Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh zatahovacího podvozku pro letoun Z 143 LSi
Gregor, Jiří ; Vaněk, František (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem záměny stávajícího pevného podvozku cvičného a turistického letounu Z 143 LSi novým podvozkem typu VUT 100 v zatahovatelném systému. Úvodní kapitoly jsou věnovány popisu samotného letounu Z 143 LSi, jeho stávajícího podvozku a popisu zatahovatelného podvozku typu VUT 100. V další části jsou popsány možné varianty zástavby podvozku VUT 100 do letounu Z 143 LSi, které jsou kriticky zhodnoceny. Následuje výběr finálních variant pro zástavbu příďového a hlavního podvozku, pro které je vypracován konstrukční návrh v programu Catia V5. Součástí zástavby nového podvozku je remotorizace letounu pohonnou jednotkou Lycoming IO-390 a návrh nového motorového lože. Pro navržené řešení je vypracován nový hmotový rozbor s výpočtem centráží, nové případy pozemního zatížení, nová letová obálka zatížení a dodatečné případy zatížení nového motorového lože. Navržené motorové lože je zanalyzováno výpočetní metodou konečných prvků v programu MS Patran. Na závěr je navrženo možné schéma systému zatahování podvozku.
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - trup
Růžička, Miroslav ; Pešák, Miroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem celokovové konstrukce trupu repliky letounu L-40 Meta Sokol dle předpisu CS-VLA. Pro tento letoun je stanoveno zatížení ocasních ploch, podvozku a motorového lože, dále je navržena konstrukce trupu, záďového podvozku, včetně systému jeho zatahování, závěsů křídlo-trup, motorového lože a základní návrh uspořádání kabiny. V závěru je pojednáno o technologii výroby trupu.
Návrh letounu pro zástavbu hybridní pohonné jednotky
Kapoun, Tomáš ; Bencalík, Karol (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce „Návrh letounu pro zástavbu hybridní pohonné jednotky“ je zaměřena na návrh letounu vhodného pro hybridní pohon. Současně se zabývá i nejvhodnějším umístěním jednotlivých komponent nutných pro tento pohon. Mezi tyto komponenty patří: spalovací motor, elektromotor, převodovka i uspořádání pohonné skupiny. Součástí závěrečné práce je i řešení uložení a uchycení navržených komponent: umístění a počet kontejnerů s bateriemi, návrh nového motorového lože vhodného pro hybridní pohonnou jednotku. V dílčí části diplomové práce je proveden i jednoduchý výpočet ekonomické návratnosti investice z pohledu koncového uživatele letounu s hybridní pohonnou jednotkou.
Návrh kruhového motorového lože a podvěsného kontejneru pro letoun Sport Cruiser s motorem Jabiru
Pavelka, Martin ; Plhal, Martin (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dvojí problematikou; jednak motorovým ložem k motoru Jabiru 3300, a dále podvěsným kontejnerem. V obou případech je řešen konstrukční návrh, který podléhá předpisům ASTM F2245-04 LSA. Konstrukce jsou vymodelovány programem Catia V5R17. Pro výpočet působících sil prutového modelu motorového lože bylo použito metody konečných prvků softwarem Patran. Pevnostní kontrola lože i podvěsného kontejneru je provedena analyticky.
Návrh úprav letounu VUT 001 MARABU s pohonem vodíkovými palivovými články a bateriemi
Bencalík, Karol ; Píštěk, Antonín (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh přestavby letounu VUT 001 Marabu na pohon pomocí palivových článků a akumulátorů. Byl sestaven přehled komponentů dostupných na trhu, jejich zástavby do letounu společně s konstrukčním návrhem uchycení elektromotoru ke stávající konstrukci. Práce dále obsahuje hmotnostní a centrážní rozbor stanovení letových výkonů a kontrolu stability.
