Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace skeletu kabiny traktoru
Saňák, Stanislav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spojenou s návrhem skeletu kabiny traktoru. Zemědělské stroje, mezi které se mimo jiné řadí právě traktory, se využívají pro práci ve velmi obtížných podmínkách, jako jsou například pole nebo lesní terén. Tato prostředí jsou typická svým nerovným, kopcovitým a často nezpevněným povrchem. Práce v tak extrémně nebezpečném prostředí je velkou výzvou především pro obsluhující posádku těchto strojů. Velmi často se stává, že při zdolávání takového terénu řidič nezvládne řízení vozidla a následkem toho dojde k překlopení traktoru na stranu nebo střechu vozidla, v horším případě dokonce k opakovanému překlápění vlivem setrvačnosti. V takové situaci je jedinou možnou záchranou posádky přítomnost ochranného rámu kabiny traktoru. Při překlopení takového vozidla však dochází k extrémnímu zatížení rámu kabiny vlivem působící hmotnosti traktoru a mnohdy také jeho nákladu. V minulosti bylo příčinou nejvyšší nehodovosti s následným úmrtím posádky traktoru právě překlopení vozidla, a z toho důvodů byly vytvořeny normy s cílem snížení tohoto typu nehodovosti. V rámci těchto norem jsou traktory testovány na tyto kritické situace, aby byla zajištěna maximální možná bezpečnost posádky. V dnešní době musí každý vyrobený traktor tyto normy splňovat. Protože jsou tyto zkoušky destruktivního charakteru, je cenově a časově úspornější nejprve provést zkoušky pomocí numerických simulací, v rámci kterých se kabina traktoru zoptimalizuje tak, aby dané testy úspěšně splnila. Skutečné zkoušce je pak podroben finální, již zoptimalizovaný rám kabiny. V rámci této práce byla provedena numerická simulace metodou konečných prvků skeletu kabiny traktoru zkoušky ROPS (Roll-Over Protective Structure), která simuluje překlopení traktoru. Na základě výsledků simulace byly provedeny optimalizace kabiny nezbytně nutné ke splnění této zkoušky skládající se z několika zátěžných stavů. Takto zoptimalizovaný rám kabiny byl následně podroben základní dynamické analýze (modální analýze). Pomocí této analýzy byly nalezeny ty vlastní frekvence kabiny, které by mohly být vybuzeny v případě působení typického buzení na tuto strukturu (nerovnosti vozovky, vibrace od motorové jednotky a podobně). V poslední řadě byla na základě reálných hodnot získaných z uskutečněného experimentálního měření provedena harmonická analýza. Při této analýze byla sledována odezva rámu na buzení, které odpovídalo skutečnému buzení motorové jednotky.
Modální vlastnosti klikového ústrojí čtyřválcového traktorového motoru
Ehrenberger, Pavel ; Beran, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje z části souhrn obecných informací o torzním kmitání klikové hřídele. Hlavním úkolem je příprava pružného modelu klikové hřídele v MKP programu ANSYS a následný export do multi body systému ADAMS/Engine. Zde je podle zadaných parametrů vytvořen výpočtový model čtyřválcového řadového traktorového motoru s pružnou klikovou hřídelí. Klikový mechanismus je podroben analýze pro zjištění vlastních frekvencí a vlastních tvarů. Výsledky jsou na závěr zhodnoceny a porovnány s analytickým výpočtem.
Tlumič torzních kmitů pro řadový pětiválcový motor
Polášek, Michal ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu klikového mechanismu v MBS systému ADAMS Engine. Je provedena výpočtová kontrola klikového hřídele z hlediska torzních kmitů a následně jsou navrženy základní parametry i s rozměry tlumiče torzních kmitů pro řadový pětiválcový motor. Vliv tlumiče na torzní kmity klikového hřídele je demonstrován v MBS systému ADAMS Engine.
Modální vlastnosti klikového ústrojí čtyřválcového traktorového motoru
Ehrenberger, Pavel ; Beran, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje z části souhrn obecných informací o torzním kmitání klikové hřídele. Hlavním úkolem je příprava pružného modelu klikové hřídele v MKP programu ANSYS a následný export do multi body systému ADAMS/Engine. Zde je podle zadaných parametrů vytvořen výpočtový model čtyřválcového řadového traktorového motoru s pružnou klikovou hřídelí. Klikový mechanismus je podroben analýze pro zjištění vlastních frekvencí a vlastních tvarů. Výsledky jsou na závěr zhodnoceny a porovnány s analytickým výpočtem.
Tlumič torzních kmitů pro řadový pětiválcový motor
Polášek, Michal ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu klikového mechanismu v MBS systému ADAMS Engine. Je provedena výpočtová kontrola klikového hřídele z hlediska torzních kmitů a následně jsou navrženy základní parametry i s rozměry tlumiče torzních kmitů pro řadový pětiválcový motor. Vliv tlumiče na torzní kmity klikového hřídele je demonstrován v MBS systému ADAMS Engine.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.