Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ekonomie luxusu: Komparativní analýza demonstrativní spotřeby elektroniky mezi studenty Technické univerzity Liberec a studenty Vysoké školy ekonomické v Praze
Reichelt, Patrik ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Cílem bakalářské práce je navázat na Bc. Františka Staňka, který provedl výzkum demonstrativní spotřeby na Vysoké škole ekonomické v Praze a ověřit platnost hypotéz na vzorku studentů Technické univerzity v Liberci. Práce je rozšířena o analýzu vlivu technického vzdělání. Hlavní závěry této práce byly získány pomocí statistické a regresní analýzy dat z dotazníkového šetření. Jednotlivé značky spotřební elektroniky jsou vnímány velmi odlišně z hlediska sociálního statusu, který vyjadřují. Ukázalo se, že existuje silný vztah mezi cenou výrobku a jeho signalizační hodnotou. Zatímco u studentů technických oborů byla prokázána závislost mezi funkčností výrobku a jeho schopností signalizovat sociální postavení, u ostatních studentů je korelace téměř nulová.
Ekonomie luxusu – komparativní analýza demonstrativní spotřeby mezi studenty UTB, VŠE a ČVUT
Veselý, Pavel ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje na srovnání demonstrativní spotřeby a nákupu padělků v různém socioekonomickém prostředí. Pro srovnání jsem analyzoval výsledky zkoumání Bc. Tomáše Štegmanna a Bc. Jana Vágnera, kteří zkoumali tuto problematiku na Vysoké škole ekonomické v Praze (VŠE), respektive Českém vysokém učení technickém v Praze (ČVUT), a výsledky svého průzkumu, jež jsem provedl na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně (UTB). Podařilo se mi potvrdit předpoklad nižší znalosti a horšího povědomí studentů ze Zlína týkajícího se luxusních statků. V případě studentů UTB nehraje nízký příjem významnou roli při pořízení padělku v budoucnu, na rozdíl od VŠE a ČVUT. Naopak významnými faktory na UTB jsou negativní dojem z jedince s padělkem, nákup padělku v minulosti a rozpoznání padělku. Vliv negativního dojmu z jedince s padělkem je v souladu se zjištěním na VŠE a ČVUT. Vliv nákupu padělku v minulosti na jeho budoucí zakoupení vyšel na obou pražských školách nevýznamný a vliv rozpoznání padělku je na UTB podobný jako na ČVUT. Ve srovnání s VŠE vyšel směr tohoto vlivu opačný. Více studentů UTB padělek již někdy zakoupilo a také se méně brání nákupu padělku v budoucnosti ve srovnání se studenty VŠE a ČVUT. Vnímání padělání jako kriminality je na všech školách srovnatelné - jedná se o nezávažnou trestnou činnost.
Porušují řidiči luxusních automobilů častěji dopravní předpisy?
Klouček, Oldřich ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je ověřit, zda jsou řidiči luxusních automobilů více ochotní porušit dopravní předpisy. Teoretický základ práce tvoří standardní teorie spotřebitele, kde je za použití přístupu maximalizace užitku a analýzy nákladů a výnosů provedena analýza nelegálního chování. Práce shrnuje ty nejdůležitější poznatky z ekonomie zločinu a ekonomie luxusu, které pak využívá pro tvorbu předpokladů a modelů. Praktická část je založena na analýze hustého městského silničního provozu a na dopravních přestupcích, díky kterým se lze vyhnout čekání v zácpě. Na základě dat získaných terénním pozorováním v Praze bylo zjištěno, že s rostoucí pořizovací cenou vozidla roste i pravděpodobnost spáchání dopravního přestupku. S využitím předpokladu, že za luxusní vozy lze označit vozy s vysokou pořizovací cenou bylo prokázáno, že řidiči těchto vozů se dopouštějí dopravních přestupků častěji. Bylo také prokázáno, že čas strávený v dopravní zácpě je jedním z hlavních faktorů, které rozhodují o porušení dopravních předpisů.
Název tématu: Ekonomie luxusu -- Proč studenti VŠE (ne)kupují padělky luxusního oblečení?
Štegmann, Tomáš ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
Tato práce se zabývá faktory ovlivňujícími rozhodnutí lidí nakupovat či nenakupovat padělky luxusního zboží. Hlavní závěry dřívějších studií byly zkoumány pomocí statistické a logistické regresní analýzy dat z dotazníku, který vyplnilo 465 studentů VŠE v Praze. Mezi nejvýznamnější vlivy posilující šanci na koupi padělku patří nízká ekonomická úroveň, nízká schopnost padělek rozeznat a vliv nákupní situace (dovolená v zahraničí apod.). Naopak faktory jako vysoká schopnost rozeznat padělek, negativní názor na padělky a padělání jako takové, významně snižovaly šanci k jeho koupi. Z výzkumu také vyplynulo, že respondenti nevnímají kriminalitu spojenou s paděláním jako závažný problém -- to je zásadní informace jak pro orgány činné v potlačování kriminality spojené s paděláním, tak pro samotné společnosti vyrábějící originální luxusní výrobky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.