a problémy dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Popisuje ergoterapii jako prostředek práce s dětmi umístěných do dětského domova. Vytyčuje cíle ergoterapie a její následné využití v prostředí náhradní výchovné péče. Dále popisuje, jak lze ergoterapii využít k rozvoji sociálních dovedností u dětí umístěných do zařízení dle zákona č. 109/2002 Sb. Praktická část bakalářské práce obsahuje návrh ergoterapeutického programu, který je zaměřen na rozvoj jak samotného jedince, tak i skupinu dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Ergoterapeutický program je koncipován na rozvoj komunikace, kooperace a navazování sociálních vztahů mezi vrstevníky. Cílem bakalářské práce je vytvoření návrhu ergoterapeutického programu, který by byl zaměřen na rozvoj sociálních dovedností, jako je komunikace, spolupráce a navazování sociálních vztahů u dětí umístěných do dětského domova. Klíčová slova: Náhradní výchovná péče, dětský domov, citová deprivace, komunikace, spolupráce, sociální interakce, ergoterapie, rozvoj sociálních dovedností, ergoterapeutický program
Využití ergoterapie při léčbě osob se závislostí
Urbancová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce: "Využití ergoterapie při léčbě osob se závislostí" se zabývá střednědobou ústavní léčbou osob se závislostí. Práce obsahuje opodstatnění ergoterapie jako jedné z možností při této léčbě. Teoretická část je rozdělena na dva okruhy. Část věnující se závislosti definuje hlavní znaky závislosti, příčiny vzniku závislostí a druhy závislostí. Vymezuje v rámci organizace péče o osoby se závislostí program léčby této cílové skupiny s důrazem na střednědobou ústavní léčbu, zmiňuje fáze této léčby, pojmy jako detoxifikace, duální a kombinované diagnózy, terapie. Vytyčuje ergoterapii jako součást léčby osob se závislostí. V teoretické části práce je ergoterapie definována, jsou vymezeny její cíle, cílové skupiny, formy, techniky a je popsána tvorba ergoterapeutického programu. Cílem praktické části je specifikovat léčbu osob se závislostí v konkrétním zařízení s důrazem na způsob využití ergoterapie v rámci této léčby. Součástí praktické části je návrh ergoterapeutického programu pro danou cílovou skupinu, který je zaměřen na rozvoj dovedností v oblasti plánování volného času, rozvoj sociálních vztahů, komunikace, schopnosti zvládání stresu, schopnosti trpělivosti, vytrvalosti a sebepoznání. Klíčová slova: léčba závislostí, druhy závislostí, střednědobá ústavní léčba, terapeutický vztah,...
Využití ergoterapie v dětském domově
Skulová, Jana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Využití ergoterapie v dětském domově" se zabývá náhradní výchovnou péčí, z níž největší pozornost je věnována dětskému domovu. Teoretická část bakalářské práce nastiňuje specifika, typologii a problémy dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Popisuje ergoterapii jako prostředek práce s dětmi umístěných do dětského domova. Vytyčuje cíle ergoterapie a její následné využití v prostředí náhradní výchovné péče. Dále popisuje, jak lze ergoterapii využít k rozvoji sociálních dovedností u dětí umístěných do zařízení dle zákona č. 109/2002 Sb. Praktická část bakalářské práce obsahuje návrh ergoterapeutického programu, který je zaměřen na rozvoj jak samotného jedince, tak i skupinu dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Ergoterapeutický program je koncipován na rozvoj komunikace, kooperace a navazování sociálních vztahů mezi vrstevníky. Cílem bakalářské práce je vytvoření návrhu ergoterapeutického programu, který by byl zaměřen na rozvoj sociálních dovedností, jako je komunikace, spolupráce a navazování sociálních vztahů u dětí umístěných do dětského domova. Klíčová slova: Náhradní výchovná péče, dětský domov, citová deprivace, komunikace, spolupráce, sociální interakce, ergoterapie, rozvoj sociálních dovedností, ergoterapeutický program
Use of ergotherapy with people with mental disabilities
Sommerová, Katarína ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá témou využitia ergoterapie a ergoterapeutických techník pri práci s osobami s mentálnym postihnutím. Práca obsahuje problematiku mentálneho postihnutia, charakterizuje ergoterapiu ako jednu z možných terapií, ktorá sa uplatňuje pri práci s ľuďmi s postihnutím a jej konkrétne využitie u dospelých osôb s mentálnym postihnutím v dennom stacionári. Jedným z cieľov bakalárskej práce je prezentovať konkrétny ergoterapeutický program (na základe zúčastneného pozorovania) v dennom stacionári Rajmonova v Prahe, ktorý sa zameriava predovšetkým na rozvoj kognitívnych funkcií klientov.
Ergoterapie u žáků praktické třídy
Procházková, Michaela ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce Ergoterapie u žáků praktické třídy se zabývá možnostmi využití ergoterapie pro rozvoj jedince v oblasti sociálních dovedností prostřednictvím rukodělných činností a her u žáků praktické třídy s diagnostikovanou lehkou mentální retardací, specifickými poruchami učení a chování a sociokulturním znevýhodněním. Cílem práce je navrhnout ergoterapeutický program pro žáky praktické třídy, ukázat tak smysluplnost využívání ergoterapie pro rozvoj sociálních dovedností a ověřit jeho úspěšnost prostřednictvím výzkumných metod přímé práce se žáky a pozorováním. Výsledky šetření pak prokazují zlepšení těchto žáků v požadované oblasti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.