Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání neslyšících žáků základních škol pro sluchově postižené během světové pandemie COVID-19
Pospíšilová, Olina ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávání neslyšících žáků základních škol pro sluchově postižené během světové pandemie covid-19" se zabývá analýzou změn, které nastaly ve školství během pandemie covidu-19. Teoretická část diplomové práce představuje systém vzdělávání sluchově postižených, jeho historický kontext, legislativní ukotvení a moderní trendy ve vzdělávání osob se sluchovým postižením. Nadále jsou v teoretické části definovány komunikační systémy, které mohou osoby se sluchovou vadou využívat. V poslední kapitole je popsáno onemocnění covid-19, jeho průběh, šíření a mimořádná opatření s ním související. V Empirické části jsou použity výpovědi informantů, které byly získávány pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Byli osloveni jedinci z řad vyučujících, rodičů a žáků, kteří se aktivně podíleli na vzdělávání žáků se sluchovým postižením během světové pandemie covidu- 19. Cílem práce je zkoumání vzniklých změn z pohledu pedagogických pracovníků, rodičů a samotných žáků se sluchovým postižením. Výzkum poukázal na to, jak byla situace bezprecedentní, což lze vidět na nepřipravenosti jednotlivých účastníků výzkumu. Vyučující a rodiny často nevlastnili potřebné technické vybavení ani nezbytné znalosti k zajištění online výuky. Samotná výuka byla podstatně omezena, jednotlivé předměty byly zredukovány. Žáci...
Současné pojetí vyučovacího předmětu Znakový jazyk na ZŠ pro SP
Karolová, Soňa ; Červinková Houšková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Hlavním tématem bakalá ské práce je sou asné postavení p edm tu eský znakový jazyk (dále jen ZJ) ve výuce nesly ících d tí na základních kolách pro sluchov posti ené. V jednotlivých kapitolách popisuji celý realiza ní proces výuky, tedy v e, co s výukou eského znakového jazyka souvisí: ukotvení ZJ v kurikulárních dokumentech, didaktické materiály pro výuku ZJ, testování znalostí ák v ZJ, hodnocení znalostí ák v ZJ, osobnost a vzd lání pedagoga ZJ aj. Dále se sna ím popsat a vysv tlit sou asné problémy a otázky, které se vzná í nad výukou eského znakového jazyka na kolách pro sluchov posti ené. P i psaní jsem vycházela nejen z odborné literatury, ale nav tívila jsem také dv koly pro sluchov posti ené ve Vala ském Mezi í í a v Praze Radlicích, které mi umo nily nahlédnout do praktické výuky eského znakového jazyka. Poznatky z t chto náhled jsem zde také zapracovala. Práce p iná í informace o tom, jaké problémy souvisejí s výukou eského znakového jazyka. Z mého et ení vyplynulo, e u itelé eského znakového jazyka se nej ast ji potýkají s nedostatkem didaktických materiál pro p edm t eský znakový jazyk a dále s nejasnostmi ve vymezení p edm tu jako takového a jeho postavením ve výuce. V ím, e tato práce m e být p ínosem nejen pro u itele základních kol pro sluchov posti ené, kte í se potýkají s podobnými...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.