Remotorizace letounu EV-55 Outback
Puller, Tomáš ; Weis, Martin (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Práce Remotorizace letounu EV-55 se zabývá možností náhrady tubrovrtulového motoru PT6A-21 pístovým vznětovým motorem. Je proveden výběr vhodného motoru a vrtule a vytvořen 3D model zástavby motoru do letounu. Dále je proveden hmotnostní rozbor, a na základě jeho výsledků a požadavku předpisu CS 23 ja stanoveno zatížení a proveden pevnostní výpočet motorového lože. V další části se práce zabývá návrhem úprav draku a výpočtem základních letových výkonů. V závěrečné fázi je pojednáno o předpokládané ekonomice provozu.
Návrh zatahovacího podvozku pro letoun Z 143 LSi
Gregor, Jiří ; Vaněk, František (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem záměny stávajícího pevného podvozku cvičného a turistického letounu Z 143 LSi novým podvozkem typu VUT 100 v zatahovatelném systému. Úvodní kapitoly jsou věnovány popisu samotného letounu Z 143 LSi, jeho stávajícího podvozku a popisu zatahovatelného podvozku typu VUT 100. V další části jsou popsány možné varianty zástavby podvozku VUT 100 do letounu Z 143 LSi, které jsou kriticky zhodnoceny. Následuje výběr finálních variant pro zástavbu příďového a hlavního podvozku, pro které je vypracován konstrukční návrh v programu Catia V5. Součástí zástavby nového podvozku je remotorizace letounu pohonnou jednotkou Lycoming IO-390 a návrh nového motorového lože. Pro navržené řešení je vypracován nový hmotový rozbor s výpočtem centráží, nové případy pozemního zatížení, nová letová obálka zatížení a dodatečné případy zatížení nového motorového lože. Navržené motorové lože je zanalyzováno výpočetní metodou konečných prvků v programu MS Patran. Na závěr je navrženo možné schéma systému zatahování podvozku.
Návrh úprav letounu VUT 001 MARABU s pohonem vodíkovými palivovými články a bateriemi
Bencalík, Karol ; Píštěk, Antonín (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh přestavby letounu VUT 001 Marabu na pohon pomocí palivových článků a akumulátorů. Byl sestaven přehled komponentů dostupných na trhu, jejich zástavby do letounu společně s konstrukčním návrhem uchycení elektromotoru ke stávající konstrukci. Práce dále obsahuje hmotnostní a centrážní rozbor stanovení letových výkonů a kontrolu stability.
Návrh letounu pro zástavbu hybridní pohonné jednotky
Kapoun, Tomáš ; Bencalík, Karol (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce „Návrh letounu pro zástavbu hybridní pohonné jednotky“ je zaměřena na návrh letounu vhodného pro hybridní pohon. Současně se zabývá i nejvhodnějším umístěním jednotlivých komponent nutných pro tento pohon. Mezi tyto komponenty patří: spalovací motor, elektromotor, převodovka i uspořádání pohonné skupiny. Součástí závěrečné práce je i řešení uložení a uchycení navržených komponent: umístění a počet kontejnerů s bateriemi, návrh nového motorového lože vhodného pro hybridní pohonnou jednotku. V dílčí části diplomové práce je proveden i jednoduchý výpočet ekonomické návratnosti investice z pohledu koncového uživatele letounu s hybridní pohonnou jednotkou.
Remotorizace letounu EV-55 Outback
Puller, Tomáš ; Weis, Martin (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Práce Remotorizace letounu EV-55 se zabývá možností náhrady tubrovrtulového motoru PT6A-21 pístovým vznětovým motorem. Je proveden výběr vhodného motoru a vrtule a vytvořen 3D model zástavby motoru do letounu. Dále je proveden hmotnostní rozbor, a na základě jeho výsledků a požadavku předpisu CS 23 ja stanoveno zatížení a proveden pevnostní výpočet motorového lože. V další části se práce zabývá návrhem úprav draku a výpočtem základních letových výkonů. V závěrečné fázi je pojednáno o předpokládané ekonomice provozu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.