Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 309 záznamů.  začátekpředchozí300 - 309  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Statistical Study of the Ionospheric Density Variation Related to the 2010 Chile Earthquake and Measured by the DEMETER Satellite
Píša, David ; Santolík, Ondřej ; Parrot, M.
Statistical Study of the Ionospheric Density Variation Related to the 2010 Chile Earthquake and Measured by the DEMETER Satellite.
Different Spectral Shapes of Whistler-mode Chorus Emissions
Macúšová, Eva ; Santolík, Ondřej
Different Spectral Shapes of Whistler-mode Chorus Emissions are presented here.
Emise tzv. skleníkových plynů (N2O a CO2) z pastevní půdy jako výsledek aktivity mikrobiálního společenstva - předběžné výsledky
Šimek, Miloslav ; Hynšt, Jaroslav ; Brůček, Petr ; Čuhel, Jiří
Zimoviště skotu je specifickým typem ekosystému, v němž je vliv skotu na půdu oproti běžné pastvině zesílen. Na lokalitě je patrný gradient vlivu zvířat od nejvíce zatížené plochy poblíž kravína, kde probíhá krmení a krávy se zde zdržují nejvíce, k nejméně zatížené protilehlé části pastviny, na které je pohyb a pobyt zvířat minimální. Emise N2O ze zimoviště jsou velmi proměnlivé a píky emisí mají krátkodobý charakter, protože většina N2O vzniká během jednoho až několika krátkých období aktivity, která nastávají při dobré zásobenosti půdy dusíkem při vhodné souhře podmínek prostředí, zejména při určité vlhkosti a teplotě půdy; emise N2O jsou vysoké zejména v jarním období; velikost emisí přímo souvisí se zatížením půdy zvířaty. Emise CO2 mají během roku zcela odlišný charakter než emise N2O, neboť víceméně kopírují chod teploty přízemní vrstvy vzduchu nebo svrchní vrstvy půdy; emise CO2 jsou vysoké zejména v letním období; velikost emisí přímo nesouvisí se zatížením půdy zvířaty.
Měření persistentních organických polutantů a toxických kovů v emisích ze spalování použitých motorových olejů
Tydlitát, Vratislav ; Pekárek, Vladimír
Výzkumná zpráva dává informace o měření persistentních organických polutantů a toxických kovů v emisích ze zapalování použitých motorových olejů.
Vliv zájmové skupiny ACEA na instituce EU a její úspěšnost v prosazování zájmů automobilových výrobců
Kovaříková, Tereza ; Ševčíková, Michaela (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je analýza a zkoumání vlivu zájmové skupiny ACEA (Asociace evropských výrobců automobilů) na instituce EU a její úspěšnost v prosazování zájmů automobilových výrobců po celém světě. V úvodu se zaměřím na základní informace o asociaci evropských výrobců automobilů. Dále se budu zabývat, jak tato organizace ovlivňuje vývoj v automobilovém průmyslu, zejména jakým způsobem prosazuje zájmy samotných výrobců. V praktické části zanalyzuji problematiku emisí CO2, konkrétně problém snížení limitů emisí CO2 z dopravy z pohledu Evropské komise a automobilových výrobců. V závěrečné části budu zkoumat, jakou roli sehrála ACEA v důsledcích hospodářské krize v odvětví automobilovém průmyslu.
Význam a využití LPG v automobilové dopravě
Binderová, Vanda ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Význam a využití LPG v automobilové dopravě - již samotný název napovídá, čím se bakalářská práce zabývá. První část nabízí možnost dozvědět se více o zkapalněném ropném plynu, tedy LPG. Pojednává o jeho historii, složení, výrobě, vlastnostech a rovněž o výhodách a nevýhodách plynoucích z těchto charakteristik. Druhá část je zaměřena na vztah "LPG a životní prostředí". Nabízí odpovědi na otázky typu: Proč působí doprava negativně na životní prostředí? Jaké látky jsou emitovány při spalování pohonných hmot do ovzduší? Je jízda na LPG šetrnějším řešením? Třetí část pohlíží na LPG z ekonomického hlediska. Zabývá se kalkulací nutných investic a jejich návratností, dále také provozními náklady této pohonné hmoty a jejich komparací s ostatními palivy. Cílem práce je porovnat LPG s benzínem a naftou a zjistit, zda je jeho tankování z ekonomického a environmentálního hlediska efektivní.
Povolenky k emisím CO2 v účetnictví
Kašparová, Pavlína ; Krupová, Lenka (vedoucí práce) ; Jirka, Ladislav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku povolenek k emisím CO2. Práce nejprve popisuje, kdy a kde se začalo o povolenkách poprvé hovořit a proč. Jak se vyvíjely ceny povolenek na burzách od jejich zavedení v roce 2005 a jaký to mělo dopad do účetních výkazů. Hlavní část práce je věnována účetní problematice. V práci je popsáno několik možných metod, jak povolenky účtovat i s jejich aplikací na příkladě a ani nechybí analýza historicky prvního řešení účtování povolenek k emisím, interpretace IFRIC 3.
Alternativní paliva v dopravě
Běláčková, Adéla ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Diplomová práce Alternativní paliva v dopravě se zabývá srovnáním alternativních paliv či pohonů oproti klasickým palivům z pohledu ekonomické konkurenceschopnosti a environmentálních přínosů či dopadů. Práce nejprve blíže pojednává o důvodech pro hledání alternativních paliv, kterými jsou především extrémní závislost odvětví dopravy na ropě a emise škodlivých látek. Dále se zaměřuje na jednotlivé druhy alternativních paliv, jejich charakteristiku a legislativní rámec zavádění v EU a ČR, včetně možnosti daňového zvýhodnění či dotačního financování. Environmentální srovnání paliv je omezeno zejména na emise škodlivých látek lokálního a globálního významu z pohledu tzv.Well-to-Wheel analýzy, sledující celý životní cyklus paliva. Praktická část potom přináší srovnání celkových, fixních i variabilních nákladů spojených se zaváděním jednotlivých alternativních paliv v silniční dopravě. Cílem práce je nalezení ekonomicky optimální varianty při zohlednění environmentálních omezení. Práce byla zapsána z podnětu občanského sdružení Krkonošské Metro, které plánuje její výsledky využít jako podklad pro realizaci konkrétního projektu v železniční dopravě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 309 záznamů.   začátekpředchozí300 - 309  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.