|
Motivace žáků mladšího školního věku
Pokorná, Kristýna ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Moje diplomová práce se zabývá motivací žáků mladšího školního věku. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu motivace, charakteristiku dítěte mladšího školního věku, specifika motivace ve vzdělávání a možné způsoby aplikace do výuky. Také zmiňuji klady a zápory při využívání odměn a trestů a typologii dítěte, která má vliv na možnosti a způsoby motivování žáků. Nakonec se v této části věnuji motivaci k pohybovým aktivitám. V empirické části své práce vycházím z teoretických poznatků. Pomocí dotazníků pro žáky pátých tříd zjišťuji výkonovou motivaci žáků. Ke sběru údajů o četnostech a způsobech využívání motivace třídními učiteli během výuky, jsem použila metodu rozhovoru. Tyto informace jsem následně dávala do souvislostí, abych zjistila, jak motivace učitelů ovlivňuje výkonovou motivaci žáků.
|
|
Motivace žáků mladšího školního věku
Pokorná, Kristýna ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Moje diplomová práce se zabývá motivací žáků mladšího školního věku. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu motivace, charakteristiku dítěte mladšího školního věku, specifika motivace ve vzdělávání a možné způsoby aplikace do výuky. Také zmiňuji klady a zápory při využívání odměn a trestů a typologii dítěte, která má vliv na možnosti a způsoby motivování žáků. Nakonec se v této části věnuji motivaci k pohybovým aktivitám. V empirické části své práce vycházím z teoretických poznatků. Pomocí dotazníků pro žáky pátých tříd zjišťuji výkonovou motivaci žáků. Ke sběru údajů o četnostech a způsobech využívání motivace třídními učiteli během výuky, jsem použila metodu rozhovoru. Tyto informace jsem následně dávala do souvislostí, abych zjistila, jak motivace učitelů ovlivňuje výkonovou motivaci žáků.
|
|
Výuka (základů) informatiky na vysokých školách v ČR
Domanja, Jindřich ; Řezníček, Václav (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je analyzovat náplň výuky informatiky na vysokých školách v ČR a prezentovat výsledky této analýzy v kontextu současné informační společnosti. Důraz je kladen na zjišťování, jak je vysokoškolská výuky informatiky chápána - zda jsou studenti učeni spíše práci s počítačem (počítačové gramotnosti), nebo práci s informacemi (informační gramotnosti). Téma se dotýká také hrozby digitální demence, která je podle některých odborníků vyvolávána nadměrným a dlouhodobým užívání digitálních ICT. Většina softwarových nástrojů, které se na trhu nacházejí, slouží na podporu procesů a dosahování vytyčených cílů. V prostředí školy se studenti setkávají především s učebním procesem a jejich hlavním cílem by mělo být porozumění učivu, proto se tato práce zabývá také otázkou, zda jsou studenti v rámci výuky informatiky seznamováni s tím, jak se efektivně učit a jak studijní cíle podpořit vhodným softwarem.
|