Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Elektronická komunikace se správcem daně
Hajdušek, Tomáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Vodička, Milan (oponent)
Práce se zabývá tématem elektronické komunikace se správcem daně. V teoretické části je nejprve provedena rešerše prací a čtenář je seznámen s vývojem e-Governmentu do dnešní podoby. Dále je komplexně představena legislativa ohledně elektronické komunikace se správcem daně a její možné změny do budoucna. Teoretická část práce je zakončena statistikami ohledně elektronické komunikace se správcem daně a srovnáním situace v České republice se situací v ostatních zemích Evropské unie. V praktické části je jako hlavní výstup práce sestaven soubor doporučených postupů, kterými by se měli daňoví poradci při používání elektronické komunikace řídit. Zároveň praktická část obsahuje dotazníkové šetření a statistickou získaných dat. Dotazníkové šetření je unikátní tím, že respondenty jsou pouze daňoví poradci. Na základě dotazníkového šetření byly na závěr práce zhodnoceny přínosy a nedostatky elektronické komunikace se správcem daně a navrženy možné kroky k jejímu zefektivnění.
Jazyk a styl komunikace na sociálních sítích
KÖSSLOVÁ, Eliška
Podstatou diplomové práce s názvem "Jazyk a styl komunikace na sociálních sítích" je poukázat na pronikání jazykových prvků typických pro jazyk prvotně mluvený do textů psaných. Práce je založena na analýze jazykového materiálu, získaného z chatových konverzací pocházejících ze sociální sítě Facebook.com. Tato analýza si klade za cíl vyhledat doklady jazykových rysů charakteristických pro běžně mluvený jazyk.
Problematika elektronické komunikace se zaměřením na mládež
MAJEROVÁ, Aneta
Tématem této bakalářské práce je Problematika elektronické komunikace se zaměřením na mládež. Elektronická komunikace je dnes představována informačními a komunikačními technologiemi (ICT), jejichž prudký rozvoj vedl v posledních letech k výrazné proměně způsobů mezilidské komunikace. ICT zahrnují osobní počítač, elektronickou poštu, mobilní telefon, internet, elektronickou výměnu dat nebo elektronické obchodování aj. Kromě mnoha nesporných pozitiv je však třeba vnímat rovněž celou řadu rizikových jevů, které ICT přinesly. Zvláštní pozornost je pak nutné věnovat té části populace, která je těmito riziky nejohroženější - dětem a mladistvým. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část představuje souhrn informací o současném stavu problematiky. Obsahem současného stavu je elektronická komunikace obecně, její vývoj a její moderní formy, v závěru jsou pak definována specifika a rizika užívání elektronických způsobů komunikace mládeží. Praktická část je vymezena dílčími cíli výzkumu a předem stanovenými hypotézami. Dílčí cíle jsou zvoleny v návaznosti na hlavní cíl celé práce. Hlavním cílem práce je definovat problémy a možná úskalí elektronické komunikace v rámci jejích posledních trendů, a to se zaměřením na mládež. Výzkum byl proveden kvantitativně metodou dotazování technikou anonymního dotazníku. Část otázek mého dotazníku byla použita již dříve v dotazníku Uwe Buermanna, a proto následné vyhodnocení výsledků zahrnovalo nejen komparaci teoretických poznatků s výsledky mého vlastního výzkumu, ale především porovnání mých výsledků s vybranými výsledky Uwe Buermanna. Vyhodnocení probíhalo v kapitole Diskuze. V závěru práce celkově zhodnocuji nejdůležitější výsledky výzkumu a navrhuji opatření, které by snížilo rizikovost některých jevů na internetu. Uvádím zde také možné přínosy mé práce
Rozvoj e-governmentu v České republice
Jirsák, Filip ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce popisuje a hodnotí postupný rozvoj e-governmentu v ČR, zejména tu jeho část, která ovlivňuje komunikaci a interakci mezi veřejnou správou a privátním sektorem (občané a firmy). V úvodu je popsáno, proč se začal e-government vnímat jako samostatná disciplína a jaký má vliv na rozvoj IT a internetu. V další části se zabývám základním rozdělením přístupů státu k e-governmentu -- zda se stát věnuje pouze legislativě a standardizaci, a provoz IT služeb přenechává privátnímu sektoru, nebo zda stát sám garantuje provoz některých základních služeb IT. Největší část práce je věnována postupnému rozvoji e-governmentu v ČR, jednotlivým důležitým milníkům, jako jsou třeba nové zákony nebo spuštění (či ukončení) důležitých informačních systémů. Věnuji se také úspěchům a neúspěchům těchto milníků a hodnotím jejich dopady na veřejnou správu i privátní sektor. Závěrečná část popisuje v současné době známou vizi e-governmentu v ČR (přesněji řečeno absenci takové vize). V závěru pak shrnuji poznatky z předešlých kapitol a popisuji kladné stránky dosavadních projektů a také to, jakým způsobem je v příštích projektech napodobit; a samozřejmě popisuji i společné záporné stránky a vady současných nebo minulých projektů a navrhuji postupy, jak se jim příště vyvarovat.
Elektronická komunikace jako prostředek i rizikový faktor socializace osob se zdravotním postižením.
ŠPULÁKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá vymezením základních přínosů a rizik elektronické komunikace pro socializací osob se zdravotním postižením. V teoretické části jsou vymezeny jednotlivé přínosy a rizika spojená s elektronickou komunikací pro socializaci těchto osob. V rámci praktické části byla vytvořena metodická příručka určená pro školy vzdělávající žáky se zdravotním postižením. Tato metodická příručka je zaměřena zejména na prevenci rizik elektronické komunikaci pro jejich socializaci.
Elektronická komunikace mezi daňovou správou a daňovým subjektem
Hůlková, Vendula ; Kozlová, Taťána (vedoucí práce) ; Růžička, Zdeněk (oponent)
Tématem zvoleným pro mou bakalářskou práci bude "elektronická komunikace mezi daňovou správou a daňovým subjektem". V teoretické rovině bych ráda nastínila základní pojmy vztahující se k této formě komunikace, představila bych její vývoj a především bych uvedla její jednotlivé formy. Práce bude nejvíce zaměřena na dvě formy elektronické komunikace, a to datové schránky a elektronická podání. V praktické části bych ráda představila, jak se tyto dvě služby používají a pokusila bych se detailně předvést celý proces absolvovaný při podání daňového přiznání s jejich využitím. Chtěla bych poskytnout přehledné shrnutí dvou vyjmenovaných služeb s jejich klady a zápory. Budu vycházet především ze svých poznatků, dále také oslovím ostatní uživatele elektronické komunikace s daňovou správou (zejména prostřednictvím dotazníků) a dalším informačním zdrojem pro mě bude místní finanční úřad. Práce by měla být napsána jednoduchou a srozumitelnou formou tak, aby mohla sloužit i těm daňovým subjektům, kteří dosud nemají žádné informace k dané problematice.
Fenomén netholismu u žáků 2. stupně základních škol na Příbramsku
JEČMENOVÁ, Michaela
Má diplomová práce se zabývá netholismem, tedy závislostí na internetu. Tuto problematiku považuji v dnešní době za aktuální a zároveň rodiči často podceňovanou. Všem profesím pracujícím v kontaktu s dětmi může posloužit jako informační materiál. Zmiňuje zde důležité symptomy, které se vyskytují při závislosti na internetu, dále zásady bezpečného internetu a dohledu rodičů nad činnostmi dětí na internetu. Důležitá je také existence rizik týkajících se počítačů a zdraví. Rozsáhlou kapitolu tvoří komunikace na internetu. Určila jsem si dva hlavní cíle mé diplomové práce. Cíl 1: Zmonitorovat aktivity dětí na internetových stránkách v závislosti na jejich věku. Cíl 2: Zjistit informovanost dětí o rizicích plynoucích z nadměrného užívání internetu. (Za nadměrné užívání internetu se rozumí doba delší než 3 hodiny denně.) Pro naplnění určených cílů a otestování hypotéz jsem použila anonymní dotazník, metodu kvantitativního výzkumu. Předmětem šetření byla problematika užívání internetu dětmi na druhém stupni základních škol. Koncepce otázek byla různorodá. Domnívám se, že se mi podařilo naplnit oba mnou zvolené cíle diplomové práce. Formulované hypotézy jsem po vyhodnocení dotazníkového šetření vyvrátila. Hypotéza H1: Děti z druhého stupně základních škol věnují nadpoloviční většinu svého času komunikaci prostřednictvím internetových sociálních sítí, potvrzena nebyla. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že s přáteli nebo s neznámými lidmi komunikuje prostřednictvím sociálních sítí téměř vždy pouze 23 % dotazovaných z celkového počtu 175 respondentů. Hypotézu H2: Děti z druhého stupně základních škol jsou nedostatečně informovány o rizicích vyplývajících z užívání internetu, se mi nepodařilo potvrdit. Pouhých 12 % dětí si myslí, že neexistují rizika plynoucí z užívání internetu. Za přínos mé diplomové práce do zdravotně sociální oblasti bych považovala především uvědomění si ?netholismu? jako jiné podoby závislosti.
Problematika elektronické komunikace mezi klienty a orgány sociálního zabezpečení.
SKÁLA, Jan
Bakalářská práce se zabývá problematikou elektronické komunikace mezi klienty a orgány sociálního zabezpečení. Mapuje poskytované elektronické služby, popisuje principy fungování a sleduje vlastní využívání služeb klienty. Cílem bakalářské práce je zjistit současnou úroveň elektronické komunikace mezi klientem a orgány sociálního zabezpečení. Pozornost je zaměřena na, klientem, správné využití jednotlivých elektronických služeb. V teoretické části jsou charakterizovány elektronické služby poskytované orgány sociálního zabezpečení a jejich právní zakotvení v legislativě. Vysvětleny jsou také nejčastější pojmy, které se v dané problematice používají. V praktické části, na základě obsahové analýzy statistických údajů, jsou zanalyzovány získaná data a upozorněno na klady, ale i nedostatky v poskytovaných elektronických službách a to s ohledem na aktuální stav informační a počítačové gramotnosti klientů orgánů sociálního zabezpečení. Dále jsou na běžných příkladech z praxe popsány základní postupy při zřizování a používání elektronických služeb. Závěrem jsou uvedeny výsledky, které označily určitá problematická místa, která mohou klienta při navazování elektronické komunikace s orgány sociálního zabezpečení odradit od dalšího využívání. Poukázáno je i na rozdílné vytížení jednotlivých elektronických služeb orgánů sociálního zabezpečení.
Internet jako prostředek komunikace u adolescentů
LEMBERKOVÁ, Klára
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, k jakým činnostem využívají adolescenti služby Internetu. Teoretická část se nejdříve zabývá obdobím adolescence, jeho charakteristikou, osobností adolescenta a také aktivitami, kterým se adolescenti věnují v běžném dni. Dále se zabývá významem komunikace u adolescentů a nakonec popisuje téma Internet a s tím spojena specifika elektronické komunikace. Praktickou část charakterizuje výzkumná sonda ? dotazník, která se snaží zjistit, jak často a jakými aktivitami se adolescenti zabývají v prostředí Internetu. Výzkumem bylo zjištěno, že adolescenti tráví na Internetu v průměru 1 ? 3 hodiny denně. Nejčastější aktivitou bývá komunikace.
Využití instant messagingu pro komunikaci mezi firmou a zákazníkem
Kolafa, Ondřej ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Instant messaging je internetová služba umožňující uživatelům sledovat stav svých přátel a podle potřeby jim posílat textové zprávy či soubory. Hlavním rozdílem oproti elektronické poště je, jak už název služby napovídá, její rychlost. Zprávy jsou odesílány a doručovány ve zlomcích sekundy. Přijímající strana je o příchodu zprávy aktivně informována. Tento moderní druh komunikace pronikl i do komerční sféry. V podnicích se však většinou nepoužívají ty samé služby, jaké používají lidé v soukromí. Přesto se najdou i společnosti, které nabízejí zákazníkům komunikaci pomocí zákazníkům běžných protokolů. Tato práce má za cíl popsat současný stav instant messagingových technologií používaných v České republice, objasnit postoj firemního sektoru k IM komunikaci se zákazníky a vybrat vhodné protokoly a klienty. Úvodem se práce věnuje elektronickým komunikacím obecně, popisuje jejich specifika a bezpečnostní rizika. Dále popisuje historii a současnost instant messagingu, pokouší se odhadnout budoucí směřování. Ve třetí části se práce zaměří na český trh, jeho specifika a současný stav. Součástí průzkumu trhu jsou dotazníková šetření firem i jejich možných zákazníků, stejně jako testovací rozhovory. V další části práce popisuje dostupné instant messagingové protokoly a možné klienty. Ukazuje rozdíly jednotlivých technologií, i kdy mohou nastat úskalí v jejich používání. Část končí srovnáním protokolů a klientů. Poslední část shrnuje dosavadní poznatky a snaží se nastínit budoucnost instant messagingu v blízké době.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.